خبرهای داغ:
عضو هیأت علمی دانشگاه قم:

توقعات بی‌جا روند ازدواج جوانان را با مشکل مواجه کرده است/ لزوم احیای اهداف متعالی ازدواج

عضو هیأت علمی دانشگاه قم منشأ توسعه آداب نادرست در حوزه ازدواج را توقعات بی‌مورد زوجین و خانواده‌ آنان دانست و گفت: زوجین و خانواده‌ آنان باید سطح توقعات خود را پائین آورند تا مشکلات موجود بر سر راه ازدواج جوانان کاهش یابد و روند ازدواج آنان تسریع یابد.
کد خبر: ۸۸۳۰۰۳۲
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳
توقعات بی‌جا روند ازدواج جوانان را با مشکل مواجه کرده است/ لزوم احیای اهداف متعالی ازدواج
به گزاررش خبرگزاری بسیج از قم، محمد زمان رستمی با بیان اینکه امروزه به دلیل وجود سنت‌های غلط و تجمل‌گرایی خانواده‌های ایرانی مسیر ازدواج جوانان سخت و روند آن طولانی شده است ابراز داشت: برای تسهیل و تسریع روند ازدواج جوانان باید سنت‌های نادرست ایرانی را کنار گذاشت چرا که این سنت‌ها به جز تأخیر و کاهش روند ازدواج و ایجاد کینه‌های طولانی مدت پس از ازدواج حاصل دیگری ندارد.

وی منشأ شکل‌گیری و توسعه سنت و آداب نادرست در حوزه ازدواج را توقعات بی‌مورد زوجین و خانواده‌ آنان دانست و گفت: زوجین و خانواده‌ آنان باید سطح توقعات خود را پائین آورند تا مشکلات موجود بر سر راه ازدواج جوانان کاهش یابد.

عضو هیأت علمی دانشگاه قم بیان داشت: هدف جوانان از ازدواج باید متعالی شود.

رستمی هدف متعالی ازدواج را رسیدن به کمال و تربیت نسل صالح عنوان داشت و افزود: اگر هدف اصلی ازدواج که همان رسیدن به تکامل و سعادت و تربیت نسل صالح است مورد توجه جوانان قرار گیرد خود به خود بخشی از تجمل‌گرایی‌ها و آداب غلط در حوزه ازدواج به حاشیه می‌رود.

وی مطرح کرد: نگاه به ازدواج باید مطابق با نگاه ایده‌آل انقلابی باشد ولی متأسفانه این دغدغه اکنون کمرنگ شده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه قم ادامه داد: برخی ها معتقدند کفش و لباس عروس حتما باید با قیمت گزاف تهیه شود در حالیکه نگاه ایده‌آل انقلابی به ازدواج نهایت سادگی و صفا در ازدواج را بر می‌گزیند و زوجین را ملزم به رعایت معیارهای اصلی که نقش مهمی در سعادت و خوشبختی آنان دارد می‌کند.

رستمی بیان داشت: دختر نباید به خانواده‌اش فشار بیاورد که جهیزیه آنچنانی برایش تهیه کنند و خانواده داماد هم نباید از خانواده دختر چنین توقعی داشته باشند.

وی ادامه داد: متقابلا خانواده عروس هم نباید از خانوده داماد توقع برگزاری مراسم عروسی پرخرج و آنچنانی داشته باشند.

عضو هیأت علمی دانشگاه مفید روند ازدواج انقلابی را روندی صحیح و انسان ساز دانست و گفت: در ازدواج‌های انقلابی که در عین سادگی و پاکی محقق می‌شود، جوانان که بر أثر فطرت الهی پاک به هم علاقه‌مند می‌شدند سریع می‌توانستند با هم ازدواج کنند ولی در حال حاضر با کمرنگ شدن این نوع نگاه جوانان نمی‌توانند با آن سرعت و سادگی با هم ازدواج کنند که البته این تأثیرات نامطلوبی بر خانواده‌ها و جامعه برجای می‌گذارد که اکنون شاهد لطمات آن در جامعه هستیم.
ارسال نظرات