خبرهای داغ:
چاووش اوغلو اعلام کرد

رایزنی‌ترکیه‌بااروپابرای‌عملیات‌درالرقه

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه گفت: برای اجرای عملیات آزادسازی رقه در حال رایزنی با کشورهای عضو ائتلاف بین‌المللی همچون فرانسه، انگلیس و آلمان هستیم.
کد خبر: ۸۸۳۰۶۸۵
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، وی روز شنبه در شهر آنتالیا در مصاحبه با خبرنگاران افزود: در عملیات آزادسازی رقه از دست داعش با اجرای راهبردهای دقیق و با بهره گیری از نیروهای مناسب در منطقه، می توانیم داعش را از رقه پاکسازی کرده و منطقه ای امن به اهالی تحویل دهیم.

 

وی بیان کرد: جزئیات این اقدامات در حال بررسی است.

 

چاووش اوغلو در خصوص مناسبات آنکارا و واشنگتن نیز گفت: ما اعلام کرده ایم که آماده ایم تا صفحه جدیدی در روابط دوجانبه آغاز کنیم ولی این صفحه نمی تواند خالی باشد و باید با همکاری یکدیگر آن را پر کنیم.

 

وی تاکید کرد: دولت فعلی آمریکا اشتباهات دولت سابق را در مورد ترکیه و تحولات منطقه پذیرفته و امیدواریم که اشتباهات گذشته وی در ادامه همچنین در تشریح تحولات عملیات سپر فرات و آزادسازی الباب اظهار کرد: پس از تصرف الباب از عناصر داعش، در حال ارزیابی وضعیت میدانی در منطقه هستیم.

 

وی ادامه داد: نیروهای به اصطلاح ارتش آزاد سوریه کنترل کامل الباب را به دست گرفته اند ولی طبق اعلام ستاد ارتش ترکیه این شهر در مناطق مرکزی نیاز به پاکسازی از تروریست ها و خنثی سازی مواد منفجره دارد.

 

ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه طی اطلاعیه ای که روز جمعه در سایت خود منتشر کرد، مدعی شد: تمام محله ها و مناطق متعلق به شهر الباب به طور کامل تحت کنترل قرار گرفته و عملیات پاکسازی این شهر از مین و مواد منفجره همچنان ادامه دارد.

 

در اطلاعیه ستاد کل ارتش ترکیه همچنین ادعا شده است که در چارچوب عملیات سپر فرات نزدیک 2 هزار کیلومتر مربع شامل 230 منطقه مسکونی در شمال سوریه از گروه های تروریستی داعش، پ.ک.ک و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) پاکسازی شده است.

 

ترکیه از سوم شهریور 95 (24 آگوست) گذشته عملیاتی را تحت عنوان سپر فرات در شمال سوریه شروع و اعلام کرد که هدف این عملیات علاوه بر نابودی داعش، ایجاد منطقه ای امن به وسعت پنج هزار کیلومتر مربع در شمال سوریه به عرض نزدیک به 100 کیلومتر و عمق 50 کیلومتر است.

 

بر این اساس، ارتش ترکیه حدود سه ماه الباب را در محاصره قرار داد تا کنترل این شهر را به دست آورده و به اصطلاح به عناصر ارتش آزاد سوریه واگذار کند.

 

ترکیه در عملیات حدود 6 ماهه سپر فرات، تعداد 68 نفر از نیروهای نظامی خود را از دست داده است.

 

مقامات ترکیه در هفته های اخیر اعلام کرده اند که بعد از آزادسازی الباب، به سمت رقه رفته و عملیات سپر فرات را تا آزادی این شهر ادامه خواهند داد ولی رایزنی مقامات این کشور نشانگر آن است که در اجرای این تصمیم، درصدد جلب حمایت بین المللی هستند و در میدان جنگ، تنها پشتیبان نیروهای به اصطلاح ارتش آزاد سوریه خواهند بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها