خبرهای داغ:
مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم هشدار داد
مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم با بیان اینکه قم به‌عنوان ام القرای جهان اسلام و خاستگاه نظام اسلامی از موقعیت ویژه و خاصی در عرصه جهانی برخوردار است، نسبت به احتمال نفوذ و رسوخ گروه‌های تروریستی در قم هشدار داد.
کد خبر: ۸۸۳۰۰۳۹
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲
احتمال نفوذ و رسوخ گروه‌های تروریستی در قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مهدی متقیان ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت:16 و17 اسفند سال جاری پدافند زیستی حوزه دام در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: بر اساس دستور و منویات رهبری، پدافند غیرعامل دستگاه‌های اداری استان هم‌زمان با سایر استان‌های کشور تشکیل‌شده است،که هدف از تشکیل آن مبارزه با تهدیدات نوین در حوزه پدافند غیرعامل،محیط‌زیست و انسان است و این  اهداف در دستور کار استکبار جهانی و گروه‌های تروریستی قرار دارد.

متقیان بابیان اینکه بر‌اساس یافته‌های دستگاه‌های امنیتی، بیش از 200 گروه تروریستی در اطراف کشور حضور دارند، تصریح کرد: گروه‌های تروریستی 4 هدف عمده دارند که تهران به‌عنوان پایتخت و سه شهر مذهبی قم، مشهد و شیراز در نقطه هدف این گروه‌ها قرار دارند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم ادامه داد: بر‌اساس برآوردها قم به‌عنوان ام القرای جهان اسلام و خاستگاه نظام اسلامی از موقعیت ویژه و خاصی در عرصه جهانی برخوردار است و به همین خاطر احتمال نفوذ و رسوخ در قم بیشتر از سه شهر دیگر است.

متقیان بابیان اینکه در حوزه مباحث جدید تهدید،مباحثی مانند بیو تروریسم، تهدیداتی زیستی درزمینهٔ حوزه‌های شش‌گانه آب،منابع طبیعی، غذا، دارو و نباتات مواجه هستیم، گفت:اگر بتوانیم تهدیدات را رصد و پایش کنیم می‌توانیم حوزه سلامت استان را امن نگه‌داریم.

وی عنوان کرد:بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی، قرارگاه پدافند زیستی در کشور شکل‌گرفته تا در این 6 زمینه تهدیدات را رصد و با آن‌ها مقابله کنند.

متقیان گفت:در استان قم  طبق ابلاغ رئیس‌کل ستاد نیروهای مسلح،استاندار به‌عنوان فرمانده قرارگاه منصوب و  ذیل آن 8 کارگروه در اجرای این قرارگاه او را یاری می‌کنند.

مدیرکل پدافند زیستی  استان ادامه داد:کارگروه رصد وپایش هشدار سریع به مسئولیت مدیرکل اداره اطلاعات، کارگروه آشکارسازی و تشخیص تهدید با مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی، کارگروه آرامش بخشی و مدیریت افکار عمومی با مسئولیت مدیرکل صداوسیمای استان، کارگروه بهداشت و پیگیری با مسئولیت علوم پزشکی، قرنطینه ،محدودسازی و امنیت با نیروی انتظامی، و دو کارگروه رفع آلودگی و حذف منابع آلوده و باز توانی و بازسازی با مسئولیت سپاه علی بن ابی‌طالب قم ،وظیفه اجرای رزمایش را بر عهده خواهند داشت.

متقیان  افزود: در سال 93 ابلاغی درزمینهٔ رزمایش در حوزه دام داشتیم، و در 16و17اسفندماه سال جاری برای اولین بار در استان در دام شهر و 5 نقطه دیگر با حضور تمامی دستگاه‌های کشوری و لشکری رزمایش  دام استان برگزار خواهد شد.

وی گفت: دام شهر با مساحت 600هکتار،سالانه حدود600هزار دام سبک و سنگین به کشور صادر می‌کند.

متقیان ادامه داد: دام شهر از نزدیک 29استان دام وارد و به همین تعداد دام صادر می‌کند ،که به‌عنوان یک جعبه‌تقسیم بزرگ دامی در این زمینه فعالیت می‌کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها