فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز:

مهندس بسیجی با تفکر تمدن سازی اسلامی تاثیر گذار خواهد بود

سردار مولایی گفت: مهندسی اگر در جهت تمدن‌سازی نباشد اثرگذار نیست و مهندس بسیجی باید به فکر تمدن اسلامی باشد.
کد خبر: ۸۸۳۰۰۵۱
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سردار سیدیوسف مولایی در مراسم بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس صبح امروز در دانشکده پردیس کشاورزی  با اشاره به اینکه مهندسان از انقلاب تاکنون شهید به انقلاب تقدیم کرده‌اند اظهار داشت: 2 مولفه مهم مهندسی و بسیج وجود دارد که باید رابطه بین آن پیدا شود تا راه طی شود.
 
مهندس بسیجی با تفکر تمدن سازی اسلامی تاثیر گذار خواهد بود

فرمانده سپاه امام‌حسن مجتبی(ع) استان البرز با بیان اینکه کلمه مهندس یک کلمه پرمحتوا و در هر حوزه اثربخش است، ادامه داد: مهندسی با چند مفهوم علم، فناوری، دانش و ثروت همراه است.

وی با اشاره به اینکه مهندس در تمدن نقش عمده و موثر دارد اما ما غفلت کرده‌ایم، بیان کرد: مهندسی باید با بخش غیر فیزیکی انسان ترکیب شود و رابطه آن با انگیزه مهم است.

مولایی با بیان اینکه انگیزه سبب پیشرفت در کار می‌شود، اضافه کرد: به ما زمانی سیم خاردار نمی‌دادند، اما امروز موشک درست می‌کنیم که برای دشمن غصه است.

وی با اشاره به اینکه نباید جای ایثارگری، سوداگری گذاشته شود، بیان کرد: بعضا دیده می‌شود انگیزه برای پیشرفت ملی وجود ندارد، ما موشک داریم اما ماشین نمی‌توانیم درست کنیم زیرا انگیزه وجود ندارد.

فرمانده سپاه استان البرز با بیان اینکه بعد از انگیزه، هدف مهم است که با خودباوری رابطه دارد، افزود: یکی از مسئولان کشور می‌گوید تمام توان ایرانیها این است که آبگوشت بزباش و قرمه سبزی درست کنند که جای تاسف دارد.

وی با اشاره به اینکه باید علم تبدیل به تکنولوژی شود، خاطرنشان کرد: اخلاق در پیشرفت تاثیرگذار است، وقتی علم با اخلاق نباشد به دنبال چیزی می‌رود که انسان کشته شود و بالاترین تکنولوژی و تحقیقات در حوزه آدم‌کشی است اما اگر علم و اخلاق با هم باشند به سعادت می‌رسند.

سردار مولایی ادامه داد: مهندسی اگر در جهت تمدن‌سازی نباشد اثرگذار نیست و فقط مصرف‌کننده است و مهندس بسیجی باید به فکر تمدن اسلامی باشد‌.
ارسال نظرات
پر بیننده ها