امام جمعه دامغان گفت: دولتمردان بجای مقصر اعلام کردن گذشتگان برای حل مشکلات مردم چاره‌اندیشی کنند و کارنامه دولت را در رفع رکود، کاهش بیکاری جوانان و کاهش تورم را ارائه دهند.
کد خبر: ۸۸۳۰۲۳۴
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در خطبه‌های امروز نماز وحدت بخش و دشمن شکن جمعه این هفته دامغان که با حضور پرشمار مردم ولایتمدار این شهرستان در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به برگزاری ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از مردم مظلوم فلسطین به میزبانی کشورمان، اظهار داشت: حضور رهبر انقلاب در این اجلاس و سخنان راهبردی ایشان نشان از حساس بودن موضوع فلسطین به‌عنوان مهمترین مسئله جهان اسلام است.

امام جمعه دامغان با اشاره به هفت دهه ظلم بی‌امان رژیمی غاصب و جعلی به مردم مظلوم فلسطین، کشتن مردان و زنان، جوانان و کودکان، تخریب خانه‌های ساکنان و صاحبان سرزمین فلسطین و آواره کردن یک ملت، تصریح کرد: در این بین علاوه بر حامیان آمریکایی و اروپایی جنایات رژیم صهیونیستی، عده‌ای به بهانه صلح و سازش با غاصبان فلسطین ظلمی بزرگ را به ملت مظلوم و مسلمان این کشور روا داشتند.

خطیب نماز جمعه دامغان با بیان اینکه اعراب لااقل بواسطه عرب بودن باید از ملت ستمدیده فلسطین حمایت می‌کردند، اضافه کرد: سیاست‌های برخی کشورهای عربی در قبال مسئله فلسطین شرم آور است، آل سعود و وهابیت " آتش تکفیر" و جنگهای نیابتی را برای حفظ و نگهداری از غده سرطانی بنام اسرائیل در منطقه روشن کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان ضعف و نشانه‌های نابودی اسرائیل غاصب را محسوس دانست و گفت: بر اساس قول حتمی قرآن باطل همیشه نابود خواهد شد؛ امروز نیز مهمترین مسئله جهان اسلام استنرار مقاومت و آرمان آزادی فلسطین و قدس شریف به عنوان قبله نخست مسلمانان و مهد انبیاء الهی است.

وی با اشاره به استمرار کشتار وحشیانه مردم بی دفاع و پابرهنه یمن به دست رژیم سفاک آل سعود و به غارت بردن 63 درصد از تولید نفت یمن باهمدستی منصور هادی و شرکت نفت و گاز توتال فرانسه، خاطر نشان کرد: ریختن خون مظلومان در همین دنیا از سوی خداوند جواب داده خواهد شد؛ در چنین شرایطی مردم بصیر ایران، نظام و رهبری کشورمان باردیگر اعلام داشتند که دست از حمایت جبهه مقاومت در سوریه، بحرین، عراق، یمن و فلسطین بر نخواهند داشت.

دولت کارنامه خود در رفع رکود، بیکاری و تورم را ارائه دهد

امام جمعه دامغان در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر با یادآوری ضرورت حرکت مسىولان بر محور وحدت و خدمتگذاری به دور از بازی‌های سیاسی، تصریح کرد: دولتمردان به چاره‌اندیشی مسائل کشور بپردازند، فرافکنی نکنند، مشکلات را بر گردن گذشتگان نیندازند و از انجام مسؤولیت خطیری که پذیرفته‌اند شانه خالی نکنند، همه باید دست به دست هم بدهیم و مشکلات مردم را رفع کنیم.

خطیب نماز جمعه دامغان با بیان اینکه دولتمردان بدانند اینکه امروز بجای چاره اندیشی و برنامه‌ریزی برای حل مشکلات کشور هر مشکلی را به دولت‌های قبلی نسبت می‌دهند، صحیح نیست و در آینده این اتفاق برای آنها تکرار خواهد شد، خاطر نشان کرد: دولت کارنامه خود را در رفع رکود، بیکاری و تورم ارائه دهد.

افتخار ملت ایران این است که سرنوشت‌شان را به دست خود تعیین می‌کنند

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان در ادامه با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در اردیبهشت‌ماه 96، مدیریت جهادی برای ساختن کشور و حل مشکلات را یک ضرورت خواند و اظهار داشت: فضای سیاسی کشور باید به تدریج به سوی فضای رقابت سالم پیش برود، همانا یکی از بزرگترین افتخارات ملت ایران این است که سرنوشت‌شان را به دست خود تعیین می‌کنند.

امام جمعه دامغان به انتخابات اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و افزود: مردم و نخبگان باید به دور از سیاست‌زدگی وارد فضای انتخابات شوراهای اسلامی شوند، کسانی که توانمندی، تخصص و اقبال عمومی دارند وارد عرصه شوند و خود را برای خدمت در معرض انتخاب مردم قرار دهند؛ بی شک در شهرستان دامغان با وجود توانمندی‌های فراوان در حوزه‌های مختلف، انتخاب شورای شهری کارآمد می‌تواند گامی بلند در مسیر توسعه و پیشرفت باشد.

گفتنی است، تجلیل امام جمعه دامغان از حضور باشکوه مردم در آیین کم‌نظیر و باشکوه نکوداشت عالم ربانی حجت الاسلام والمسلمین سید مسیح شاهچراغی و نهادها و چهره‌های یاری‌گر برگزاری این مراسم و تأکید بر ضرورت گرامی‌داشت شایسته ایام سوگواری شهادت صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) در این شهرستان از دیگر بخش‌های خطبه‌های امروز نماز جمعه دامغان بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها