زندگی‌نامه شهید کامران گنجی، اولین شهید زرتشتی هشت سال دفاع مقدس، به قلم حسین گلدوست از سوی انتشارات روایت فتح روانه بازار کتاب شد.
کد خبر: ۸۸۳۰۳۵۵
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
 به گزارش سرویس بنیاد فرهنگی روایت خبرگزاری بسیج، شهید کامران گنجی، اولین شهید زرتشتی هشت سال دفاع مقدس است که در سر پل ذهاب در هفته سوم جنگ به شهادت رسید. انتشارات روایت فتح در نهمین جلد از مجموعه «مادران» روایت زندگی این شهید را از زبان مادرش با نام «تابنده» منتشر کرد.

نویسنده در مقدمه کتاب اشاره می کند:"«تابنده»، روايت جوان دليري است که با باورمندي زرتشت، در کنار برادران مسلمانش پايمردي کرده و افتخار شهادت را کسب نموده. راوي اثر، مادر دلسوخته‌اي است که پس از شهادت تنها پسرش، سربلند و پايدار زيسته و اندوه دوري از فرزند را با خدمت به هموطنانش تسکين داده."

در بخشی از کتاب می خوانیم:"بعضی وقتها در تنهایی به روزی فکر می‌کنم که با کامران در آشپزخانه بودم و پسرم از مدرسه آمده بود و نهار می‌خورد. باهم حرف می‌زدیم. بهم گفت: «مامان، معلم دینی ما آقای آرش گفته خداوند انسان رو خلق کرده که روی زمین امتحانش بکنه. ما همه در حضور خدا هستیم و مشغول امتحاندادن.»

اون لحظه تو چشمهای کامران خیره شدم. شاید سیزده یا چهارده ساله بود. برق ایمان و اطمینان نگاهش رو و صورتش رو روشن کرده بود. با همۀ وجودش به حرفی که می‌زد، ایمان داشت. هنوز هم هر روز به اون چشمها و اون برق عجیب فکر می‌کنم. شک ندارم که در قتلگاه سرپل ذهاب، در امتحان الهی سربلند شد."
بر اساس این گزارش کتاب"مادران 9: تابنده؛ شهید کامران گنجی به روایت مادر"، با قیمت 9000 تومان و در 1100 نسخه توسط انتشارات روایت فتح روانه بازار کتاب شد.
ارسال نظرات