آغاز ساخت کارخانه تولید لاستیک سبز در باشت

طرح ساخت بزرگترین کارخانه تولید لاستیک سبز جنوب کشور در شهرستان باشت آغاز شد.
کد خبر: ۸۸۳۰۸۲۹
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور در باشت گفت: برای اجرای این طرح که کلنگ آن با حضور معاونان وزرای نیرو و صنعت،معدن و تجارت و رئیس کمسیون برنامه و بودجه مجلس در شهرک صنعتی خان احمد به زمین زده شد بیش از 7 هزارو 500 میلیون ریال سرمایه گذاری خواهد شد.
یزدانی افزود: با بهره برداری از این طرح ظرفیت تولید لاستیک به بیش از 500 هزار تن در سال خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه طرفیت تولید این محصول در حال حاضر هزار تن درسال است ادامه داد:  تا سال 1404 باید تولید لاستیک در کشور به 500 هزار تن درسال برسد.
یزدانی گفت: در حال حاضر سالانه 12 هزار تن لاستیک وارد کشور می شود که با بهره برداری از این کارخانه نه تنها نیازی به واردات نیست بلکه زمینه صادرات این محصول نیز فراهم می شود.

خادمی سرمایه گذار این طرح  هم گفت: با بهره برداری از این طرح سالانه 50 هزار تن لاستیک برای انواع خودر، ماشین آلات و هواپیماهای سبک و سنگین ساخته می شود.
وی گفت: این طرح در مرحله اول برای 450 نفر شغل ایجاد می کند که با توسعه آن این تعداد اشتغال به 2 برابر افزایش می یابد.
خادمی با اشاره به اینکه این کارخانه دومین و بزرگترین واحد صنعتی تولید لاستیک سبز در کشور است که محصول سالم و براساس ضوابط محیط زیست تولید می کند ادامه داد: محصول تولید این شرکت از ترکیب الیافهای گیاهی و صنعتی تولید می شود که قابل تجزیه در طبیعت است و آلایندگی آن بسیار کمتر از لاستیکهای معمولی است.
شهر باشت در 30 کیلومتری گچساران و 100کیلومتری جنوب یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار