مدير كل پزشكي قانوني مازندران تعداد كشته شدگان موتور سوارها در حوادث ترافيكي را 137 نفر اعلام كرد و افزود: در اين استان در ده ماهه سالجاري تعداد 551 نفر در حوادث رانندگي كشته شدند كه از اين تعداد 137 نفر موتور سوار هستند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 16 درصد افزایش داشت.
کد خبر: ۸۸۳۰۶۶۷
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومي اداره كل پزشكي قانوني استان ،دكتر علي عباسي تصريح كرد: بر اساس آمار شهرستان های ساري و میاندرود با تعداد 25 نفر ، بابل با 20 و بهشهر با 10 نفر بيشترين و شهرستان های عباس آباد ، رامسر و نور هر کدام با تعداد 2 فوتی كمترين تلفات موتور سوار در آن به ثبت رسید.
مرداد بیشترین ماه
وی افزود: بيشترين فوتي در ماه هاي مرداد با 26 ، شهریور با 17 و تیرماه با 14 مورد بیشترین و كمترين آن با تعداد 9 نفر در آذر ماه ثبت شده‌ است.
سنین 21 تا 30 سال بیشترین گروه سنی
مدیر کل پزشکی قانونی استان تصریح کرد : بيشترين گروه سني كه مرگ موتور سوارها در آن اتفاق افتاده، گروه سني 21 تا 30 سال با آمار49 (36درصد) فوتي است و بعد از آن گروه سني 11 تا 20 سال با 23 (17 درصد) فوتي در رتبه بعدي قرار دارد.
محور برون شهری و راه روستایی بیشترین فوتی
وي با اشاره به فوت تعداد 101 (74درصد ) نفر از موتور سواران در محور برون شهری و روستایی و ما بقی محور درون شهری هستند.
راننده موتور بیشترین فوتی
عباسی در ادامه افزود : تعداد 116 نفر راننده موتور و 21نفر سرنشین موتور هستند گفت : از این تعداد 132 نفر مرد و مابقی زن هستند.
نحوه برخورد موتور سوار
بیشترین برخورد موتور سوار که منجر به فوت شده است به ترتیب مربوط به خودروهای سواری با 63 ، وانت بار 21 ، موتور 14 ، کامبون 12 ، برخورد با شی ثابت و سایر هر کدام با 10 مورد و واژگونی با 7 فوتی به ترتیب بیشترین موارد ثبت شده می باشد. ضمن اینکه بیشترین برخورد در سواری ها مربوط به خودروی پراید با 30 نفر ،پژو 405 با 8 نفر و 206 با 7 فوتی در رتبه های بعدی قرار دارند.
عباسي در ادامه افزود: شايعترين علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزي و عوارض ناشي از آن و سپس خونريزي وسيع، صدمات و شكستگي هاي متعدد از عوامل ديگر منجر به مرگ در موتورسواران در ده ماهه سالجاري بوده كه اميد مي رود با رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي و استفاده از كلاه ايمني شاهد كاهش چشمگير آن باشيم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها