برگزاری عصر خاطره شهید ملا حیدر فهیم در سنندج / رونمایی از کتاب "نبرد کوهسالان"

ششمین مراسم خاطره گویی حوزه هنری کردستان با گرامیداشت یاد وخاطر شهید ماموستا ملا حیدر فهیم در سنندج برگزار و از کتاب "نبردکوهسالان" خاطرات سردار عبدا... ملکی رونمایی می شود.
کد خبر: ۸۸۳۰۶۷۱
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان ، شهرام ستاری  با اعلام این خبر گفت: به منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدای کردستان و در راستای برنامه ها و سیاست های محوری حوزه هنری، با همکاری ، اداره حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان و مشارکت استانداری ، دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ، سپاه بیت المقدس استان کردستان ، مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور ششمین مراسم خاطره گویی تحت عنوان عصر خاطره شهید ماموستا ملا حیدر فهیم در سنندج برگزار می شود.

 

مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به نقش و جایگاه این شهید والا مقام در قبل و بعد از انقلاب گفت :شهید ملا حیدر فهیم اول اردیبهشت ماه سال ۱۲۸۱ در روستای آویهنگ از توابع مریوان به دنیا آمد.از سال۱۳۴۲ رسما و با کمال شجاعت ،با حکومت پهلوی به مقابله پرداخت،بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با تمام توان به حمایت از نظام اسلامی و مردم محروم همت گماشت.او در حمایت از نیروهای ارتش و سپاه که برای صیانت از انقلاب و ایران اسلامی تلاش می کردند بسیار کوشیدو سرانجام هنگام نماز گذاردن به اسارت گروه های بد خواه ایران در آمد و در نهایت،در سن ۸۱ سالگی در مورخ 09/08/1362 در منطقه سارال توسط گروهک ها به شهادت رسید.


ستاری افزود: در این برنامه ضمن بیان خاطراتی توسط تعدادی از دوستان و فرماندهان نظامی در باب ویژگی های اخلاق و شخصیتی این شهید والا مقام از خانواده معزز آن شهید والا مقام نیز تجلیل بعمل خواهد آمد.

 

مسئول دفتر فرهنگ ومطالعات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان افزود: رونمایی از کتاب ارزشمند « نبرد کوهسالان » خاطرات سردار عبدا...ملکی از فرماندهان 8 سال دوران دفاع مقدس در کردستان با حضور سردار ملکی و نویسنده کتاب آقای علی رستمی تولید مشترک حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان و اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان که درانتشارات سوره مهر حوزه هنری به چاپ رسیده است از دیگر برنامه هایی است که در این مراسم انجام می گردد.

گفتنی است؛ مراسم خاطره گویی تحت عنوان عصر خاطره شهید ماموستا ملا حیدر فهیم دوشنبه 9 اسفند ماه 95 از ساعت 16 با حضور مسئولین ارشد استانی در محل سالن شماره 2 پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می شود.
 

ارسال نظرات