آیت‌الله محمدرضا مدرسی یزدی در خطبه‌های امروز نمازجمعه یزد گفت: ملت وفادار به خط رهبری و ولایت وفادار به اسلام و انقلاب هستند و هیچکس نمی‌تواند آنها را از این مسیر منحرف کند.
کد خبر: ۸۸۳۰۲۲۰
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، امام جمعه موقت یزد در خطبه‌های امروز نمازجمعه یزد به جنجال‌هایی که برخی مطبوعات در مورد آشتی ملی به راه انداخته‌اند، اشاره کرد و افزود: ملت با یکدیگر قهر نیستند، ملت وفادار به خط رهبری و ولایت وفادار به اسلام و انقلاب هستند و هیچکس نمی‌تواند آنها را از این مسیر منحرف کند.

آیت‌الله محمدرضا مدرسی یزدی اظهار کرد: هیچ کسی نمی‌تواند ملت ایران را مورد تهدید قرار دهد. نه آمریکا و نه دیگران نمی‌توانند هیچ غلطی کنند و این جنجال‌ها درست نیست و ملت ایران فتنه‌گران را تا زمانی که توبه نکنند، نخواهند پذیرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تصویب برنامه پنج ساله ششم که خط مشی اقتصادی، اجتماعی و حتی به نوعی سیاسی کشور را رقم می زند پرداخت و گفت: در طول دوره‌های گذشته تا قبل از پایان برنامه پنج ساله قبلی، برنامه بعدی تهیه و تقدیم مجلس می‌شد که این اقدام صورت نگرفت.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه بدون برنامه و هدف، نمی توان برنامه‌ریزی کرد، مدتی گفتند که این برنامه نباید به مجلس برود اما این اشتباه است زیرا برنامه بر اساس قانون و راهبردی است، اذعان کرد: زمانی هم که قرار شد برنامه به مجلس بیاید، مجلس با فرصت کم آن را به شورای نگهبان رساند و شورای نگهبان نیز با کار فشرده آن را مطالعه و تصویب کرد.

وی با بیان اینکه لایحه بودجه نیز هنوز به دست شورای نگهبان نرسیده و در مجلس در حال بررسی است، افزود: بودجه در عین اینکه باید تورم را مهار کند و اجازه ندهد قیمت‌ها به صورت افسارگسیخته بالا برود، باید راه علاجی نیز برای تعطیل نشدن کارگاه‌ها و کارخانه‌ها داشته باشد.

آیت‌الله مدرسی ابراز کرد: تحقق این امر عنایت ویژه متخصصان و برنامه‌نویسان را طلب می‌کند ضمن اینکه این برنامه باید با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مطابقت 100 درصدی داشته باشد.

وی همچنین با بیان اینکه کمتر از سه ماه دیگر به انتخابات شوراهای شهر و روستا و ریاست جمهوری باقی مانده است، اظهار کرد: انتخابات سرنوشت کشور را به مدت چهار سال در مقیاس بسیار وسیع مشخص می‌کند.

وی بیان کرد: تصمیم‌هایی که توسط قوه مجریه گرفته می‌‌شود گاه تا ده‌ها سال ادامه پیدا می‌کند و برخی قراردادها و تصمیم‌گیری‌ها تا ده‌ها سال بعد بر زندگی مردم اثرگذار است.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: برخی تصمیم‌ها نیز باعث می‌شود فضای کشور دو قطبی شود بنابراین تصمیم‌ها باید بر اساس متابعت از قانون اساسی، اسلام و رهنمودهای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری اتخاذ شود.

وی ادامه داد: تک تک ما در سرنوشت کشور، نه تنها در کوتاه مدت بلکه دراز مدت سهیم هستیم زیرا تصمیماتی که توسط قوه مجریه گرفته می شود آثار آن تا دهها سال و بلکه بیشتر ادامه دارد.

مدرسی یزدی با اشاره به تکلیف مردم در انتخاب افراد اصلح تأکید کرد: مردم از هم‌اکنون افرادی که احتمال کاندیدا شدن آنها وجود دارد را رصد کنند.

وی با اشاره به اینکه کاندیداها نباید در حکم‌هایی که توسط امام خمینی (ره) داده شده، اجتهاد کنند، افزود: امروز عده‌ای در مورد نظرات و محکمات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری اجتهاد می‌کنند و می‌گویند درست است که امام راحل گفته که دشمن ما آمریکا است اما ما طور دیگری اجتهاد و عمل می‌کنیم.

مدرسی یزدی تصریح کرد: مگر می‌شود در مقابل نص صریح اجتهاد کرد و اینها حکم را به عقیده خود تفسیر می‌کنند و قابل اعتماد نیستند.

امام جمعه موقت یزد بیان کرد: کاندیداهای ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان تأیید می‌شوند و باید حداقل صلاحیت‌ها را داشته باشند و مردم نیز باید از میان افراد تأیید صلاحیت شده، افرادی را انتخاب کنند که بالاترین صلاحیت را داشته باشند.

ارسال نظرات