امام جمعه بروجرد گفت:در حالی که کشورهای عربی مدعی حمایت از فلسطین دست دوستی به سمت اسرائیل دراز می کنند جمهوری اسلامی 38 سال پای آرمان های فلسطین مانده است.
کد خبر: ۸۸۳۰۲۵۸
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج  از لرستان ،حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی در نماز جمعه این هفته بروجرد با اشاره به برگزاری ششمین کنفرانس بین المللی انتفاضه فلسطین با حضور رهبر انقلاب در تهران افزود: در حالی که دولت های عربی اسلامی بر اثر مسایل حاشیه ای دچار انفعال و غفلت روز افزون شده اند برگزاری این اجلاس جهانی نوید بخش و دلگرم کننده بود.
وی اظهار کرد: دشمنان به ویژه آمریکا، انگلیس و کشوررهای غربی با ا یجاد کانون های بحران و دامن زدن به جنگ های داخلی سعی دارند مساله فلسطین را به حاشیه بکشانند و حمایت از آرمانهای فلسطین را کم رنگ و برای رژیم جعلی صهیونیست حاشیه ای امن درست کنند.
امام جمعه بروجرد اضافه کرد: در شرایط امروزی دولت ها و رژیم های عربی که زمانی مدعی پیشگامی مبارزه با اسراییل بودند و نان مبارزه با رژیم غاصب را می خوردند در حال حاضردر مسیری قرار گرفتند که نه تنها با آرمان فلسطین زاویه آشکاری پیدا کرده اند بلکه به صورت علنی و آشکار با صهیونیست ها رابطه برقرار می کنند.  
حجت الاسلام ترابی ادامه داد: همه دولت های عربی اسلامی که روزی خود را مدعی مبارزه انحصاری با صهیونیست ها می کردند امروز با کمال خفت و خواری دست دوستی به سوی اسراییلی ها دراز می کنند اما جمهوری اسلامی در 38 سال گذشته پای آرمان فلسطین مانده و هزینه آن را به جان خریده و دفاع از مظلومان عالم را وظیفه خود می داند.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درکنفرانس بین المللی انتفاضه فلسطین ادامه داد: رهبر حکیم انقلاب مساله فلسطین را محوری ترین، اصلی ترین و مهمترین مساله جهان اسلام دانسته و فرمودند غفلت از آن موجب خسران جهان اسلام و سلطه بیگانگان است.
خطیب نمازجمعه بروجرد گفت: طرح های دشمن برای منحرف کردن مسلمانان از مساله اصلی یعنی اشغال فلسطین است که دست به فتنه و ایجاد جنگ های داخلی و راه اندازی گروهک های تکفیری تروریستی مانند داعش می کنند تا حامیان واقعی فلسطین را درگیر مسایل حاشیه ای کنند.
حجت الاسلام ترابی افزود: رهبر معظم انقلاب مهمترین دستاورد مقاومت را معکوس نمودن گستره جغرافیایی رژیم صهیونیست دانستند و فرمودند اسراییل ها شعاراز نیل تا فرات را سر می دهند و به دنبال گستره سرزمینی و کشور گشایی هستند اما امروز نه تنها نتوانستند کشور گشایی کنند بلکه آنچه در اشغال داشتند را نیز یکی پس از دیگری از دست داده اند .
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: در حاشیه این کنفرانس دولتمردان رژیم صهیونیستی، عربستان صعودی و ترکیه اظهاراتی در مورد جمهوری اسلامی مطرح کردند که حکایت از طرح مشترک میان آنها برا ی دامن زدن به بحران منطقه بوده و آن اینکه جمهوری اسلامی در راس تروریست قرار دارد.
امام جمعه بروجرد افزود: این نسبت های ناروا و اتهاماتی که به جمهوری اسلامی می زنند سابقه طولانی مدت دارد و دشمنان از گذشته با این هدف بر جنایات خود سرپوش گذاشته و جمهوری اسلامی را متهم به حمایت از تروریست کرده اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح مسکن مهر اظهار کرد: این طرح در دولت قبل با هدف حمایت از مردم و خانه دار شدن اجرا شده و خدمتی ماندگار و اثر گذار به مردم بود که در ابتدا خوب عمل کرده ولی در اثرکمبود توجه با کندی واختلال مواجه شد.
امام جمعه بروجرد با انتقاد از عملکرد تعاونی توحید مسکن مهر بروجرد گفت: عدم توجه این تعاونی به تعهد خود موجب شده تا متقاضیان مسکن مهر این تعاونی تاکنون خانه دار نشده ومدام برای دریافت حق خود مقابل ادارات دولتی، فرمانداری بروجرد و دفتر امام جمعه را تجمع کنند.
حجت الاسلام ترابی تاکید کرد: اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی، فرمانداری و دادستان بروجرد مشکل متقاضیان مسکن مهر تعاونی توحید را پیگیری نمایند.
ارسال نظرات