شاعر آئینی کشورمان گفت: برای پیشرفت در شعر باید ساز و کارها عوض شود تا وقتی که شعرهای ارزشی شاعران جایی برای عرضه ندارند و خاک می خورند نمی توان توقع پیشرفت های بنیادی داشت.
کد خبر: ۸۸۳۰۴۶۶
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
شاعران ارزشی جایی برای عرضه شعرهایشان ندارند/ امروز عده ای شعرهای سخیف را بدیع می خوانند
عبدالمجید فرائی شاعر آئینی کشورمان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با شاعران گفت: اسلام در واژه ها و سخنان مقام معظم رهبری متبلور شده و همه توصیه های ایشان به حق و بدون خلل و تاثیر گذار است.

وی با تاکید بر اهمیت کار شاعران دینی تصریح کرد: خیلی ها شعر آئینی و نوحه می سرایند ولی اشعارشان ریشه ندارد و سطحی و جعلی است چرا که رضایت سطحی مردم را در نظر می گیرند ولی شاعری که دارای شعور و الهام شعری است از اشعارش برای هدایت و روشنگری مردم استفاده می کند.

شاعر آئینی کشورمان با تاکید بر اهمیت مرتبط کردن حوادث دیروز و امروز در شعر بیان داشت: انحرافات دیروز کج روی های امروز را رقم زده و اگر شاعران و اساتید شعر حرکت نکنند مدیون هستیم و کم فروشی کرده ایم.

فرائی در ادامه و با اشاره به تاثیر شعر بر سبک زندگی مردم اظهار داشت: ما باید اول خودمان اهل عمل باشیم و سبک زندگی خود را با آنچه می گوییم تطبیق دهیم اگر حرف و عملمان با هم مطابقت نداشته باشد کلمات ما هر چقدر هم زیبا باشد تاثیرگذاری کمتری دارد.

شاعر آئینی کشورمان افزود: امروز بعضی ها شعرهای سخیف و بی پایه و اساس را به خاطر تقلید از سبک غربی تایید می کنند و آنها را بدیع می خوانند در حالی که معنای بدیع بودن در شعر فراتر از این حرفهاست و از آنطرف شاعری که در سبک شاعران بزرگ شعر می سراید شعر او را کهنه می خوانند.

وی تاکید کرد: برای پیشرفت در شعر باید ساز و کارها عوض شود تا وقتی که شعرهای ارزشی شاعران جایی برای عرضه ندارند و خاک می خورند نمی توان توقع پیشرفت های بنیادی داشت.

ارسال نظرات