«مورو» به هلاکت رسید

منابع سوری از ادامه پیروزی‌های ارتش سوریه در حومه شرقی حلب و آزادسازی چند شهرک، درگیری‌های مستمر گروه‌های تروریستی با یکدیگر در حومه درعا و عملیات منحصر به فرد نیروهای یگان جولان در حومه قنیطره خبر دادند.
کد خبر: ۸۸۳۰۷۶۷
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، ارتش سوریه همچنان به عملیات نظامی خود برای پاکسازی روستاها و شهرک‌های حومه شرقی حلب از لوث تروریست‌های داعشی ادامه می‌دهد به طوری که پیشروی گسترده‌ای در محور شمال شرقی شهرک «دیرحافر» داشته است.

آزادسازی چندین شهرک و روستا در حومه شرقی حلب

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه روستاهای «رسم الخباز»، «رسم الشیخ»، «مناظر الجرف» و «مناظر الصقر» و شهرک‌های «القیطة،جبل سلیم، قصر البریج وخربة کیار» را پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعشی آزاد کردند تا به این ترتیب دامنه نفوذ و سیطره خود در شمال شرقی شهرک «دیرحافر» را گسترش دهند.

به گفته یک منبع میدانی، این پیشروی ارتش سوریه در حومه شرقی حلب با هدف تامین امنیت راه‌هایی است که انتظار می‌رود نیروهای ارتش از طریق این میسرها به سمت جنوب یعنی شهرک‌های «علصة و رسم الکبار» تا تپه «السوس» پیشروی کنند که سیطره بر این تپه سبب اشراف مستقیم بر شهرک استراتژیک دیرحافر می‌شود.

حملات توپخانه‌ای ارتش سوریه به شهرک تادف سوریه

خبر دیگر اینکه توپخانه ارتش ترکیه، شهرک «تادف» در جنوب شرقی شهر «الباب» در حومه شمال شرقی حلب را به بهانه مقابله با داعشی‌ها گلوله‌باران کرد.

یک منبع معارض آمار حمله به ایست بازرسی نیروهای ارتش ترکیه و مزدورانش موسوم به سپرفرات در نزدیکی شهر الباب را 61 کشته اعلام کرد.

خبر دیگر این‌که نیروهای ارتش سوریه مواضع گروه‌های تروریستی را در منطقه «الراشدین» در غرب حلب هدف قرار می‌دهند، درگیری‌هایی نیز در جبهه «البحوث العلمیة» جریان دارد، تروریست‌ها نیز منازل مردم در منطقه «حلب الجدیده» را خمپاره هدف قرار می‌دهند.

از حمص هم خبر می‌رسد وزارت برق سوریه اعلام کرد که گروه‌های تروریستی تاسیسات گازی منطقه «الفرقلس» در حومه حمص را هدف قرار داد که منجر به توقف کامل فعالیت آن شد.

ادامه موفقیت‌های ارتش در حومه تدمر

در سطح میدانی، نیروهای ارتش سوریه بخش‌های جدیدی را در شرق منطقه «البیارات» تا امتداد کوه «الهیال» در حومه غربی تدمر در حومه شرقی حمص پاکسازی کردند.

جنگنده‌های ارتش هم مواضع تروریست‌ها در محله «الوعر» حمص را در پاسخ به حملات انتحاری آنها به مقرهای امنیتی داخل شهر حمص ده‌ها بار هدف قرار دادند، در حملات انتحاری تروریست‌ها که صبح  امروز صورت گرفت، دست‌کم 35 غیرنظامی و نظامی جان خود را از دست دادند.

حملات گسترده  ارتش به مواضع جبهه النصره در القابون

به حومه دمشق می‌رویم جایی که ارتش سوریه از صبح امروز به شکل گسترده و با انواع سلاح‌های سنگین و متوسط، مواضع تروریست‌های جبهه النصره و دیگر گروه‌های متمرکز در محله «القابون» در شمال شرقی پایتخت را هدف قرار می‌دهد.

به گفته یک منبع نظامی سوری، شماری از تروریست‌ها در اثر اصابت موشک زمین به زمین ارتش به مقرهایشان در اطراف القابون به هلاکت رسیدند و مجروحان آنها از طریق تونل‌ها به غوطه شرقی منتقل شدند.

جزئیات عملیات مهم ارتش سوریه در قنیطره

در جنوب سوریه هم «جعفر میا» سخنگوی نیروهای «فوج الجولان» به خبرنگار تسنیم گفت نیروهای ارتش سوریه یک عملیات نظامی محدودی در منطقه «التلول الحمر» خط فاصل شهرک‌ «بیت جن» در منتهی الیه حومه جنوب غربی دمشق و شهرک «حضر» در حومه شمالی قنیطره  انجام داد که به هلاکت سه سرکرده میدانی گروه‌های تروریستی منجر شد، از جمله خبرهایی درباره هلاکت«محمد ایاد کمال» ملقب به «مورو» بازوی رژیم صهیونیستی در جنوب سوریه منتشر شده است.

میا افزود : اطلاعات به دست آمده، هلاکت «عماد کمال»(برادر مورو) مسئول ارتباط با افسران تیپ «گولانی» رژیم صهیونیستی در بلندی‌های جولان اشغالی را مورد تایید قرار می‌دهد، وی اواخر سال گذشته زخمی شده بود که برای درمان به فلسطین اشغالی منتقل شده بود، این تروریست خطرناک به طور مستمر با افسران صهیونیست در جبل الشیخ و دیده‌بانی‌های دشمن در بخش اشغالی جولان در ارتباط بود.

به گزارش تسنیم،در درعا هم جنگنده‌های ارتش، مواضع تروریست‌های جبهه النصره در منطقه درعا البلد را چندین بار بمباران کردند.

ادامه درگیری خونین گروه‌های تروریستی با یکدیگر در حومه درعا

از سوی دیگر گروه تروریستی موسوم به جیش خالد بن الولید بیعت کننده با گروه تروریستی داعش، پس از درگیری با تروریست‌های الجیش الحر در حومه غربی درعا، بر شهرک‌های جلین و المزیرعه مسلط شد.

این در حالی است که داعش با انجام عملیات انتحاری در روستای الشیخ سعد در حومه غربی درعا سبب کشته شدن شمار زیادی در صفوف الجیش الحر شد.

رسانه‌های حامی گروه‌های تروریستی کشته شدن 50 تروریست گروه‌های مرتبط با داعش در حومه غربی درعا در جریان درگیری با دیگر گروه‌های تروریستی طی سه روز اخیر را تایید کرده‌اند.

از الرقه هم خبر می‌رسد که منابع کردی گفته‌‌اند که افراد مسلح موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه(کردها)، در چارچوب آنچه عملیات غضب الفرات(خشم فرات) خوانده‌اند، روستاهای «بردان غربی، فنان شرقی، تیوس و تل زهماق» را به سیطره خود درآورده و  داعشی‌ها را در روستای ابوخشب در حومه شمال شرقی الرقه به محاصره خود درآورده‌اند که طی آن شماری از داعشی‌ها کشته و یا اسیر شده‌اند.

انهدام چند سکوی پرتاب موشک جبهه النصره در ادلب

به گزارش تسنیم، جنگنده‌های ارتش هم مقر فرماندهی جبهه تروریستی النصره را هدف قرار داد که در نتیجه آن چند سکوی پرتاب موشک آنها در شهر «بنش» در حومه ادلب منهدم و بیش از 10 تروریست کشته شدند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار