وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان در سفر به اردبیل بر گسترش مناسبات دوجانبه با ایران تاکید کرد.
کد خبر: ۸۸۳۰۳۸۰
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲

به گزارش خبر گزاری بسیج از اردبیل به نقل ازسبلان‌ما، شاهین مصطفی‌اف در جلسه مشترک با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار و نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر گسترش مناسبات دوجانبه با ایران، گفت: جمهوری آذربایجان به روابط گرم با جمهوری اسلامی ایران اهمیت زیادی قائل است و برای ارتقای این روابط تلاش می‌کند.

وی افزود: رئیس جمهور آذربایجان برای گسترش مناسبات دوجانبه با ایران توصیه‌های ویژه‌ای به دولتمردان دارد و از همین رو قرار است در دو روز کاری حضور در ایران گسترش مناسبات و بویژه توان و قابلیت‌های مرزی دو کشور بررسی شود.

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان با اشاره به نقش سازنده و برادرانه ایران در ایجاد ارتباط و پیوستگی دو بخش این کشور گفت: اتصال جمهوری در محاصره نخجوان از طریق استان اردبیل با خاک جمهوری آذربایجان نخجوان موضوع مهمی است و ما به نقش برادرانه ایران در این امر مهم واقفیم.

وی با اشاره به توافقنامه دو کشور در زمینه اتصال راه‌آهن جمهوری آذربایجان به شهر اصلاندوز استان اردبیل تصریح کرد: در این سفر با بازدید از منطقه، موضوع اتصال راه‌آهن آذربایجان تا شهر اصلاندوز کارشناسانه بررسی می شود.

مصطفی‌یف از دیدار هیئت آذری از سد خداآفرین خبر داد و گفت: این سد مشترک که بر روی رودخانه ارس در حال احداث است، زمینه همکاریهای اقتصادی مشترک جدیدی از جمله آب و برق تولیدی را برای دو کشور فراهم می کند.

گردشگری، تجاری، سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی مشترک و مسائل فرهنگی از جمله زمینه هایی هستند که به گفته مصطفی‌یف جمهوری آذربایجان می تواند با استان اردبیل همکاری کند.

در سفر هیئت بلندپایه جمهوری آذربایجان به استان اردبیل علاوه بر مقام‌های دولتی نمایندگان بخش خصوصی نیز حضور دارند و قرار است دو طرف مذاکراتی برای گسترش همکاری ها داشته باشند.

ارسال نظرات