نایب رئيس سازمان مهندسي استان خراسان رضوی بیان داشت: باید نظام مهندسي کشور با تدریس وعمل به "اخلاق در مديريت" روزآمد شود، متأسفانه مراکز آموزش عالي کشور به این سمت و سوي پیش نرفته اند.
کد خبر: ۸۸۳۰۲۳۹
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، دکتر سید مجید مزيناني در همایش بزرگداشت خواجه نصير طوسي و روز مهندس در تربت جام اخلاق و مدریت را دو مقوله مهم در کنارهم در مهندسي دانست گفت: اخلاق در نظام مهندسي یک امر مهم و ضروري است، چرا با گذشت 38 سال از عمرشکوهمند انقلاب اسلامي مباحث اخلاقی و عمل به آن در نظام مهندسي کشور نهادینه نشده است.

وی افزود: باید نظام مهندسي کشور با تدریس وعمل به "اخلاق در مديريت" روزآمد شود، متأسفانه مراکز آموزش عالي کشور به این سمت و سوي پیش نرفته اند.

وی خاطرنشان کرد: در بحث مدیریت پروژه در کشور نیاز به فرهنگ سازی بیشتر داریم چون صرفا به فکر کارهای روزمره هستیم و با برگزاری کلاس‌های ویژه برای مهندسان و غیرمهندسان اخلاق در مدیریت را تدریس کنیم.
 
در ادامه اين همایش علمي؛ رئيس کنفرانس توسعه پژوهش هاي نوين برق و کامپيوتر تربت جام گفت: ايران اسلامي را مي توانيم بهشت بسازيم به شرطي که هر آنچه آموخته ایم به آن خوب عمل کنيم چرا که چاره اي جز اين نداريم.

دکتر سيد محمد حسيني افزود: در اروپا، آمريکا و کانادا وقت طلاست، اما در کشور ما خاکستر هم نيست و ما که علم و بهترین منابع را داريم چرا نبايد کشور را بهشت درست کنیم.

وي اضافه کرد: آلودگي هوا و ترافيک؛ کشور را به جهنم تبديل کرده است و تنها از راه سالم سازی نظام مهندسي و کار اصولی مي توانيم به جايي برسيم.

وي خطاب به جوانانی که برای تحصیل به خارج کشور مهاجرت می کنند توصیه کرد: علم و فناوری روز را به هر قیمتی است فرا بگيرید و برگردید و با خدمت به کشور وسرزمینتان ايران را بهشت کنید چرا که چینی ها از همین روش  به جزء چند اقتصاد برتر جهان رسیدند. 

درخور ذکر است؛ اختتاميه نخستين کنفرانس توسعه و پژوهش هاي نوين در برق و کامپيوتر به مدت دو روز به همت مجتمع عالي وحدت تربت جام برگزار همزمان با آیین بزرگداشت خواجه نصيرطوسي و روز مهندس، با حضور مسئولان اجرايي، اساتيد مراکز آموزش عالی کشور، دانشجويان و مهندسين با صدور بيانيه در محل سالن تربيت شهرستان برگزار شد.

گفتنی است؛ این همایش علمی با صدور بيانيه در پنج بند شامل تأسيس مراکز راهبردي انرژي تجديد پذير، ايجاد زير شبکه هوشمند توزيع برق، ايجاد بستري مناسب جهت تامين زير ساخت هاي علمي و فرهنگي و جذب مقالات برای برگزاري دومين همایش، بکارگيري انرژي باد وخورشيدي، و ايجاد دبيرخانه مرکزي استان در اين شهرستان در پيوند با پژوهش هاي برق از انرژي هاي تجديد پذير روز گذشته به کار خود پايان داد و از صاحبان مقالات برتر با تقديم تنديس و هداياي نفيس تقدير تجلیل شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها