خبرهای داغ:
توسط مسئولان اداره اوقاف شهرستانهای استان قزوین:
مسئولان اان اداره اوقاف در شهرستان های مختلف استان قزون، برنامه های سالروز شهادت حضرت زهرا(ع) را عنوانه کردند.
کد خبر: ۸۸۳۰۶۴۳
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین ، حسن محمدبیگی رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان تاکستان اظهار کرد: ویژه برنامه سوگواره یاس نبوی در بقعه متبرکه آقا سیدعلی موسوی شارینی (ره) برگزار می شود.

وی اضافه کرد: هدف از اجرای سوگواره یاس نبوی را ترویج فضایل، سیره فاطمی و اقامه عزای حضرت زهرا (س) عنوان کرد.

این مسئول ادامه داد: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ترویج فرهنگ وقف بر اساس اجرای نیات واقف از دیگر اهداف برگزاری سوگواره یاس نبوی است.

رئیس اوقاف و امور خیریه تاکستان گفت: در قالب سوگواره یاس نبوی مبلّغان بومی و اعزامی در امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان به فعالیت تبلیغی مشغول هستند که سخنرانی، مداحی، قرائت زیارت نامه فدکیه و خطبه حضرت زهرا (س)، اقامه نماز ظهر و عصر و پاسخگویی به شبهات دینی در قالب خیمه‌های معرفت را برعهده دارند.

تشریح برنامه های سوگواره یاس نبوی در شهرستان بوئین زهرا

محمدرضا رحمانی رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان بوئین زهرا ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن دهه دوم ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س)، افزود: حضرت فاطمه (س)، برترین بانو سرور زنان عالم، دختر پیامبر اسلام و خدیجه کبری(س)، همسر امام علی(ع) و یکی از 5 تن آل عبا (اصحاب کساء) و بزرگ بانویی است که آیینه تمام نمای پیامبر اسلام است.

وی با اشاره به فضیلت و اهمیت مجالس یادبود و عزاداری حضرت فاطمه(س) گفت: در عین اهمیت عزاداری و ذکر مصیبت، بسیار مهم است که در این گونه مجالس به خصوص در بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان سخنان و جملات آن حضرت نیز مورد توجه و استفاده قرار بگیرد.

رحمانی با اشاره به برپایی خیمه های معرفت، افزود :بر این اساس اقدامات ویژه ای جهت برپایی خیمه های معرفت در ایام فاطمیه با شاخصه های اعلام شده در امامزادگان بوئین زهرا انجام شده است .

وی با اشاره به برگزاری سوگواره یاس نبوی در امامزادگان شاخص ، یادآور شد: برپایی خیمه های معرفت، برگزاری مراسم ویژه عزاداری، قرائت قرآن، اقامه نماز جماعت، سخنرانی و مداحی در این بقاع متبرکه از جمله برنامه های این سوگواره است.

رحمانی بیان کرد: به مناسبت برگزاری مراسم ویژه ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س) ستادی تشکیل شد تا برنامه ریزی لازم در خصوص ویژه برنامه های این ایام انجام شود.

 

 توزیع کتابچه و برگزاری مسابقه سوگواره یاس نبوی حاوی خطبه فدکیه حضرت زهرا(ع)

حجت الاسلام کریمی رئیس اوقاف شهرستان البرز خبر از توزیع کتابچه و برگزاری مسابقه سوگواره یاس نبوی حاوی خطبه فدکیه حضرت زهرا(ع) داد

 

حجت الاسلام مرتضی کریمی رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان البرز اظهار کرد: شهادت حضرت زهرا (س) واقعيتى انكارناپذير است و  تاريخ و حديث اهل سنت و شيعه گواه شهادت جانكاهى است كه قافيه بزرگترين مرثيه تاريخ بشريت را مى‏ سازد.

وی ادامه داد : صحيح بخارى، معتبرترين كتاب، پس از قرآن در نزد اهل سنت، طليعه اين مصيبت را از قول ابن عباس در ضمن حديثى چنين توصيف مى‏كند " الرزيّة كلّ الزريّة " مصيبت آن مصيبتى كه بر هر مصيبتى برترى دارد نیست، بلكه آن مصيبتى است كه همه مصائب را در بر گيرد، زمينه سازى براى اين مصيبت عظمى‏ بود. نسبت هذيان و... به پيامبر اكرم (ص) "غلبه الوجع" براى جلوگيرى تأكيد بيشتر بر سفارشات آن حضرت درباره شهيد اين مصيبت و... بود. و با جمله "عندنا كتاب اللَّه حسبنا" كتاب را از عترت جدا كرده و زمينه " الرّزيّة كلّ الرّزيّة " را فراهم كردند.

رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان البرز در خصوص ویژه برنامه سوگواره یاس نبوی در این شهرستان اذعان کرد: این ویژه برنامه روز شهادت همزمان با سراسر کشور راس ساعت 10 صبح در آستان مقدس امامزادگان احمد و محمود (ع) حصارخروان برگزار می شود .

کریم در ادامه تصریح کرد: در روز شهادت زیارت نامه حضرت زهرا(س) قرائت می شود و هزار جلد کتابچه سوگواره یاس نبوی حاوی خطبه فدکیه حضرت زهرا(ع) توزیع می شود که مسابقه ای نیز در این راستا برگزار و به نفرات برتر جوایز ارزشمندی از جمله سفر حج عمره، عتبات عالیات و مشهد مقدس اهداء خواهد شد.

 

برگزاری آئین سوگواره یاس نبوی در امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان قزوین

حجت الاسلام رضا نوروزی رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان قزوین با بیان اینکه اوقاف و امور خیریه همانند سال های گذشته به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) ویژه برنامه سوگواره یاس نبوی را برگزار می کند، اظهار داشت: ویژه برنامه سوگواره یاس نبوی روز پنج شنبه در قزوین همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره بهره گیری معنوی از دهه فاطمیه، افزود: در ایام دهه فاطمیه باید به انوار قدسیه حضرت فاطمه زهرا(س) توجه ویژه و بیشتری شود و برای شهادت ایشان مجالس عزای باشکوه و عظمت برپا شود.

رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان قزوین گفت: سوگواره یاس نبوی در بقاع شاخص شهر قزوین از جمله امامزاده حسین(ع)، امامزاده اسماعیل(ع)، امامزاده سلطان سید محمد(ع)، امامزاده علی(ع)، امامزاده زبیده خاتون(س) ، حلیمه خاتون(س)  ، بی بی شهربانو(س) ، آمنه خاتون(س) برگزار می شود و این اماکن مقدس میزبان عزاداران بانوی دوعالم حضرت زهرا(س) هستند.

حجت الاسلام نوروزی افزود: برنامه سوگواره یاس نبوی در روز شهادت حضرت زهرا(س) در آستان مقدس امامزاده حسین (ع) قزوین  از ساعت 10 تا 12 با حضور قشرهای مختلف مردم برگزار می شود و دسته های عزاداری، روحانیون، ائمه جماعات و متولیان مساجد و بقاع متبرکه در این مراسم حضور دارند و آیت الله سید احمد خاتمی سخنران این مراسم خواهند بود

برگزاری آئین سوگواری رهروان یاس نبوی ویژه خواهران در امامزاده زبیده خاتون (س) قزوین

سعید رحیمی معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین با تسلیت ایام فاطمیه در این باره بیان کرد: مراسم رهروان یاس نبوی ویژه بانوان از ساعت 16 امروز با سخنرانی حجت‌الاسلام مستشاری در امامزاده زبیده خاتون (س) برگزار می‌شود.

وی گفت: همچنین ویژه برنامه شام غریبان حضرت زهرا (س) نیز با حضور سادات قزوین بعد از نماز مغرب و عشا در امامزاده حسین (ع) برگزار می شود 

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قزوین یادآورشد: در ایام فاطمیه امسال بالغ بر 50 مبلغ بومی و اعزامی از استان قم در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه استان قزوین اعزام شدند.

 

حرکت کاروان فاطمی از چهارانبیاء (ع) تا امامزاده حسین (ع) در قزوین

حجت ‌الاسلام غلامرضا عادل با تسلیت ایام فاطمیه در این باره اظهارداشت: برنامه‌های متعددی به مناسبت این ایام در استان در حال اجراست و ویژه برنامه سوگواره یاس نبوی پنجشنبه همزمان با شهادت حضرت زهرا (س) از ساعت 10صبح با حرکت کاروان عزاداران از بقعه چهار انبیا (ص) قزوین تا امامزاده حسین (ع) برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: همچنین ، ویژه برنامه یاس نبوی از ساعت 10 صبح با سخنرانی آیت الله احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در حسینیه امامزاده حسین (ع) قزوین برگزار می گردد.

1001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها