مازندران از نظر تعداد اعضا مهندس کشاورزی و منابع طبیعی رتبه سوم را در کشور دارد که بیشترین اعضا گرایش کشاورزی دارند و 9 هزار نفر نیز جویای کار هستند.
کد خبر: ۸۸۳۰۰۹۵
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران افزود: مازندران از نظر تعداد اعضا مهندس کشاورزی و منابع طبیعی رتبه سوم را در کشور دارد که بیشترین اعضا گرایش کشاورزی دارند و 9 هزار نفر نیز جویای کار هستند.
 
حجت الله علیمحمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی بزرگ‌ترین سازمان تخصصی و خصوصی بوده که بر اساس قانون مجلس از سال 80 تاسیس شد و 14 هزار عضو دارد.

محمدی در زمینه استفاده از سموم کشاورزی، تصریح کرد: بیش از 800 مرکز فروش سموم کشاورزی در استان فعالیت می‌کنند که برای ساماندهی مراکزی که مجوز ندارند باید پروانه یک ساله را دریافت و مسئول فنی نیز در این مراکز باید حضور داشته باشند.

علیمحمدی گفت: از 250 شرکت عضو حقوقی،  110شرکت مشاوره در مناطق روستایی و دهستان مستقر هستند که خدمات را ارائه می‌دهند.

وی تصریح کرد: با اختصاص سه میلیارد تومان بیش از هزار نفر کارشناس در حوزه کشاورزی بکارگیری می‌شوند.

رئیس سازمان مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران گفت: بیشترین نگاه ما به تولید و کشاورزان و فارغ التحصیلان بوده که در سال 93 و 94 بالغ بر 400 نفر مشغول بکار شدند و تا پایان سال نیز 50 نفر دیگر استخدام می‌شوند.

علی محمدی افزود: مهمترین پیگیری ما در سال 96پیگیری با ادارات کل است تا همه کارهای غیر حاکمیتی را که قابل واگذاری است به نظام مهندسی واگذار شود و توزیع کنندگان سموم ساماندهی شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها