آیت الله دری نجف آبادی در جمع رزمندگان ستاد سپاه روح الله عنوان کرد:

حضرت فاطمه زهرا(س) حامی ولایت و مدافع امامت/فرهنگ، هویت و گوهر وجودی ملت

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: حضرت فاطمه(س) را باید بی تردید بزرگترین حامی و فدایی ولایت و امامت دانست كه درس ولایت مداری و امام محوری را به همگان آموختند.
کد خبر: ۸۸۳۰۵۱۶
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی صبح امروز در جمع پایوران سپاه روح‌الله استان مرکزی ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه(س) گفت: فاطمه به معنای کنده شدن و جدا شدن است؛ به استناد روایات این حضرت فاطمه(س) از هرگونه بدی و زشتی جدا بودند و از سوی دیگر بدان معناست که ایشان، دوستداران واقعی خود را از آتش جهنم نجات خواهد داد.

وی افزود: جایگاه و مقامات دختر مکرّم پیامبر اسلام(ص)، حضرت زهرا(س) نزد پروردگار از نزول آیه تطهیر، آیه مباهله، آیه مودّت و سوره کوثر به دست می‌آید. شخصیتی که بر طبق آیه تطهیر از هرگونه ناپاکی، منزّه بوده و بر طبق سوره کوثر، منبع و مصداق خیر کثیراست.

حضرت فاطمه زهرا(س) حامی ولایت و مدافع امامت

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: حضرت فاطمه(س) را باید بی تردید بزرگترین حامی و فدایی ولایت و امامت دانست كه درس ولایت مداری و امام محوری را به همگان آموختند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: جلوه والای كرامت انسانی و اخلاق اسلامی را می‌توان در رفتار و منش این بانوی بزرگوار دانست.

وی افزود: یکی از اصول اعتقادی و خطوط کلی و بنیادین جهان بینی اسلام، نبوت و امامت است که براساس این اعتقاد حق ولایت و رهبری مخصوص خداوند بوده که این حق از جانب خدا به پیامبر اسلام و امامان معصوم(ع) اهدا شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: مقام امامت پس از پیامبر اسلام(ص) به اهل بیت(ع) رسید و براساس روایات ثقلین، غدیر و منزلت پیامبر اسلام(ص) اهل بیت(ع) را به پیشوایی و امامت برگزیده و آنان را قرین قرآن قرار داد.

تحول درونی در انسان‌ها؛ زمینه‌ساز تحول بیرونی در جامعه

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تاکید کرد: در اندیشه و تفکر اسلامی، انقلاب ریشه در ساختمان درونی انسان دارد و بر همین اساس، انبیاء الهی در دعوت خود ابتدا سراغ درون می‌روند و بر همین باورند که تا تحول درونی در انسان‌ها ایجاد نشود، تحول بیرونی در جامعه معنی پیدا نمی کند.

وی با بیان اینکه در زمان غیبت حضرت مهدی(عج) رهبری جامعه اسلامی به ولی‌فقیه و جانشین برحق امام عصر(عج) است، گفت: انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) اسلام اسلام ناب محمدی را احیا کرد و امروز نیز مسئولیت هدایت و رهبری جامعه اسلامی بر عهده مقام معظم رهبری است.

احیای فرهنگ اسلامی ایرانی وظیفه متولیان فرهنگی

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تحولات بزرگ سیاسی و اجتماعی ریشه در واقعیات تاریخی، تمدنی و فرهنگی دارند، گفت: احیای فرهنگ ایرانی اسلامی در جامعه وظیفه اصلی متولیان فرهنگی است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: دشمنان نظام اسلامی تمام تلاش خود را برای ایجاد فاصله میان مردم و نظام انجام می‌دهد و مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند با حفظ و حدت و یکپارچگی بین خود و ملت، توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.

وی با تاکید بر اینکه اهداف اسلام، قرآن و انقلاب باید با جدیت تمام دنبال و از مسیر واقعی خویش منحرف نشود، گفت: مسائل مربوط به قرآن و اطاعت و پیروی از اهل بیت (ع) از ارزشمندترین کارهای فرهنگی در جامعه است که برای تحقق این مهم باید ارزش‌های دینی و فرهنگ مهدویت به نسل جدید به عنوان منتظران حضرت ولی عصر(عج) منتقل شود.

اسلام و اهل بیت(ع) از مولفه‌های فرهنگی جامعه ایرانی

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: فرهنگ، هویت و گوهر وجودی ملت ما است. مؤلفه‌های فرهنگی در جامعه ما شامل اسلام، مکتب اهل بیت(ع)، ایران و مواریث گرانبهای گذشتگان و سنت ها و آداب و رسوم اسلامی ایرانی، آثار و برکات و اصول و مبانی و دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی و مبادلات فرهنگی و معرفتی با ملت ها و کشورهای دیگر در جهت رشد، پویایی، ارتقا و پیشرفت ملت و کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی یادآور شد: فرهنگ هویت ما و مقوم توسعه، پیشرفت، عزت، سربلندی و کمال مطلوب جامعه اسلامی است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار