فرمانده گردان امام حسین(ع) لشگر17علی‌ابن‌ابیطالب(ع)؛
فرمانده گردان امام حسین(ع) لشگر17علی‌ابن‌ابیطالب(ع) در وصیت نامه خویش با ابراز شرمندگی از خانواده شهدا؛ بر این مسئله که پاسداران تا پای جان یاری رسان اسلام و امام عزیز هستند، تاکید داشته است.
کد خبر: ۸۸۳۰۸۳۶
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ عملیات خیبر یکی از مهمترین عملیات‌های جنگ 8 ساله بود که چون در اسفندماه 1362 انجام شد کمتر به آن پرداخته می‌شود چراکه خانواده‌های ایرانی این روزها بیشتر سرگرم مهیا شدن برای ورود به سال جدید هستند.

این عملیات توسط یگان‌های عملیاتی سپاه پاسداران انجام شد و می‌بایست این عملیات غرورآفرین را در زمره‌ عملیات‌های مهم با دستاوردها و تجارب نوین در ابعاد گوناگون فرماندهی و مدیریت نظامی، عملیات آفندی، غافل‌گیری، طراحی مانور، تاکتیک‌های نوین، انعطاف‌پذیری در رزم و ... برشمرد.

سردار شهید اصغر فتاحی فرمانده لشکر17 علی‌ابن ابیطالب(ع) که در عملیات های بزرگی همچون رمضان، محرم و والفجر 4 نقش ویژه‌ای در فرماندهی نیروهای ایرانی در برابر دشمن بعثی داشت در عملیات خیبر نیز به وظیفه خود به خوبی عمل کرد و در این عملیات نیز به آرزوی دیرین خود شتافت.

شهید فتاحی سال 1343 در روستای مشهد میقان از توابع شهرستان اراک به دنیا آمد. تحصیلاتش را تا پایان سال اول دبیرستان ادامه داد، با شروع جنگ به جبهه رفت و در عملیات خیبر که در جزایر مجنون انجام شد به شهادت رسید.

این سردار ملی در دوران مبارزات انقلاب اسلامی جوهره وجودی خود را نشان داد. با این که سن کمی داشت در اوایل انقلاب با شور و شوق وصف نشدنی به مبارزات انقلابی و کسب آگاهی از انقلابیون و انتقال این آگاهی‌ها به مردم همت گماشت و بخش عمده زندگی خود را به پای امام و انقلاب گذاشت.

علاقه بسیار زیادی به فراگیری آموختنی‌های نظامی داشت و علاقه‌مند بود که دانسته‌های خود را به سایر افراد انتقال دهد. به گونه‌ای که یکی از مربیان آموزش‌های نظامی به شمار می‌رفت. در سال 1358 به عضویت سپاه درآمد و قبل از شروع جنگ در پاکسازی بانه و سردشت از وجود منافقان و گروهک‌های ضد انقلاب فعالیت عمده‌ای داشت.

با شعله‌ور شدن جنگ تحمیلی بنابه تجربیاتی که در مناطق کردستان به دست آورده بود، به عنوان فرمانده با جمعی از برادران رزمنده از استان مرکزی عازم مناطق غرب کشور شد.

او به همراه همرزمانش به مناطق پاوه، نوسود، سومار، مریوان و گیلان غرب رفت و فعالیت‌های بی‌شماری را برای سد کردن نفوذ دشمنان خارجی به مرزهای خاکی ایران انجام داد.

بعد از عملیات بیت‌المقدس با جمعی از برادران رزمنده به منطقه جنگی جنوب اعزام شد و علاوه بر شرکت در عملیات رمضان در چندین عملیات مختلف مانند والفجر مقدماتی، محرم، والفجر سه، والفجر چهار، آزاد سازی مهران شرکت داشت.

در عملیات آزاد سازی مهران از ناحیه ستون فقرات مجروح شد و در نهایت در عملیات پیروزمندانه خیبر به شهادت رسید.

وصیت نامه

بسم الله الرحمن الرحیم

ای اهل ایمان از خدا بترسید (به وسیله ایمان و پیروی از اولیا حق) به خدا توسل جوئید و در راه خدا جهاد کنید، باشد که رستگار شوید.

با سلام و درود بر یگانه منجی عالم بشریت مهدی موعود و با درود بر نائب بر حق او خمینی کبیر و با سلام بر روحانیت و امام و با درود و سلام بر شهدای گلگون کفن اسلام از صدر اسلام تا شهدای بی جسم عملیات رمضان و از عملیات رمضان تاکنون.

انسان در مقابل خانواده‌های شهدا شرمنده است چراکه فرزندانشان روزی همرزم ما بودند و اینک آنها به شهادت رسیده اند ولی ما...

اکنون که این وصیت نامه را می نویسم چند ساعتی بیشتر به عملیات بزرگ والفجر باقی نمانده است امیدوارم که در این عملیات رزمندگان اسلام به اهداف خود برسند از خدا می خواهم شهیدی ما را به شهدای احد و کربلا محشور بگرداند.

آری، این صدای پاسداران انقلاب اسلامی است ما صادقانه برآنیم تا آن چه را که با خدای خویش عهد بسته ایم و ما نمانیم و هر لحظه در انتظار شهادت و دیدار پروردگارمان هستیم و در فردای قیامت به آنان خواهیم گفت. 

اکنون آنچه را که خداوند به ما وعده داده بود محقق یافتیم آیا شما نیز وعده‌های راست خدا را دریافتید؟

این پیام تمامی شهیدان است که می گویند: امام را تنها نگذارید و رزمندگان را یاری کنید. چراکه شما نجات دهنده همه مستضعفین عالم هستید و تمام مردم مستضعف دنیا چشم بر شما ملت شهید پرور دوخته اند. خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار.

آری ما عاشقان می رویم تا راه کربلای حسین(ع) را بگشاییم شاید خدا گناهان ما را بخشیده و ما را به مهمانی نور دعوت کند که در این صورت به آرزوی دیرینه خود رسیده ایم .

ما پاسداران با خدای خویش عهد بسته ایم که تا جان در بدن داریم از یاری کردن اسلام و امام عزیز کوتاهی نکنیم.

آری این لباس که در بدن ما است کفن ما است .

«لاحول ولاقوه الا بالله العلی العظیم»

بعد از شهید شدنم از خدا می خواهم که همچون همرزمانم در عملیات رمضان بدون جسم باشم و می خواهم همچون برادران همرزم جنازه ام در زیر تانک های دشمن له شود احیاناً اگر جنازه ام به دستتان رسید در کنار 72 شهید جاوید الاثر عملیات رمضان دفن کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات