خبرهای داغ:
يك كارآفرين برتر اقتصاد مقاومتي سرپلذهاب به همراه خواهر و مادر خود و با حمايت بسيج توانسته است يك توليدي زيتون شور راه اندازي كند
کد خبر: ۸۸۳۰۰۸۶
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از سرپل ذهاب، توجه به کارآفرینان یکی از عواملی است که در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی بایستی در دستور کار قرار بگیرد.

در این میان بسیج با حمایت از کارآفرینان این عرصه توانسته است قدم های مثبت و جدی در این راه بردارد.
 
کارآفرینان بسیاری در عرصه های مختلف اقتصاد مقاومتی مشغول به فعالیت هستند تا بتوانند در مسیر پیشبرد اقتصاد و تولید داخلی گامی مؤثر بردارند. نیمتاج مرادی یکی از این کارآفرینان است که در زمینه تولید زیتون شور فعالیت می کند.

 

 

خانم مرادی، یکی از کارآفرینان شهرستان سرپل ذهاب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از سرپل ذهاب، آغاز سال فعالیت خود را در زمینه تولید زیتون شور از سال 93 عنوان کرد و افزود: تحصیلات من تا مقطع ابتدایی بوده و خانه دار هستم به همین منظور در پی روی آوردن به حرفه ای بودم که بتوانم در آن موفق باشم.

 

وی اظهار داشت: پس از پرس و جوهای بسیار و با توجه به موقعیت، میزان سرمایه خود و علاقه خود، تصمیم به تولید زیتون شور و تأسیس کارگاه گرفتم.

 

مرادی با اشاره به همکاری مادر و خواهرانش گفت: برای آغاز فعالیت خود در این عرصه مادر و خواهرانم با من همکاری دارند و با دارا بودن 80 میلیون سرمایه، فعالیت خود را آغاز کردم.

 

این بانوی کارآفرین در ادامه افزود: به منظور تأسیس کارگاه نیاز به سرمایه ای بیشتر بودم که از محل بسیج سازندگی شهرستان تسهیلات 150 میلیون ریالی با سود کم بازده دریافت و کارگاه خود را راه اندازی کردم.

 

مرادی همچنین تصریح کرد: برای تولید زیتون شور، اواخر شهریور ماه و فصل پاییز بهترین زمان است که در مهرماه می توان روغن گیری از زیتون را انجام داد.

 

وی با اشاره به خواص دارویی زیتون اذعان داشت: زیتون برای درمان بسیاری از بیماریها به خصوص بیماریهای قلبی عروقی مناسب است و برای لطافت پوست و چربی کبد نیز مفید است.

 

این فعال اقتصاد مقاومتی خاطر نشان کرد: با توجه به خواص زیتون و جایگاه ویژه ای که در سبد غذایی خانوارها پیدا کرده است، این محصول در بازار از فروش خوبی برخوردار است.

 

مرادی با اشاره به تولید سالانه اش گفت: میزان تولید سالانه ام یک تن بوده که درآمد 50 میلیون ریال را دارد.
ارسال نظرات