مدیر موسسه حریم مهرورزی ولایت قم با تاکید بر اینکه والدین بایستی دانش فرزند پروری دینی کسب کنند، گفت: عامل عمده بدبختی‌های خانواده‌ها و متلاشی شدن آنها ضعف مبانی دینی و اخلاقی است.
کد خبر: ۸۸۳۰۰۴۷
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام قدرت‌الله مرادی ظهر امروز در مراسم تحکیم بنیان خانواده که در سالن آیت‌الله اراکی کلانشهر اراک برگزار شد کم‌ رنگ شدن اعتقادات دینی و اسلامی را مهم‌ترین عامل فروپاشی خانواده دانست و گفت: عواملی مانند ازدواج‌های زود هنگام، برخورد احساسی با مقوله ازدواج و بی‌توجهی به نیازهای فطری زن و مرد از عواملی اثرگذار در بحث طلاق است البته باید تلاش داشت تا معضل بیکاری در جامعه نیز مرتفع شود.

وی افزود: رسانه‌ها می‌توانند با ارائه برنامه‌های مرتبط با تحکیم بنیان خانواده در پویایی و نشاط این نهاد مقدس گام بردارند و مردم را با سلاح ماهواره و تهاجم فرهنگی که کانون خانواده را هدف گرفته آشنا کنند.

مدیر موسسه حریم مهرورزی ولایت قم تصریح کرد: شبکه‌های اجتماعی اگر به صورت درست و با داشتن آگاهی مورد استفاده قرار گیرد می‌تواند زمینه ساز رشد و توسعه جوامع باشد اما با توجه به پیامدهای تخریبی و استفاده نامناسب از آن در حال حاضر به عنوان تهدیدی برای خانواده و به ویژه نسل جوانان تبدیل شده است.

حجت الاسلام مرادی ایمان، تفکر، عقل و یقین را چهار موضوع مهم و لازم برای پیشرفت انسان دانست و گفت: برای موفقیت در هر کاری باید این چهار موضوع را با به‌کارگیری تقوا مورد استفاده قرار داد.

وی بیان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم نسبت به تفکر و تعقل دستور می‌دهد و بیان کرده که جامعه متفکر و عقلانی می‌تواند انسان را به تعالی نزدیک پیدا کند، در چنین جامعه‌ای ایمان وجود دارد و بر اساس عقلانیت اقدام می‌شود.

مدیر موسسه حریم مهرورزی ولایت قم با اشاره به اینکه در حال حاضر این خطر وجود دارد که بنیان خانواده تا چندسال آینده در ایران از هم پاشیده شود، گفت: در رابطه با تحکیم بنیان خانواده یک جرات قوی نیاز است که با برنامه‌ریزی اقدام شود.

وی تصریح کرد: یکی از کارهایی که باید انجام شود این است که علاوه بر استفاده از ظرفیت بانوان، به آنها این باور را بدهیم که تربیت فرزند و اداره خانواده مهم‌‌ترین وظیفه‌ ای است که بر دوش وی قرار گرفته است.

حجت الاسلام مرادی با اشاره به اینکه باید به بالا بردن سطح معنویت پرداخته شود، گفت: عامل عمده بدبختی‌های خانواده‌ها و متلاشی شدن آنها ضعف مبانی دینی و اخلاقی است که این مهم در طرح‌های ما باید بررسی و سطح مبانی معنوی و دینی جامعه تقویت شود.

وی ادامه داد : اولین و مهم‌ترین عامل موفقیت و شکست یک فرزند، خانواده است زیرا پدر و مادر دو بال مهم در پرورش بچه‌ها هستند و شخصیت والدین، سلامت روحی، روانی و اجتماعی خانواده، نحوه تربیت و شیوه‌های تربیت فرزندان، روابط اجتماعی درون خانواده جزو عوامل مهمی هستند که در بین خانواده‌ها به چشم می‌خورند.

مدیر موسسه حریم مهرورزی ولایت قم خطاب به خانواده‌های حاضر در این کارگاه آموزشی گفت: امروز با شرکت خود در همایش تحکیم بنیان خانواده ثابت کردید که فرزندانتان برای شما مهم هستند و این جمع این باور را می‌رساند که در همه زمینه‌ها برای تعلیم و تربیت درست، همراه با آموزش‌وپرورش هستید.

وی از خانواده به‌عنوان پایه‌گذار بخش مهمی از سرنوشت فرد در جامعه یاد کرد و گفت: خانواده در تعیین خط‌ مشی زندگی نقش بزرگی بر عهده دارد.

حجت الاسلام مرادی در پایان خاطرنشان کرد: بهبود و ارتقای مناسبات و روابط عاطفی، گسترش پیوندهای اجتماعی، بهبود سبک فرزندپروری، گسترش فرصت‌های رشد و شکوفایی، تقویت بنیه اقتصادی، هدایت و اعتلای سبک زندگی، ارتقای بهداشت روان، هدایت و اعتلای الگوهای نقشی اعضای خانواده و توانمندسازی برای پیشگیری از ‌آسیب‌های اجتماعی در خانواده جزو کارکردهای مادران و زنان در تحکیم بنیان خانواده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات