خبرهای داغ:
یادداشت؛

ترویج فرهنگ غیرت در مردان راهی برای کاهش بدحجابی است

مردان غیرتمند باعث ترویج عفت، پاک‌دامنی و حجاب در اجتماع هستند.
کد خبر: ۸۸۳۰۰۹۱
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، تبیین فلسفه حجاب برای جامعه، ترویج فرهنگ غیرت در مردان، عدم حضور غیر ضروری زن در جامعه و آشکار نکردن زینت‌ها از اهم این راهکارها است.داشتن حجاب و عفاف نه تنها جامعه را به سمت و سوی سعادت و آرامش سوق می‎دهد، بلکه هوسبازی و ناهنجاری‎ها را کاهش می‎دهد.

 

مردان با غیرت و تعصب خود موجب ترویج عفت، پاک‌دامنی و حجاب در خانواده‌ها می‌شوند و در این صورت است که هم مردان و هم زنان می‌توانند مدافع حریم خانواده باشند.

 

مردان پاسداران و نگهبانان کرامت نوامیس خود هستند و بر غیرت مردان در روایات تاکید بسیاری شده است و غیرت مردان به معنای تعصب نیست بلکه به معنای استواری،پاک نگری و پاک کرداری است.

 

زنان با هر تفکر و عقیده ای، به نظر و سلیقه همسران خود در انتخاب های خویش از جمله لباس و وضع ظاهر توجه می کنند. از این رو، غیرت مندی مردان در نوع پوشش آن نقش به سزایی دارد. با توجه به این واقعیت، ترویج فرهنگ غیرت در میان مردان به ترویج و تحقق پوشش دینی در جامعه کمک می کند.

خداوند در قرآن کریم می فرماید: یا أیها الذین آمنوا قو أنفسکم و أهلیکم ناراً وقودها الناس و الحجاره؛ ای کسانی که ایمان آورده اید، خود و خانواده خویش را از آتش دوزخی که هیزمش از مردم و سنگ خار است، حفظ کنید.

پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله و سلم) می فرماید: چگونه مردی است در حالی که تزئین می کند همسرش و خارج می‌شود از خانه اش به حالتی که تزئین کرده و عطر زده و شوهرش بر این امر راضی باشد پس می سازد برای همسرش آن زن هر قدم خانه اش در آتش.

اشاعه و تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب  نیازمند آموزش‌های بنیادین و مداوم در جامعه  است و نهادینه کردن فرهنگ ناب عفاف و حجاف از طریق آموزش های اساسی و بنیادی در خانواده، مدرسه، دانشگاه و اجتماع امری ضروری است.

 تحقق فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه  نیازمند رشد دینی زنان و مردان، توجه به غیرت  مردان و مشارکت و اهتمام جدی همه نهادها و دستگاه‌های مرتبط به صورت مستمر و هدفمند دانست.

ارسال نظرات