خبرهای داغ:
معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از تشکیل جلسه‌ی کمیته‌ی فنی با موضوع کوشک نورآباد ایذه در روز جمعه 6 اسفندماه خبر داد.
کد خبر: ۸۸۳۰۷۴۸
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اهواز؛ مرجان شوشتری معاون میراث فرهنگی با بیان این‌که باوجود بازدیدهای صورت گرفته از بنا طی این روزها و جلسات تشکیل شده، این بار اعضای کمیته‌ی فنی به اتفاق هم از عمارت بازدید کرده و تشکلیل جلسه دادند، افزود: کمیته‌ی فنی این اداره، متشکل از معاون میراث فرهنگی، مسئول دفتر فنی، سه تن از اعضاء شورای فنی و مدیر پایگاه آیاپیر بوده که در محل حضور یافته و تصمیمات مهمی اتخاذ کردند.
وی با اشاره به این‌که عامل اصلی آسیب، نفوذ رطوبت از بام بوده که به سقف و دیوارها وارد و سبب صدمه دیدن یکی از اتاق‌های کوشک شده، اظهار کرد: شرح اقدامات اجرایی لازم برای مرمت اضطراری توسط کمیته‌ی فنی مشخص شده و اکنون تمام تلاش خود را می‌کنیم که همه چیز طیق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به خوبی پیش برود.
 معاون میراث فرهنگی خوزستان، درمورد نتایجی که این بازدید و  جلسه‌‌‌ی 6 ساعته در برداشته است، گفت: ترمیم و اجرای عایق بام با مصالح سنتی و اصلاح ناودان‌ها، اجرای دیوار و تاق فروریخته‌ی اتاق، جمع‌آوری درها و پنجره‌ها به منظور تعمیر و اصلاح آن‌ها و نصب شاهد گچی برای بررسی رفتار سازه‌ای عمارت، برخی از تصمیمات و مصوبات جلسه بوده‌است.
شوشتری همچنین  افزود: پیشنهادات دیگری نیز ارائه شد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پیشنهاد کمیته‌ی فنی به پایگاه، مبنی بر تعیین عرصه و حریم کوشک در اسرع وقت اشاره کرد.

لازم به ذکر است؛ اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان از روز پنج‌شنبه 95/12/5، عملیات مرمتی خود را در بنای قاجاری کوشک نورآباد ایذه که در سال 1378 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده، آغاز کرده و در حال پیگیری ادامه‌ی مراحل مرمت بنا تا پایان عملیات است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها