خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری سپاه نینوا گلستان خبر داد؛
رئیس سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری سپاه نینوا گلستان گفت : چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری کشور با حضور 6 اختراع برتر استان گلستان از 8 الی 11 اسفندماه در تهران برگزار می شود .
کد خبر: ۸۸۳۰۰۵۳
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، اسماعیل مهدیانی در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان خبر فوق اظهار کرد:چهارمین دوره جشنواره جهادگران علم و فناوری از روز هشتم الی یازدهم اسفندماه بصورت متمرکز کشوری در تهران برگزار می شود .

وی به حضور 5 مخترع برتر گلستانی با 6 اختراع کاربردی در این جشنواره اشاره کرد و گفت : در غرفه استان گلستان اختراعات نخبگان گلستانی به نمایش عموم و در معرض دیدگان مسئولان کشوری گذاشته خواهد شد و هر مخترع توضیح کوتاهی درباره اختراع خود خواهد داد.

رئیس سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری سپاه نینوا گلستان افزود: دکتر سید مهدی رخت اعلا با طرح "پرینتر سه بعدی" ، دکتر محمد سجاد جوزدانی با طرح "دستگاه شکل دهی با پالس مغناطیسی" ، حسین دهقان با طرح "دستگاه محفظه نامرئی" ، دکتر حسینعلی شمس آبادی با دو طرح "ماشین کشاورزی پخش بذر و کود" و دستگاه "بیو رآکتور کشت گیاه" و مظفر رحیمی با طرح "دستگاه قیرپاشی در این جشنواره شرکت خواهند کرد.

مهدیانی به حمایتهای مرکز رشد سازمان بسیجی علمی گلستان از این مخترعان اشاره کرد و گفت : این اختراعات با هدایت مستیقم و مالی مرکز رشد و مسئول آن آقای رئیسی میسر شد.

وی در ادامه به مهمترین اهداف این جشنواره اشاره کرد و گفت : گسترش فرهنگ و تفکر ناب بسیجی در عرصه های مختلف جهاد علمی ، تقویت روحیه خودباوری علمی و فناورانه در بین بسیجیان ، الگوسازی در بین آحاد مختلف جامعه ، توسعه فرهنگ تحقیق ، پژوهش و نوآوری ، کمک به تجاری سازی طرح های نوآورانه با رویکرد اقتصاد مقاومتی و ایجاد شور و نشاط علمی در بین جوانان از اهداف این جشنواره است .

رئیس سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری سپاه نینوا گلستان خاطرنشان ساخت : این جشنواره در سه بخش نمایشگاه ، اجلاسیه و کارگاه های آموزشی برگزار می گردد .

مهدیانی اذعان کرد : مکان نمایشگاه در سالن نمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی تهران واحد علوم تحقفیقات بوده و اجلاسیه جشنواره هم در روز 11 اسفندماه در مرکز همایش های سازمان صدا و سیما برگزار می شود .

وی تاکید کرد : مسئولین استانی سازمان بسیج علمی ، مسئول خانه نخبگان علمی بسیج ، مخترعین و نخبگان گلستانی در این جشنواره شرکت خواهند کرد و از دستاوردهای علمی استان دفاع خواهند نمود .

مهدیانی گفت : این جشنواره با هدف تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری در خصوص شتاب بخشی به جریان تحقیقات و نوآوری ، عدم انحصار طلبی در تحقیقات ، جذب ذهن های بهتر ، استفاده از ظرفیت دانشگاهها و مراکز علمی کشور همه ساله توسط سازمان بسیج مستضعفین برگزار می شود .
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها