خبرهای داغ:
امام‌جمعه قزوین با بیان این‌که دولت از وعده‌های جدید پرهیز و گزارش کارهای انجام شده را ارائه کند، گفت: دولت‌مردان به جای برگزاری کنسرت و حمایت از سخنرانی‌های جنجال آفرین، به فکر معیشت مردم باشند.
کد خبر: ۸۸۳۰۴۹۷
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، برگزاری ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران با برگزاری این نشست‌ها زمینه حمایت مسلمانان جهان و حتی غیر مسلمانان را از انتفاضه فلسطین فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: برکات کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین این است که جهان متوجه جنایت‌های رژیم اشغال‌گر قدس می‌شود و مردم مظلوم فلسطین به فراموشی سپرده نمی‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: همه می‌دانیم که ایمان، وحدت، رهبری و امدادهای غیبی عوامل پیروزی انقلاب اسلامی بودند.

امام‌جمعه قزوین اظهار کرد: همه مسلمانان جهان می‌خواهند آزاد و مستقل باشند و دست اجانب را از کشورهای اسلامی کوتاه کنند؛ آن‌ها برای تحقق این هدف ارزشمند باید از تجربیات انقلاب اسلامی ایران استفاده نمایند.

 وی با بیان این‌که تجربه انقلاب اسلامی برای پیروزی انقلاب، تکیه بر ایمان مردم بود، اضافه کرد: جهان اسلام هم باید بر ایمان مردم تکیه کند تا بتواند دست مستکبران را از کشورهایشان کوتاه و به پیروزی دست پیدا کنند.

خطیب جمعه قزوین به عوامل وحدت‌بخش در جهان اسلام اشاره و یادآور شد: نبی مکرم اسلام (ص) محبوب دل همه مسلمانان و بسیاری از مسیحیان و آزادی خواهان عالم است، قرآن کریم، نبوت، وحی، رسالت و کعبه معظمه مورد علاقه همه مسلمانان جهان و عامل وحدت‌بخش در جهان اسلام به شمار می‌آیند.

عابدینی با بیان این‌که عوامل وحدت‌بخش دیگری هم در جهان اسلام وجود دارد، عنوان کرد: همه مسلمانان جهان از ظلم و تجاوز رژیم صهیونیستی متنفر هستند، از حمایت امریکا و انگلیس از رژیم اشغالگر بیزار هستند، علاقه‌مند هستند تا قدس و ملت فلسطین آزاد شوند و این‌ها عوامل وحدت‌بخش دیگری در جهان اسلام به شمار می‌آید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: خوشبختانه رهبر معظم انقلاب اسلامی نه تنها مورد تأیید احزاب و جناح‌های داخلی قرار دارند، بلکه مورد تأیید همه مسلمانان جهان و حتی غیر مسلمانان هستند و نقش مؤثری در وحدت جهان اسلام دارند.

امام‌جمعه قزوین اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در کشور کنفرانسی را تشکیل دادند و علی‌رغم همه تهدیدات خارجی، بسیاری از شخصیت‌های برجسته در آن شرکت کردند و نشان دادند که رهبریِ حکیمانه ایشان را پذیرفته‌اند.

وی به اهمیت امدادهای غیبی در پیروزی مسلمانان هم اشاره و تأکید کرد: غزه و حزب‌الله به برکت امدادهای غیبی بود که توانستند صهیونیست‌ها را زمین‌گیر کنند و آن‌ها را به ندامت و پشیمانی وادارند.

 

خطیب جمعه قزوین تصریح کرد: امیدواریم در آینده نه چندان دور شاهد پیروزی انقلاب اسلامی در کشورهای دیگر و ممالک اسلامی باشیم و شاهد هستیم که آثار پیروزی‌ها هر روز بیشتر نمایان می‌شود.

 

دولت‌مردان به جای برگزاری کنسرت و حمایت از سخنرانی‌های جنجال آفرین، به فکر معیشت مردم باشند

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ریزگردها در استان خوزستان و سیل در سیستان و بلوچستان و مشکلات مردم در این دو استان اشاره کرد و یادآور شد: نمی‌خواهیم بروز مشکلات طبیعی و بلایای طبیعی را به گردن دولت بیندازیم اما دولت وظایفی دارد و در حد وظیفه‌ای که بر عهده دارد باید برای رفع مشکلات مردم کوشش کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که ما از کوتاهی‌های صورت گرفته توسط دولت انتقاد می‌کنیم، یادآور شد: مردم خوزستان انتظار داشتند در همان وضعیت بحرانی ریزگردها، قطعی برق، قطعی آب و سایر مشکلات که زندگی را بر آن‌ها تنگ کرده بود، رییس‌جمهور به خوزستان سفر می‌کرد.

امام‌جمعه قزوین با تأکید بر این‌که وظیفه دولت رفع نیازهای ضروری مردم است، یادآور شد: آب سالم، تغذیه مناسب، دارو و بهداشت، هوای سالم، امنیت اجتماعی، امنیت شغلی، معیشت و اقتصاد، مسکن، رفاه عمومی، حفظ کرامت مردم از جمله نیازهای مردم است.

وی عنوان کرد: مردم انتظار دارند دولت مردان متمرکز شوند تا نیازهای ضروری آن‌ها را برطرف کنند و همین که مردم ببینند دولت تمام همت خود را متوجه رفع نیازهای مردم کرده است، راضی خواهند شد.

خطیب جمعه قزوین با تأکید بر این‌که دولت نباید به جای تمرکز بر حل مشکلات مردم بر چیزهای دیگری متمرکز شود، تأکید کرد: دولت مردان نباید به جای تمرکز به رفع نیازهای مردم به برگزاری کنسرت‌های مبتذل متمرکز شوند.

عابدینی اظهار کرد: نیاز مردم این نیست که دولت‌مردان از سخنرانی یک استاد دانشگاه ساده لوح، ترسو، مرعوب امریکا و استکبار و دلداده انگلیس و رضاخان حمایت کنند تا در این غوغای گرفتاری‌ها، بین مردم اختلاف و آشوب ایجاد کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: وظیفه دولت‌ انجام رسالتی است که قانون اساسی بر عهده او گذاشته است و اگر دولت‌مردان از سخنرانی که از فتنه۸۸ حمایت می‌کند و عملاً در راستای اهداف دشمنان قرار دارد حمایت کنند، رضایت مردم را در پی نخواهد داشت.

امام‌جمعه قزوین اضافه کرد: هر چه به ایام پایان کار دولت نزدیک می‌شویم، فضای اوایل کار دولت که وعده دادن بود، بیشتر نمایان می‌شود و امروز شاهد هستیم که دولت موجی از وعده‌ها را شروع کرده است.

وی افزود: در ماه‌های پایانیِ هر دولتی مردم انتظار دارند که دولت‌مردان به جای وعده‌های جدید، گزارش کارهای انجام شده را ارائه کنند و مردم را با آمارهای غیر واقعی نفریبند.

وی گفت: امروز هم دولت باید فضای تبلیغاتی غیر واقعی پایان کار خود را به فضای گزارش‌ دهی از کارهایی که انجام شده است، تبدیل کند.

خطیب جمعه قزوین تأکید کرد: مردم ما نیاز به وعده‌های جدید ندارند، بلکه نیازمند شنیدن گزارش کارهایی هستند که صورت گرفته است. زمانیست که گزارش همان کارهایی که خودتان انجام داده‌اید را ارائه کنید نه کارهایی که دولت‌های قبل انجام داده‌اند.

عابدینی به سالروز عملیات خیبر هم اشاره کرد و افزود: استان قزوین در عملیات خیبر نقش مؤثری داشت و در رده فرماندهی، نیروهایی چون شهید حسن‌پور و شهید میرسجادی در این عملیات به شهادت رسیدند.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها