خبرهای داغ:
آیا قرار است شغلِ «فاحشگی» در ایران به رسمیت شناخته شود؟!

نگاه ویژه دولت به «زنان روسپی»

اواخر تیرماه سال 95 بود که معاون وزیر بهداشت در یک نشست دولتی، خبر از تشکیل ایجاد مراکز بهداشتی برای زنان روسپی را داد.اولین سوالی که درباره اظهارات وی به ذهن متبادر می شود این است که آیا براستی قرار است شغل "فاحشگی" در کشور به رسمیت شناخته شود؟! یعنی هر زنی می تواند این شغل را برای خود برگزیند و به کسب درآمد مشغول شود و هر بار هم با مراجعه به چنین مراکزی از سلامت خود مطمئن شود!
کد خبر: ۸۸۳۰۵۲۹
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰


به گزارش سرویس بسیج جامع هزنان خبرگزاری بسیج  اواخر تیرماه سال 95 بود که معاون وزیر بهداشت در یک نشست دولتی، خبر از تشکیل ایجاد مراکز بهداشتی برای زنان روسپی را داد.

علی اکبر سیاری در نشست معاون مدیر کل سازمان بهداشت جهانی با معاونین آموزشی و بهداشتی وزارت بهداشت، مدعی شد که "حدود یک دهه پیش 15 درصد موارد انتقال ایدز از طریق جنسی بود و اکنون به 30 درصد افزایش یافته است"

 وی علت ناموفق بودن در کنترل ایدز از طریق رابطه جنسی را اینگونه توضیح می دهد: مشکل اصلی این است که نمی‌توانیم همه مسائل را عریان و شفاف به مردم بگوییم. مثلاً در مورد کاندوم نمی‌توانیم راحت صحبت کنیم. کنترل ایدز سه کلمه دارد اول خویشتنداری، دوم تشکیل خانواده و اگر تشکیل خانواده نشد باید وسایل پیشگیری را در اختیار مردم قرار دهیم!

و درست همینجاست که پای زنان روسپی هم به ماجرا باز می‌شود؛ همانهایی که در کنار سایر موارد، می‌توانند به عنوان یکی از اصلی ترین عوامل شیوع این بیماری در کشور شناخته شوند؛ زنانی که از این راه کسب درآمد می کنند!

در همین راستا، معاون بهداشتی وزیر بهداشت، از ارائه خدمات کاهش آسیب به زنان روسپی خبر می‌دهد و می گوید: «مراکز جدیدی در کنار مراکز شبکه بهداشتی برای معاینه زنان روسپی ایجاد شده است که این افراد را از نظر بیماری‌های قابل انتقال از طریق تماس جنسی مانند هپاتیت، ایدز و سایر بیماری‌های مقاربتی محافظت می‌کند.»

 به گفته او «در این مراکز پس از معاینه به زنان روسپی آموزش‌های لازم برای پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی به این افراد داده می‌شود و وسایل پیشگیری را به صورت رایگان در اختیار آنان قرار می‌دهیم.»

قرار است شغلِ «فاحشگی» در ایران به رسمیت شناخته شود؟!

اولین سوالی که درباره اظهارات وی به ذهن متبادر می شود این است که آیا براستی قرار است شغل "فاحشگی" در کشور به رسمیت شناخته شود؟! یعنی هر زنی می تواند این شغل را برای خود برگزیند و به کسب درآمد مشغول شود و هر بار هم با مراجعه به چنین مراکزی از سلامت خود مطمئن شود!

یک پیشنهاد مطلوب به وزارت بهداشت!

به نظر می رسد اگر قرار بر به رسمیت شناختن این شغل و بررسی سلامت این زنان باشد، بهتر است که یک گواهی سلامت ماهانه با عنوان "معاینه سلامت" در اختیار این زنان قرار گیرد تا نگرانی های احتمالی مشتریان خود را نیز با ارائه این گواهی رفع نمایند و با خیالی آسوده به ضغل شریف هرزگی مشغول شوند!

تقدیر مردان هوس باز و هرزه از دولتی ها!

از سوی دیگر مردانی که یا متاهل هستند و نسبت به کیان خانواده بی تعهد و یا مجرد و حاضر نیستند تن به تعهد ازدواج دهند با مراجعه به این مراکز براحتی می توانند با لیستی از زنان بدکاره که اتفاقا دارای گواهی سلامت هم هستند روبرو شوند و بر اساس سلیقه یکی را انتخاب کنند!

هرچند ذکر چند نکته بالا در ظاهر طنز به نظر می رسد اما کمی تفکر عاقلانه نشان می دهد تنها اهدافی که دولت و وزارت بهداشت با ایجاد این مراکز در سر می پروراند همین اهداف فوق الذکر است. یعنی اگر تاکنون زنی از ترس اینکه مبادا به بیماری ایدز آلوده شود، دست از چنین اقداماتی بر میداشت، حالا این راه هم برای او باز می شود و به صورت رسمی می تواند زیر نظر پزشکان متخصص و مجرب تن به هرزگی دهد و درآمد در خور شأنی نیز کسب کند!

از سوی دیگر اگر جوان یا مردی نیز از ترس عدم سلامت زنان خیابانی حاضر به معاشرت با آنها نبودند، اکنون و با حمایت دولت از چنین مراکزی به راحتی به سراغ زنانی می روند که از سلامت آنها مطمئن شدند و بی دغدغه و نگرانی بر حیای زن ایرانی چومب حراج می زنند!

چند نکته اساسی درباره ادعاهای وزارت بهداشتی ها

  1. اظهارات معاون وزیر درباره افزایش آمار انتقال ایدز از راه روابط جنسی از 15% به 30% چندان نمی تواند مستند و مورد اعتماد باشد. فرض را بر این بگذارید طی سال های قبل 5 نفر از این راه به ایدز مبتلا می شدند و حالا این 5 نفر به 10 نفر افزایش پیدا کردند! پس فقط اعلام درصد بدون اشاره به تعداد آنها نمی­تواند آمار واقعی را نشان دهد.
  2. براساس آخرین آمار اعلامی، امروز 30هزار نفر مبتلا به بیماری ایدز شناسایی شده اند که تنها 18درصد آنها از طریق روابط جنسی به این بیماری مبتلا شده اند.

از سوی دیگر، تنها 15 درصد از 30هزار مورد شناسایی شده، زن هستند. به عبارت دیگر وزارت بهداشت و در راس آن، دولت محترم، از تمامی عوامل موثر به انتقال این ویروس خطرناک چشم پوشیده و به فکر تنها چند درصد معدودی افتاده اند که از طریق آنها با این بیماری مهلک مقابله نمایند!

  1. از سوی دیگر، یک حساب سرانگشتی درباره علل مرگ و میر در کشور به خوبی جایگاه افرادی که به علل این بیماری جان خود را از دست می دهند نشان می دهد و یک قیاس با سایر علل مرگ براحتی این سوال را به ذهن متبادر می کند که اساسا چه لزومی دارد دولت برای این بیماری به اقداماتی از قبیل رسمی کردن فاحشگی در کشور دست بزند!

سوال پایانی؛

در پایان تنها یک سوال باقی می ماند و آن اینکه آیا همه این اقدامات در راستای توصیه­ها و عمل به برنامه صندوق ملی جمعیت در کنفرانس بین­المللی جمعیت و توسعه قاره و اجلاس سران هزاره 2000 نیست؟

قابل توجه وجدان بیدار مدیران وزارت بهداشت و دولت محترم!

 

 

انتهای پیام/ل 

منبع :طنین یاس 

ارسال نظرات