الویت فعالیت بسیج جامعه پزشکی مازندران خدمات در مناطق محروم است

فعالیت‎های بسیج جامعه پزشکی در تمام طول سال با توجه به نیروهای آماده به خدمت، با اولویت مناطق محروم انجام می‎شود و البته این خدمات، در ایامی از جمله دهه فجر، هفته سلامت، روز پزشک و هفته دولت بیشتر می‎شود.
کد خبر: ۸۸۳۰۰۵۹
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مسؤول تیم پزشکی بسیج جامعه پزشکی مازندران گفت: در  برنامه‌ ویزیت رایگان اردوی جهادی بسیج جامعه پزشکی مازندران، 60 درصد مراجعه‌کنندگان افراد بالای 45 سال و بیشتر آنها از آقایان بودند.

عظیم جعفری با بیان اینکه بسیج جامعه پزشکی مازندران 7 هزار و 800 عضو دارد، اظهار کرد: در طول سال برنامه‎های مختلفی در مناطق شهری و روستایی اعم از ویزیت رایگان به‎همراه توزیع اقلام دارویی، مشاوره تغذیه، مشاوره مامایی، تست قند خون و فشار خون برگزار می‎شود که از تجربه و دانش اعضای جامعه پزشکی استفاده می‎شود.

وی با اشاره به برنامه‎هایی که در ماه گذشته برگزار شد، افزود: یکی از مهم‎ترین آنها را برای مناطق آلوده استان داشتیم، علاوه بر آن  در نقاط محروم حاضر شدیم و جمعیت زیادی نیز از خدمات بهداشتی ـ درمانی ارائه‌شده، بهره‎مند شدند، چادر سلامت ویژه آقایان و بانوان در برخی میادین اصلی یا پارک‎های استان نیز برای یک یا دو روز برپا بود و علاوه بر مشاوره تغذیه، تست قلب و اندازه‎گیری فشار خون و قند خون مراجعه‌کنندگان انجام شد.

این مسؤول ادامه داد: در ماه گذشته قرار بود 30 تیم پزشکی به مناطق محروم اعزام شوند اما باوجود شرایط نامساعد جوی، 48 تیم تخصصی به این مناطق اعزام شدند.

جعفری بیان کرد: در همین مدت، در 14 مصلای مازندران نیز چادر سلامت مستقر کردیم و دست‎کم هر کدام از آنها 300 مراجعه‌کننده داشتند که همه آنها به‎رایگان ویزیت شدند.

وی گفت: مسابقات ورزشی در رشته‎های شنا، فوتسال و دارت، مسابقه کتابخوانی و برگزاری سه نشست تخصصی در چالوس، بابل و آمل نیز برگزار شد.

مسؤول بسیج جامعه پزشکی مازندران اظهار کرد: در حاشیه همایش تجلیل از بازنشستگان سپاه ساری، چادر سلامت توسط بسیج جامعه پزشکی این شهرستان برپا شد که قند خون و فشار خون 250 نفر از مراجعه‎کنندگان نیز اندازه‎گیری شد.

جعفری در پایان گفت: فعالیت‎های بسیج جامعه پزشکی محدود به زمان و مناسبت‌های خاصی نیست بلکه در تمام طول سال با توجه به نیروهای آماده به خدمت، با اولویت مناطق محروم انجام می‎شود و البته این خدمات، در ایامی از جمله دهه فجر، هفته سلامت، روز پزشک و هفته دولت بیشتر می‎شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها