دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: در جاهایی مثل هوافضا و شتاب رشد علمی مشکلاتی داریم و دستگاه‌های اجرایی توجه زیادی به آن نمی‌کنند.
کد خبر: ۸۸۳۰۱۹۶
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدمحمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در پنجمین کنگره این کانون که صبح امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: این نشست هم‌اندیشی برای دو انتخابات سرنوشت‌ساز در سال آینده است.

وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ادامه داد: امیدوارم نوع زندگی و شیوه تعامل این حضرت در خانواده و با دیگران چراغ راهنمای ما باشد.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی تصریح کرد: امیدوارم رویکرد حضرت فاطمه (س) در مسئله اجتماعی که همان دفاع از راه امامت و رهبری است و ایشان خود را سپر ولایت کردند و نه اینکه مثل برخی ولایت را سپر خود کرده‌اند، در جامعه ما پیاده شود.

حسینی با اشاره به شعار پنجمین کنگره کانون دانشگاهیان ایران اسلامی اظهار داشت: شعار «ایران سرافراز در پرتو دانشگاهی انقلابی» برای این کنگره انتخاب شده است.

وی با تاکید بر اینکه انقلابی بودن را افتخاری بزرگ می‌دانیم، تصریح کرد: حضور هر فردی در عرصه مسائل سیاسی و اجتماعی ناشی از احساس مسئولیت و تعهد است و این گذشت و ایثار است که انسان بیاید و دغدغه مسائل سیاسی و اجتماعی در شرایطی که اوضاع وفق مراد نیست، داشته باشد.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با بیان اینکه با محافظه‌کاری نمی‌توان کار کرد گفت: در مسیر انقلابی حرکت کردن دانشگاهیان تاثیر به سزایی دارند و باید این حالت در دانشگاه‌ها حفظ شود.

حسینی با بیان اینکه حضور دانشگاهیان در انتخابات پیش رو می‌تواند برای کشور مثمر ثمر باشد، گفت: اگرچه دانشگاهیان در همه انتخابات‌ها حضوری فعال داشتند و تلاش و مجاهدت خاصی داشتند که باید این روند ادامه یابد.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با اشاره به انتقادها از عدم برگزاری کنگره کانون دانشگاهیان ایران اسلامی به صورت منظم، گفت: یکی از دلایل، عدم برخورداری از منابع مالی است، چون اعضای این کانون نه حقوق نجومی دارند،‌ نه وام‌های کلان دریافت می‌کنند و نه خودروهای چند صد میلیونی و خانه‌های ویلایی دارند.

حسینی با اعلام اینکه در استان‌های مختلف نیز فعالیت‌های کانون با دست خالی و با مجاهدت دانشجویان و اساتید در حال انجام است، افزود: باید تلاش کنیم در جاهایی که مشکلاتی وجود دارد آنها را مرتفع کنیم.

وی تصریح کرد: در جاهایی مثل هوافضا و شتاب رشد علمی مشکلاتی داریم و دستگاه‌های اجرایی نیز توجه زیادی به آن نمی‌کنند. در این شرایط باید جامعه علمی کشور ورود پیدا کند و این مشکلات را حل کند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با بیان اینکه برخی در شرایط فعلی بحث از موشک‌پرانی می‌کنند که این نادرست است، ادامه داد: غربی‌ها خود به این موضوع اذعان می‌کنند که ایران جزو قدرت‌های منطقه‌ای و برخی با طرح مسائل بدیهی نمی‌خواهند قدرت ایران را درک کنند.

حسینی ادامه داد: اقتدار جمهوری اسلامی ایران امروز مدیون سکانداری رهبری است که اگر برخی مسائل به دولت‌ها گره می‌خورد، امروز با مشکلات متعددی مواجه می‌شدیم.

وی با بیان اینکه مسئولان سیاست خارجی کشور باید در مسائل مختلف دست برتر را داشته باشند، گفت: اخیرا در کنفرانس مونیخ، ترکیه، عربستان و رژیم‌صهیونیستی مواضع توهین‌آمیزی علیه ایران داشتند که باید با آنها برخورد جدی شود.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی افزود: تجربه انقلاب اسلامی نشان داده، اگر در برابر دشمنان کوتاه بیاییم زیاده‌خواهی آنها افزایش می‌یابد.

حسینی با بیان اینکه با روی کار آمدن ترامپ دیگر آمریکا دستکش مخملی ندارد، ادامه داد: امروز دست آهنین آنها مشخص است.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی ادامه داد: امروز اروپایی‌ها هزینه‌هایی صرف می‌کنند تا افراد میانه‌رو در ایران سرکار بیایند که این نیز نشان از دخالت غربی‌ها در اوضاع داخلی کشور دارد که باید در شرایط کنونی دانشگاهیان هوشیار باشند.

حسینی در پایان با اشاره به حوادث اخیر در سیستان و بلوچستان به دلیل سیل و مسئله ریزگردها در خوزستان، خاطرنشان کرد: در شرایطی که ضعف مدیریت بحران در کشور وجود دارد، مشخص است که اقدام موثری ایجاد نشده است.

ارسال نظرات