خبرهای داغ:
حجت الاسلام رشیدیان گفت: اعتبارات هزینه ای و مخارج دولت در ۹ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد افزایش داشته در صورتی که اعتبارات عمرانی و پروژه ها ۲۲ درصد با کاهش روبرو بوده است.
کد خبر: ۸۸۳۰۳۱۲
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از تیران و کرون ؛امام جمعه و نماینده ولی فقیه در تیران و کرون در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به اهمیت حمایت مردم از مظلومان جهان، اظهار کرد: برگزاری همایش بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران با حضور کشورهای اسلامی به منظور دفاع از مردم مظلوم و بی دفاع این منطقه انجام شد چرا که به فرموده پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله کسی که نسبت به فریاد مظلومان و ظلم ظالمان بی تقاوت باشد، مسلمان نیست.

حجت الاسلام رشیدیان حضور رهبر معظم انقلاب در این جلسه را نشانه اهمیت و تاثیر آن در سطح جهان دانست و گفت: مسئله فلسطین مهم ترین و محوری ترین مسئله جهان اسلام است چرا که با وجود حمایت های ابرقدرتهای جهان از دولت غاصب صهیونیست، روز به روز پس رفت کرده و به اهداف خود نرسیده اند.

وی دوام و بقا نداشتن حکومت های ظالم را وعده مسلم اهل بیت دانست و یادآور شد: مبارزان فلسطین باید با حفظ هوشمندی از ایجاد اختلاف و دلسردی جلوگیری کنند چرا که نشانه های افول رژیم صهیونیستی پدیدار شده و جهان به سمت زمینه سازی ظهور ولی عصر (عج) می رود.

حجت الاسلام رشیدیان با اشاره به مشکلات موجود در جنوب کشور پیرامون ریزگردها و سیل ها، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب سفارش زیادی به رسیدگی مسئولان به وضعیت موجود و خودداری از مقایسه عملکرد دولت های قبلی را داشتند.

امام جمعه شهر تیران گفت: استان خوزستان در حوادث اخیر متحمل آسیب زیادی شده و علاوه بر گرفتاری و آزرده خاطر شدن مردم، ۵۰۰ میلیارد تومان در بخش زیر ساخت ها و ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر به دلیل از دست رفتن ۸ هزار بشکه نفت خسارت وارد شده است.

وی افزود: استان خوزستان دارای ۸۰ درصد از ذخایر نفت و گاز کشور بوده، ۳۳ درصد از صنایع مادر در این استان تولید شده و رتبه اول تولید گندم و شکر را دارد هم چنین یک سوم کل آب های جاری کشور در این استان جاری است.

حجت الاسلام رشیدیان ادامه داد: مردم استان خوزستان خواهان افزایش بودجه های این استان برای رفع مشکلات با توجه به اهمیت این منطقه شدند که البته با وجود تلاش های دولت، به دلیل گستردگی وضعیت موجود، حل مشکلات نیاز به زمان بیشتری دارد.

وی ضمن بیان آماری از بانک مرکزی، تصریح کرد: اعتبارات هزینه ای و مخارج دولت در ۹ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد افزایش داشته در صورتی که اعتبارات عمرانی و پروژه ها ۲۲ درصد با کاهش روبرو بوده است.

نماینده ولی فقیه در شهرستان این مسئله بالارفتن هزینه ها و مخارج دولت در شرایط فشار بر روی مردم را تامل برانگیز دانست و گفت: اجراسازی فرامین رهبر معظم انقلاب و پیاده سازی سیاست های اقتصاد مقاومتی با بالا رفتن مخارج دولت و کم شدن اعتبارات عمرانی سازگاری ندارد و دولت باید در زمینه اقدامات خود در این بخش جوابگو باشد.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها