امام جمعه هرات گفت: سالهاست با توطئه مرموز مثلث شوم آمریکا، انگلیس و اسرائیل و میدان‏داری همه‏ جانبه آل‏ سعود، آتش فتنه جنگ نیابتی در منطقه برافروخته و باعث شده است رژیم صهیونیستی بیش از هر زمان دیگر در حاشیه امن قرار گیرد‏ .
کد خبر: ۸۸۳۰۲۲۱
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، خطیب نماز جمعه هرات در خطبه های این هفته خود نمازگزاران را به رعایت تقوا الهی سفارش و توصیه کرد.

حجت الاسلام جعفری اظهار داشت: خداوند برای سعادت انسانها و تربیت و پرورش آنان دستوراتی را تحت عنوان دستورات دینی در قالب قرآن نازل کره است که مسلمانان با انجام آنان به سعادت و رستگاری می رسند.

وی با اشاره به هشتم اسفند ماه، روز امور تربیتی و تربیت اسلامی افزود: مساله تربیت از مهمترین اموری است که در وهله اول خداوند متعال عهده دار آن است، پیامبران و انبیا الهی همه برای پرورش و تربیت مردم و در نتیجه دعوت مردم به اخلاق حسنه مبعوث شدند، پس این جایگاه و منزلت بسیار مهم است.

خطیب نماز جمعه هرات بهترین نوع تربیت را تربیت اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: بر طبق گفته های بزرگان دین اگر انسان تربیت نشود از حیوان بدتر می‌شود، به عنوان نمونه رژیم غاصب صهیونیست که ظاهرا انسانند ولی در باطن از حیوانات نیز پست تر هستند.

حجت الاسلام جعفری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین نیز گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب در این کنفرانس تاثیر بسیاری در جهان داشت چرا که آنچه مهم است موضوع مقاومت و ایستادگی است تا زمینه مقاومت را توسعه و گسترش داد.

امام جمعه هرات افزود: سالهاست که متأسفانه با توطئه مرموز مثلث شوم آمریکا، انگلیس و اسرائیل و میدان‏داری و پشتیبانی همه‏جانبه آل‏ سعود، آتش فتنه جنگ نیابتی در منطقه برافروخته گردیده و باعث شده است رژیم صهیونیستی بیش از هر زمان دیگر در حاشیه امن قرار گیرد‏ و موضوع اول جهان اسلام یعنی اسرائیل غاصب به حاشیه و بلکه به فراموشی سپرده شود. این امر فرصتی برای صهیونیست‌ها ایجاد کرده تا اهداف شوم خود را با شتاب بیشتری پیگیری کنند.

وی افزود: مردم مسلمان و مظلوم فلسطین بدانند تنها راه نابودی اسرائیل ایستادگی و مقاومت در برابر این رژیم غاصب است و جمهوری اسلامی ایران نیز تا اخرین لحظه از آنان حمایت خواهد کرد.

خطیب نماز جمعه هرات با اشاره به برگزاری پنجاه و سومین نشست امنیتی مونیخ، گفت: در روزهای اخیر در اجلاس امنیتی مونیخ، شاهد مواضع مشترک مقامات آمریکایی، رژیم صهیونیستی، ترکیه و عربستان علیه جمهوری اسلامی ایران بودیم.

جعفری اظهار داشت: آنچه در این نشست تلخ بود مواضع نخست وزیر ترکیه علیه جمهوری اسلامی ایران که اولا این مواضع نمک نشناسی این کشور را در برابر ملت ایران نشان میدهد و دوما ناپختگی سیاسی سیاستمداران این کشور را به نمایش گذاشت.

وی افزود: اسرائیل با طرح این موضع که ایران با نفوذ در منطقه درصدد قدرت نمایی است میخواهد بین کشورهای روسیه ترکیه و ایران اختلاف بیندازد و به هدف خود که همان ناامنی منطقه است برسد که متاسفانه ترکیه و آل سعود نیز در اجرای این نقشه به آنان کمک می کنند.

امام جمعه هرات گفت: برای سردمداران سعودی ننگ است که فقط برای حفظ جایگاه و قدرت خودشان با اسرائیل هم ییاله شده اند و علیه ملت مظلوم فلسطین بیانیه صادر میکنند.

حجت الاسلام جعفری در ادامه با هشدار به شبکه های بازاریابی هرمی که در سطح شهر هرات فعالیت میکنند خاطر نشان کرد: این نوع فعالیت ها از نظر شرعی حرام و باطل است و از نظر اقتصادی برای افراد پایین دست ضرر مالی ایجاد میکند.

وی افزود: از پلیس فتا و سربازان گمنام امام زمان (عج)می خواهیم هر چه سریعتر پیگیر این موضع شوند و با عاملین آن برخورد قانونی صورت گیرد.

خطیب نماز جمعه هرات در پایان با گرامیداشت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: بانوان و مادران جامعه باید در زندگی سیره این بانوی بزرگوار را سرلوحه زندگی قرار دهند.

ارسال نظرات