رئیس هلال‌احمر آبدانان از اجرای طرح خادم با عنوان «خانواده آماده در مخاطرات» در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۳۰۵۱۷
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، "شجاعت جابری" رئیس هلال‌احمر آبدانان اظهار داشت: ارائه آموزش‌های همگانی در راستای پیشگیری و مقابله با حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی را از اولویت‌های جمعیت هلال‌احمر دانست و از اجرای طرح ملی خادم با عنوان «خانواده آماده در مخاطرات» در این شهرستان خبر داد.


وی از اجرای این طرح با هدف تغییر رفتار خانواده‌ها، ارتقای آمادگی عمومی برای مواجهه با خطرات و مخاطرات و کاهش خطرات و آسیب‌های ناشی از حوادث و بر اساس آموزش به شهروندان با شیوه‌ای جدید سخن گفت و بیان داشت: آموزش و اطلاع‌رسانی دو اصل مهم در اجرای طرح خادم است.


رئیس هلال‌احمرآبدانان بابیان اینکه در اجرای طرح ملی خادم در سطح شهرستان خانوارها در 12 مرحله و در طول یک سال برای افزایش تاب‌آوری و آمادگی در مقابل حوادث و بلایا آموزش می‌بینند افزود: در اجرای طرح خادم، آموزش‌های چهره‌به‌چهره به خانواده‌ها در منازل ارائه می‌شود.


وی افزود: مراجعه به درمنازل خانوارهای ایرانی توسط داوطلبان انجام شده و درهرنوبت آموزش های کوتاه و سرپایی به مدت 5 تا 10 دقیقه داده می شود، سپس به هر کدام از خانواده ها کد ثبت شده در شعبه جمعیت هلال احمر تعلق می گیرد.

جابری تصریح کرد:مناطق آسیب پذیزی شهرستان با توجه به اولویت بندی ازجمله بخش کلات موموری که ازمناطق زلزله خیز کشور است از اولویت های اجرای این طرح بوده است.

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار