کاریکاتوریست بسیجی در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد
احمدی با بیان اینکه هنر کاریکاتور بیشتر از نوشته تاثیر خود را می گذارد، از آن به عنوان مهم ترین ابزار فرهنگی در برابر هجمه دشمن یاد کرد.
کد خبر: ۸۸۳۰۳۵۷
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
سامان احمدی هنرمند و کاریکاتوریست بسیجی بین المللی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج ، گفت: هنر کاریکاتور به نوعی مطبوعات تصویری است که آن واحد پیام خود را منتقل می کند بر همین اساس هم مخاطب عام و خاص دارد.

وی با اشاره به اینکه در کاریکاتور این توان وجود دارد که مخاطب را جذب و در وی کنجکاوی ایجاد کند، افزود: علت اینکه همیشه مستکبران از آن می ترسند و به نوعی در برهه های مختلف تلاش کردند آن را سرکوب کنند همین ایجاد جذابیت و سوال برای مخاطب است.

این دارنده جایزه بین المللی کاریکاتور از قبرس، مقدونیه، سروستان و ...، برد پیام هنر کاریکاتور را تا دوردست ها دانست و اظهار داشت: امروز هنرمندان باید با استفاده از این ظرفیت کاریکاتور غمخواری خود را با مردم مظلوم جهان نشان داده و چهره کریه استکبار را به همه نقاط دنیا مخابره کنند.

احمدی ادامه داد: امروز همه هنرمندان حق طلب با ظلم و ستم استکبار آگاه هستند و تلاش می کنند با خلق آثار خود نظام استکباری را رسوا کرده و به نوعی صدای مظلومیت مردم تحت سلطه استکبار را در آثار خود در دنیا فریاد بزنند.

وی در ادامه به اثر برگزیده خود در نخستین جشنواره استکبارستیزی اشاره و بیان کرد: در این اثر تلاش کردم مردم تحت سلطه بحرین را نشان دهم که خاندان سلطنتی بحرین به سرکردگی استکبار بر مردم ستم می کند چنانکه از کوچکترین حق شهروندی همچون رای دادن محروم بوده و همچنان در آتش قومیت گرایی و قبیله ای که دشمن روشن کرده می سوزند.

 
این هنرمند کاریکاتور و برگزیده بخش فرهنگ مطبوعات سراسری و جشنواره کتاب تهران، اضافه کرد: این تنها بخشی از ستم دشمن به مردم مظلوم منطقه است و هنرمند کاریکاتوریست می تواند با استفاده از هنر خود به عنوان ابزار فرهنگی، استکبارستیزی را ترسیم و به اقصا نقاط دنیا ارسال کند چراکه هنرمندان کاریکاتوریست ایران امروز از چنین جایگاهی در دنیا برخوردار بوده و مطرح هستند.
ارسال نظرات