خبرگزاری بسیج: نمايش درس آخر که مي كوشد تا ذره اي از مصائب وارده بر خاندان اهل بيت بعد از وفات رسول اكرم(ص) را به تصوير بكشد، به همت گروه فرهنگي قاصدك به روي صحنه رفت.
کد خبر: ۸۸۳۰۳۹۹
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸

درس آخر روايتی است از استادی كه براي ثبت وقایع دینی کتابی را تآلیف کرده و تصميم دارد براي بقاي آن، كتاب را نزد يكي از دوستانش در شهري ديگر بسپارد، استاد عازم سفر مي شود و يكي از شاگردانش را با خود در اين سفر همراه مي‌كند كه در ميانه راه مورد گزند امويان قرار ميگيرند و ...

 

درس آخر تداعي كننده جسارت امويان

 

اين نمايش مي كوشد تا ذره اي از مصائب وارده بر خاندان اهل بيت بعد از وفات رسول اكرم(ص) را به تصوير كشد و به نوعي تداعي كننده جسارت هاي امويان بر خاندان اهل بيت(ع) باشد.

روضه سنگين تدفين در پايان اين نمايش پديد آورنده حس خوبي است براي آغاز ايام فاطميه.

طراحی صحنه اين نمایش که مورد تحسین بينندگان قرار گرفته، تركيبي ساده است از حداقل امكانات كه يادآور سبك زندگي اميرالمؤمنين و حضرت فاطمه(س) است.

ابوالفضل بهادري كارگردان "درس آخر" در حاشيه اين نمايش با بیان اینکه اين اثر به نويسندگي مهدي اقباليان و تهيه كنندگي امير قبادي به اجرا در آمده، مطرح كرد: نقش آفرینان این کار نمایشی محمد دلفانی، مسعود قدمگاهی، امیرحسین يوسف زاده، پدرام علی نقی، محسن آقایی، امیرحسین قبادی، امیرحسین میری، عرفان فهیمی، علیرضا آبیار و حامد روضه خوانی هستند.

وي با اشاره به اينكه مدت زمان این نمایش ٨٠دقیقه است، اظهار داشت: در اين نمايش محمد تهرانی و امیرحسین براکوهی نورپردازي، حسين زارع افكت، علی نظرزاده. و مهران امانی انتظامات و همچنين مهرداد گل محمدی دستياري کارگردان را بر عهده داشتند.

بهادري ضمن قدردانی از همكاري هاي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و اداره كتابخانه هاي پاكدشت، گفت: با اينكه امروزه ساخت يك اثر نمايشي با هزينه هاي بالايي مواجه هست، در ساخت اين اثر هنري از حمايت هيچ نهاد و يا ارگاني برخوردار نبوديم و با بودجه شخصي اقدام به ساخت اين نمايش كرديم.

اين كارگردان ارزشي در پايان حضور پررنگ شهروندان در تماشاي اين نمايش را تسلی بخش دل داغدار صاحب الزمان(عج) مطرح كرد و گفت: شهروندان با حضور در محل اجراي اين نمايش در واقع رونق بخش مجلس عزای فاطمه زهرا(س) هستند.

وي دليل تشكيل گروه قاصدك را فقط و فقط برداشتن قدم‌هايي براي تعجيل در ظهور حضرت مهدی(ع) و همچنين نشاندن لبخند رضایت بر لبان مبارک ايشان عنوان كرد و افزود: خدمتگذاری به اهل بیت(ع) و نجات جوانان از شر اتفاقات آخر زمان از اهداف اين گروه است.

محمد فرخي مسئول روابط عمومي گروه قاصدك با اعلام اينكه درس آخر به مدت 10روز به نمایش گذاشته می‌شود، افزود: علاقمندان به هنر و اهل بيت مي توانند تا دوازدهم اسفندماه سال جاري همه روزه از ساعت 18:30 برای مشاهده این کار هنری حضور بهم رسانند.

شايان ذكر است گروه فرهنگی هنری قاصدک كه چندين مقام برتر هنري را در كارنامه خود دارد در جهت احیای باورهای دینی مردم در سال 1383 فعاليت  خود را متشكل از 30نفر از جوانان انقلابي در سطح کشور آغاز كرد.

نمايش "درس آخر" به مناسبت ايام فاطميه تا دوازدهم اسفندماه سال جاري همه روزه از ساعت 18:30 در سالن آمفي تئاتر كتابخانه امام صادق(ع) پاكدشت واقع در ميدان معلم اين شهر به اجرا در مي آيد.

ارسال نظرات