آیت‌الله حسینی همدانی گفت: افرادی که لایحه دادند و آن‌هایی که در شورای شهر تصویب کردند اگر تبذیر و اسراف کرده باشند، نزد خدای متعال عذری ندارند و در همین دنیا نیز محکوم‌اند؛ به گردن این‌وآن انداختن هم دردی را دوا نمی‌کند، بالاخره این پول خرج شده است و باید پیگیری شود.
کد خبر: ۸۸۳۰۳۷۵
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، آیت‌الله حسینی همدانی نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، با اشاره به تحرکات دشمنان مقاومت اسلامی در پنجاه و دومین نشست امنیتی آسیایی آفریقایی مونیخ اظهار داشت: مواضع مشترک رژیم صهیونیستی و کشورهای عربستان و ترکیه علیه ایران از نکات موردتوجه این نشست بود؛ می‌خواهند در مقابل ایران جبهه‌ای درست کنند تا نفوذ منطقه‌ای ایران را کنترل کنند و محور مقاومت را با پشتیبانی پنهان آمریکا و غرب، تضعیف و تخریب کنند.
 
نهار ۵۰۰ میلیونی سفر رئیس‌جمهور به البرز قابل توجیه نیست / بازرسی استان ورود کند

وی افزود: کسانی که خودشان فرماندهی حملات وحشیانه علیه مردم بی‌گناه فلسطین و غزه و یمن و بحرین و عراق را بر عهده‌دارند، ایران را تهدید جهان معاصر خواندند؛ عربستانی که قانون اساسی ندارد و تولید و تجهیز و حمایت او از القاعده و النصره و داعش بر کسی پوشیده نیست ایران را بزرگ‌ترین حامی تروریسم در جهان می‌نامد.

وی ادامه داد: این سخنان نشانه‌ی وحشت از نفوذ ایران در منطقه است؛ می‌بینید که باوجود همین تبلیغات منفی، طبق آمار خودشان، ۹۰ در صد از مردم ترکیه و ۶۲ درصد از مردم عربستان، ایران را کشوری قابل‌اعتماد و احترام می‌دانند که نشان از ناتوانی دشمنان در این جبهه سازی دارد.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: بااین‌وجود، باید رجزهایی که خوانده می‌شود را قاطعانه پاسخ داد تا همه بدانند که مردم و مسئولین تا آخر از محور مقاومت در منطقه حمایت و پشتیبانی خواهند کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری از خطبه‌های نماز، با اشاره به تذکر رهبر انقلاب مبنی بر اولویت داشتن کار برای مردم و ارائه‌ی گزارش اقدامات انجام‌شده، بیان داشت: بارها از مسئولین در سطح استان خواستیم که گزارش اقدامات خود در عرصه اقتصاد مقاومتی و معیشت مردم را ارائه کنند که مورد تأکید ایشان نیز قرار گرفت؛ بازهم از آقایان این مطالبه را داریم.

وی ادامه داد: مگر داعیه‌ی ولایت مداری ندارید؟! خواسته‌ی ولی جامعه در سال جاری اقتصاد و مقاومتی و اقدام و عمل بود، شما هم که پیروی از ولی دارید و کار هم به دست خودتان بود؛ گزارش کار خود در این زمینه را بدهید و مردم را خوشحال و امیدوار کنید.

امام‌جمعه کرج به دیدار رهبر انقلاب با شعرای آیینی اشاره‌کرده و بیان داشت: از نکات مهم مطرح‌شده در این دیدار می‌توان به ارتباط دادن مسائل صدر اسلام به جریانات امروز در اشعار و لزوم پیروی عملی از ائمه اطهار اشاره نمود؛ هنرمندان عرصه شعر، سبک زندگی اسلامی و هجمه‌ی دشمن به این عرصه را موردتوجه قرار دهند و ما نیز در آینده مسائلی در این باب عرض خواهیم کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اهمیت بیت‌المال مسلمین و نحوه‌ی استفاده و مصرف آن، گفت: هر کس نمی‌تواند هر طور خواست بیت‌المال را به مصرف برساند، مخصوصاً که برای تثبیت جایگاه خودش نیز باشد.

وی تصریح کرد: وقتی مهمانی وارد شهر می‌شود باید به استقبال او رفت و او را تجلیل کرد، اما نباید از حد گذراند و وارد وادی اسراف شد؛ دوستان در خاطر دارند که قبل از آمدن ریاست محترم جمهور به استان تأکید شد که در مراسم استقبال مراقب اسراف باشیم.

وی ادامه داد: بعدها مطالبی به گوش ما خورد و گزارش‌هایی به دست ما رسید و موردتحقیق هم قرار گرفت؛ کسانی که نشستند و لایحه دادند و تصویب کردند باید پاسخگو باشند که به چه مجوزی هزینه‌ی نهاری که در یک روز این سفر مصرف‌شده باید بیش از چهارصد میلیون و در حدود پانصد میلیون تومان باشد؛ مگر چند نفر را غذا داده‌اید؟! این‌ها قابل توجیه نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: در حکومت اسلامی بیت‌المال تیول شخصی افراد نیست که هر طور خواستند دست‌درازی کنند؛ آن‌هم در چنین استانی که مشکلات عدیده بیکاری و رکود روبرو هستیم؛ گاهی راه افتادن و احیای یک واحد اقتصادی با مبالغ پایین‌تر از این‌ها میسور است؛ می‌شود چندین خانواده را با همین مبالغ به راه انداخت و تعدادی را به کار گماشت.

وی خاطرنشان ساخت: افرادی که لایحه دادند و آن‌هایی که در شورای شهر تصویب کردند اگر تبذیر و اسراف کرده باشند، نزد خدای متعال عذری ندارند و در همین دنیا نیز محکوم‌اند؛ به گردن این‌وآن انداختن هم دردی را دوا نمی‌کند، بالاخره این پول خرج شده است و باید پیگیری شود.

آیت‌الله حسینی همدانی بیان داشت: از بازرسی استان و دستگاه‌های ذی‌ربط می‌خواهم به مساله ورود کرده و به‌دقت این مطلب را که مطالبه‌ی عمومی است، پیگیری و بررسی دقیق کرده و با جزییات به اطلاع مردم برسانند که چه بوده که هر خطایی رخ‌داده باید برخورد جدی بشود.

وی تأکید کرد: مردم نیز باید به این مسائل توجه داشته باشند؛ این‌هایی که این لایحه‌ها را داده‌اند و آن‌هایی که در شورای شهر آن را تصویب کرده‌اند، با رأی شما وارد این مناصب شده‌اند؛ اگر با دقت رأی نداده باشید کسانی که به آن‌ها رأی داده‌اند نیز در گناه شان شریک هستند.

امام‌جمعه کرج تصریح کرد: البته همه‌ی اعضای شورا یک‌جور نیستند و بین آن‌ها بزرگوارانی هم هستند ولی گاهی چنان عرصه را تنگ می‌کنند که آن‌ها هم نمی‌توانند مقاومت کنند، همه هم که در یک سطح نیستند و نمی‌توان به آن‌ها ایراد گرفت.

وی تأکید کرد: مردم باید مراقب باشند و به چهره‌های ارزشی و مقاوم و محکم انقلابی رأی بدهند؛ از همین الآن‌هم بعضی خناثان شروع کرده‌اند و با تطمیع و خرج‌های کلان، تبلیغات می‌کنند؛ آیا این‌طور میلیاردی خرج می‌کنند که برای مردم کار کنند و آخرت خود را آباد کنند؟!

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در پایان خطبه‌های نماز با تجلیل از اقدامات سردار علی استاد حسینی به‌عنوان فرمانده سابق سپاه پاسداران استان البرز گفت: ایشان در دوره‌ی مأموریت خود در استان البرز مایه‌ی خدمات و اقدامات فراوانی بودند و بخصوص درزمینه مقابله با بعضی جریانات سیاسی زاویه‌دار با نظام، اقتصاد مقاومتی و رشد ساختاری و تشکیلاتی سپاه استان فعالیت‌های مؤثری داشتند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها