نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: ملت ایران سال‌هاست که در مقابل هر تهدیدی ایستاده و امروز هم از این تهدیدهای تو خالی وحشتی ندارد.
کد خبر: ۸۸۳۰۲۱۷
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه اراک فطرت را چراغ با عظمت دانست و گفت: خداوند چراغ با عظمت فطرت را در نهان انسان‌ها قرار داده تا با بهره‌گیری از آن در مسیر هدایت قرار گیرند و به سعادت دنیا و آخرت دست پیدا کنند.

وی با اشاره به آیه 19 سوره رعد گفت: بهترین افراد کسانی هستند که همه وجودشان برای بشریت و خلقت مفید فایده است، افرادی همچون امام خمینی(ره)، آیت‌الله طباطبایی‌ها، علمای جهان اسلام، مقام معظم رهبری، پاسداران، بسیجیان، آتش نشانان، رزمندگان اسلام و جبهه مقاومت، مبارزان بحرین، یمن، غزه، فلسطین و فرزندان امام و رهبری که بی‌شک با جنایتکاران رو سیاه مفسد یکی نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از فرصت‌ها گفت: از فرصت‌های موجود بایستی برای رسیدن به کمال بهره بگیریم، جریان حق و باطل در طول تاریخ اسلام یک جریان همیشگی است که مصداق آن در طول تاریخ بشر وجود داشته و دارد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: آنچه که ماندگار است وعده حق است و همیشه حق پیروز خواهد بود؛ دشمنان اسلام که روزی پیامبر اسلام(ص) را ابتر خواندند امروز خودشان کجا هستند؟ در حالیکه از وجود مبارک صدیقه کبری(س) امروز هم فرزندانی به جای مانده است که در راستای ترویج و تبیین اسلام گام برداشته اند.

ضرورت الگوگیری از اهل بیت(ع) برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت

وی افزود: فرزندان زهرا(س) در علم و دانش بسیار نقش آفرین بوده‌اند، حضرت زهرا(س) در خطبه فدک درس‌های ارزشمندی را به عنوان اسوه حسنه برای بشریت ارائه کرده‌اند و اگر در دنیا از این بانوی بزرگ اسلام، پیامبر اسلام(ص)، امیرالمومنین(ع) و دیگر ائمه اطهار(ع) الگوگیری کنیم به سعادت دنیا و آخرت دست پیدا می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: معصومین و ائمه اطهار(ع) چراغ هدایت بشریت هستند تا دچار شرک نشود؛ درس خداشناسی و معرفت‌الله را که جان مایه اسلام است باید در طول زندگی از این بزرگواران الگو بگیریم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی دومین مسئله را که باید از اهل بیت(ع) بیاموزیم نماز دانست و گفت: نماز مهم‌ترین رکن دین و پیوند واقعی انسان با خداست. نماز یعنی اینکه در مقابل هر آنچه که معتقدیم تسلیم هستیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود به ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و گفت: این بانوی بزرگ اسلام و حضرت علی(ع) دو خورشید عالم ملکوت هستند؛ تا زمانی که در سایه اهل بیت(ع) و عنایت آنان هستیم در مسیر عزت و اقتدار باقی خواهیم ماند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: اگر به شهدا، امام و رهبری عشق می‌ورزیم در حقیقت به خاطر عشق ما به محمد و آل محمد(ص) است؛ با الگوگیری از این اسوه‌های با عظمت جهان خلقت است که در برابر تفاله‌های قجری، پهلوی، رضاخانی و ... با عظمت هرچه تمام ایستاده‌ایم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با تاکید بر الگوگیری از اهل بیت(ع) گفت: آنان که از حضرت امام خمینی(ره) در جامعه خودمان دست شسته‌اند و از انقلاب و امام و شهدا فاصله گرفته‌اند به مانند دیوزه‌ها به ترامپ نامه می‌نویسند که ملت ایران را تحریم کند.

ملت ایران تحت تاثیر افراد بی‌هویت قرار نمی‌گیرد

وی افزود: این عده به امام حسین(ع) پشت کرده‌اند و با بیگانگان علیه ملت ایران هم پیمان شده‌اند اینان باید بدانند که ملت ایران هوشیار است و تحت تاثیر این افراد بی‌هویت، بی‌شخصیت و نوکر اجانب قرار نمی‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: ملت ایران در مقابل هرگونه تهدید و دشمنی می‌ایستد و هرگز به آرمان‌هایی که 230 هزار شهید برای آن خون داده‌اند پشت نمی‌کند. جمهوری اسلامی ایران در سایه رهبری ولی‌فقیه، عشق به اهل بیت(ع) و خون شهدا، مقاومت ملت ایران در راه خدا و عزت و شرف قرار دارد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به برگزاری ششمین کنفرانس فلسطین گفت: در این کنفرانس که در ایران برگزار شد مقام معظم رهبری سخنرانی حکیمانه، دلسوزانه و آموزنده‌ای را ایراد فرمودند.

فلسطین مسئله نخست دنیای اسلام

وی افزود: مقام معظم رهبری درخصوص تاریخ مظلومیت مردم فلسطین، نهضت فلسطین و انتفاضه آن سخنانی را ایراد فرمودند و به بیان شگردهای آمریکا، صهیونیسم و آل‌سعود پرداختند و خط اصلی که فلسطین هنوز اولین مسئله دنیای اسلام است.

وی افزود: نشانه کشورهای مسلمان به ویژه کشورهای عربی به میزان حمایتشان از مقاومت ملت فلسطین و جبهه مقاومت است که در مقابل رژیم غاصب صهیونیسم می‌ایستند نه اینکه هم پیمان و هم دست با صهیونیست جنایتکار شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: مهم‌تر از همه تقدیر از ملت مظلوم فلسطین است که در طول 70 سال با وجود تمامی سختی‌ها هنوز ایستاده‌اند، وظیفه همه آزادیخواهان عالم حمایت و دفاع از ملت مظلوم فلسطین است.

فطرت؛ نهالی که باید تربیت شود

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به روز امور تربیتی گفت: امور تربیتی مسئله مهمی است که آموزش و پرورش، خانواده، دانشگاه و حوزه‌های ما باید نسبت به آن توجه ویزه داشته باشند. فطرت انسانی که خداوند در نهان هر آدمی قرار داده مانند نهالی است که باید تربیت شود و این زنجیره تربیتی را باید این مراکز تربیتی و آموزشی به درستی دنبال کنند.

مشکلات خوزستان در سایه غفلت حاصل شده است

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به حوادث اخیر خوزستان گفت: خوزستان به مانند سیستان و بلوچستان، خراسان، آذربایجان و ... برای کشور است و پاره تن ما است، ما یک ملت هستیم. متاسفانه ریزگردها آسیب رسان شده‌اند و باران‌ها و از همه مهمتر غفلت‌ها باعث این مشکلات موجود در خوزستان شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به آلودگی‌ هوای استان و افزایش فضای سبز و درختکاری در این استان گفت: طرح 2 هزار درختکاری و جنگل کاری در منطقه چپغلی را باید برای مقابله با این آلودگی و پیشگیری از مشکلات آتی با جدیت اجرایی سازیم همچنین ایجاد یک‌هزار هکتار فضای سبز در کلانشهر اراک باید از سوی مسئولین شورای شهر و شهرداری دنبال شود تا هرچه زودتر این مهم حاصل شود نباید غفلت کرد.

دولت‌ها مسئولیت مشترک دارند

وی بر لزوم برنامه‌ریزی و اقدامات اجرایی برای حل مشکلات و چالش‌های کشور گفت: مشکلات خوزستان هم در سایه غفلت حاصل شده است؛ "کی بود کی بود من نبودم" مشکل را رفع نمی کند، این دولت‌ها همه مسئولیت مشترک دارند همه دولت جمهوری اسلامی ایران هستند و هرگونه سهل انگاری و غفلت از هیچ کس پذیرفتنی نیست.

ملت ایران همواره در مقابل دشمنان ایستاده است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور جدید آمریکا گفت: به ترامپ هم این پیغام را می‌دهیم که شما تازه از راه رسیده‌ای؛ ولی ملت ایران بیش از 50 سال است که در مقابل هر تهدیدی ایستاده است و امروز هم از این تهدیدهای تو خالی وحشتی ندارد شما اگر راست می‌گوئید داخل آمریکا را اصلاح کنید و عدالت را برقرار سازید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات