نماز بهترین و مهم‌ترین فریضه الهی است که امر توسه و ترویج فرهنگ نماز امری همگانی است و تک تک افراد جامعه در اجرای این امر نقش دارند.
کد خبر: ۸۸۳۰۰۸۷
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، بهترین غذای روح بشری و اصلی‌ترین باعث از بین بردن آسیب‌های اجتماعی اقامه نماز بوده که باید این فرضیه دینی و الهی بیش از پیش در جامعه ترویج شود.
 
مازندران از استان‌های گردشگرپذیر در کشور بوده که همواره در معرض ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی قرار می‌گیرد.

گردهمایی دبیران ستاد اقامه نماز شهرستانها و ادارات مازندران با حضور قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، معاون استاندار مازندران و دبیران این ستاد در فرمانداری‌ها و ادارات استان برگزار تا راهکارهای ارتقا جایگاه نماز اول وقت و نقش آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی بررسی شود.

مدیر عامل برق منطقه ای مازندران در گردهمایی دبیران ستاد اقامه نمار شهرستان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان گفت: نماز بهترین عبادت بوده و یکی از راههای اصلاح جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی است که همه وظیفه داریم در اجرای این تکلیف تلاس کنیم.

حسین افضلی افزود: خوشبختانه با نظارت و بازرس‌ های منظم بحث اقامه نماز در دستگاه‌های اجرایی و مدیران به نحو شایسته اجرا می‌شود زیرا اگر نماز ما اصلاح شود بقیه کارها و فعالیت‌ها اصلاح خواهد شد.

وی تصریح کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری مدیران دستگاه‌ها خود به متصدی امر نماز در ادارات باشند که در شرکت برق مازندران و گلستان نیز با اختصاص فضای مناسب، توجه ویژه ای به اقامه نماز می‌شود.

افضلی گفت:همه افراد جامعه به خصوص کارمندان ادارات بدانند برپایی نماز موجب مودت و هم افزایی شده و همچنین موجب افزایش راندمان کاری می شود.

وی با اشاره به تشکیل شورای فرهنگی در شرکت افزود: برگزاری منظم نماز جماعات، تشکیل حلقه‌های صالحین، کارگاه آموزشی عفاف و حجاب و تکریم ارباب رجوع از برنامه‌های مهم کمیته فرهنگی این شرکت بوده است.

حجت الاسلام هاشمی، نماینده دبیران ستاد اقامه نماز استان نیز گفت: خوشبختانه برنامه‌های خوبی در جهت توسعه فرهنگ نورانی نماز در استان اجرا شد و شاهد افزایش کمیت وکیفیت این فریضه الهی هستیم.

دبیر ستاد اقامه نماز اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران تصریح کرد: در دوسال گذشته 700 میلیون تومان برای نمازخانه بین راهی و سرویس بهداشتی اختصاص یافت.

مدیر ستاداقامه نماز مازندران نیز در این مراسم گفت: نماز بهترین و مهم‌ترین فریضه الهی است که امر توسه و ترویج فرهنگ نماز امری همگانی است و تک تک افراد جامعه در اجرای این امر نقش دارند.
حجت الاسلام عباس‌علی ابراهیمی افزود: باید در چنین مراسماتی علاوه بر خدمات ارائه شده چالش‌ها و مسائل نیز بررسی و رفع شود.

وی گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری همه برای  برپایی نماز مسئول هستند و خروجی کارها نیز باید در جامعه و بر روی افکارعمومی مشخص شود.

ریشه ارزشی انقلاب اسلامی

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران نیز در این گردهمایی گفت: انقلاب اسلامی ایران خدایی ترین و فرهنگی ترین انقلابها در جهان است که باید قدردان این انقلاب و نظام باشیم.

علیرضا یونسی افزود: نماز پالایش جان و روح انسان است و انسان امانتدار خدا بر روی زمین است که باید در این عالم هستی به درستی عمل کند.

وی بیان کرد: انقلاب ما به معنای واقعی استقلال، آزادی جمهوری اسلامی و همچنین اعجاز قرن بود که شعار اصلی مردم شعار فرهنگی و دینی بود و هر جامعه ای از این حوزه دور شود به بیراهه می‌رود.

یونسی بیان کرد: اکنون که دشمن تلاش دارد ایمان را از جامعه ما دور کند والدین فرزندان ما رسالت سنگینی دارند که باید کودکان و نوجوان را با آثار و برکات نماز آشنا کنند.

وی گفت: در استان ما مکان‌هایی خوب برای مساجد، امامزاده و مکان‌هایی برای اقامه نماز در نظر گرفته شد که همه ادارات در چارچوب سیاستهای اقامه نماز عمل کنند.

ارتقا سلامت معنوی در مراکز درمانی

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشورنیز گفت: نمازرو اقامه نماز امری مهم است که باید موانع را رفع و اجرای آن را تقویت کنیم

مظفر افزود: نماز داروی پر اثر و چندجانبه است که در زندگی اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی ما تاثیر گذار است.
قائم مقام ستاد اقامه نماز با اشاره به اهمیت تربیت و آموزش افراد و توجه به نمازخانه‌ها تصریح کرد: دبیران ستاد اقامه نماز پرچمداران اقامه نماز بوده که ممکن است در زمینه پول، امکانات و همراهی دچار مشکل باشیم که این روند طبیعی است و باید صبورانه این مسائل را رفع کنیم.

مظفر با اشاره به سلامت معنوی در بیمارستان ها گفت: بیمارستان‌ها باید در امر نماز امکانات را فراهم کنند و پرستاران نیز بیماران را در انجام فریضه نماز کمک کنند.

وی افزود: خانواده‌ها، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها درآگاهی بخشی به نماز رسالت سنگینی دارند زیرا وضعیت نماز نسل نو روند رو به رشد نیست که نیاز به تلنگر دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها