خبرهای داغ:
نخبه بسیجی آخرین دستاورد بنده در زمینه عمران یعنی چسب آماده مصرف بلوک سبک، ماشین آلات آن طراحی و قسمتی از آن ساخته شده است که به دلیل عدم حمایت لازم پروژه راه اندازی خط تولید آن خوابیده است.
کد خبر: ۸۸۳۰۵۴۹
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، محمدرضا ارغشی نخبه فردوسی در چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری که توسط سازمان بسیج علمی پژوهش و فناوری و دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران برگزار خواهد شد با ارائه سه طرح در حوزه عمران و پدافند غیرعامل در قسمت تجاری سازی با منتخبین سایر استان ها به رقابت خواهد پرداخت.

 ارغشی این جوان خلاق و مبتکر بسیجی در خصوص عناوین طرح های پذیرفته شده خود در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت: پودر آلومینیوم فلیک که این پودر از شمش آلومینیوم خالص 99.99 درصد که در ایران تولید می شود به دست می آید و در صورتی که تامین اعتبار صورت گیرد به راحتی می تواند بخش عمده ای از نیاز کشور را تامین نماید.

وی همچنین چسب آماده مصرف بلوک سبک را از دیگر طرح های اختراع شده خود عنوان کرد وگفت: آخرین دستاورد بنده در زمینه عمران تولید چسب آماده مصرف بلوک سبک می باشد این چسب علاوه بر مقاومت زیادی در مقایسه با ملات ماسه سیمان دارد نحوه کار کردن با آن نیز بسیار راحت تر است.

این نخبه فردوسی درادامه گفت: لازم به ذکر است قیمت این چسب نسبت به ملات ماسه سیمان ارزان تر است ومیزان مصرف در هر متر مکعب بلوک 6 کیلوگرم می باشد .

محمد رضا ارغشی تولید پیکمنت سیمان رنگی به روش فرآوری خاک های معدنی را یکی دیگر از تولیدات خود عنوان کرد و گفت: با فرآوری خاک های معدنی منطقه خراسان جنوبی به راحتی می توان رنگ دانه موجود در آن جدا کرد و در شرایط مخصوص به سیمان اضافه نمود و سیمان رنگی تا 7نوع رنگ را تولید نمود.

نخبه بسیجی فردوسی اضافه کرد: از سه طرح فوق طرح چسب آماده مصرف بلوک سبک ماشین آلات آن طراحی و قسمتی از آن ساخته شده است که به دلیل عدم حمایت لازم پروژه راه اندازی خط تولید آن خوابیده است.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه از این سه طرح حمایت لازم صورت گیرد به راحتی می توان کشور را از واردات این محصولات بی نیاز نمود و در سطح منطقه فضای اشتغال پایداری را فراهم نمود.

مشکل عمده مخترعین و مبتکرین عدم حمایت های لازم است 

 ارغشی درخصوص انتظارهای نخبگان از مسئولین گفت: با اشاره به عمده مشکل مخترعین ومبتکرین عدم حمایت های لازم از آنان جهت تجاری سازی اختراعات و نوآوری هایشان می باشد.

نخبه بسیجی فردوسی ضمن گلایه از نهاد مربوط در استان گفت: نهادهای مربوطه در استان فقط اسم حمایت از مخترعین و مبتکرین را یدک می کشند، هرچند تا کنون حمایت های صورت گرفته است ولی بسیار کوچک و ناچیز می باشد بسیاری از مسئولین شهرستان به جای این که از مخترعین و مبتکرین حمایت نمایند آنها را مورد تمسخر قرار می دهند.

وی ضمن پیشنهاد به سرپرست فرمانداری فردوس گفت: به سرپرست فرمانداری فردوس پیشنهاد می کنیم که جلسه ای اختصاصی با مخترعینی می توانند فضای اشتغال را در شهرستان راه بیندازند برگزار کنند.        
ارسال نظرات
پر بیننده ها