مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

زنگ خطر آغاز بیابان‌زایی در استان زنجان

بیابان‌زایی در زنجان آغاز شده که خود نوعی زنگ خطر برای منابع طبیعی در استان زنجان است.
کد خبر: ۸۸۳۰۸۹۳
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در نشست هم‌اندیشی هفته منابع طبیعی گفت: باید منابع طبیعی به عنوان یک دغدغه عمومی مورد توجه عموم مردم قرار گیرد.

جلیل آقاجانلو با اشاره به اینکه باید از توانمندی‌های صدا و سیما در راستای فرهنگ‌سازی استفاده شود، عنوان کرد: این نهاد می‌تواند منابع طبیعی را به عنوان یک دغدغه به مردم تبدیل کند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه امروزه مخاطراتی چون گرد و خاک خوزستان در زندگی مردم مورد توجه قرار گرفته است، عنوان کرد: باید از ظرفیت صدا و سیما برای تبدیل حفاظت از منابع طبیعی به یک معارف عمومی استفاده کرد.

آقاجانلو با اشاره به برنامه‌ریزی سالانه اداره کل برای هفته منابع طبیعی عنوان کرد:‌ قطعا فعالیت‌های صدا و سیما در این زمینه می‌تواند مثمر ثمر باشد.

وی با قدردانی از صدا و سیما در زمینه همکاری‌های سال گذشته این رسانه با اداره کل منابع طبیعی اظهار امیدواری کرد، این همکاری در سال جاری نیز تداوم داشته باشد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اینکه بحث منابع طبیعی یک موضوع فراگیر است، افزود: ریشه چالش هم‌اکنون استان خوزستان، به موضوع عدم توجه به منابع طبیعی باز می‌گردد.

آقاجانلو تاکید کرد: اگر وضعیت منابع طبیعی در کشور با همین روند ادامه پیدا کند در آینده ایران با تهدیدات بیشتری مواجه می‌شود.

وی لازمه جلوگیری از خطرات آینده را برنامه‌ریزی برای منابع طبیعی دانست و افزود: امروزه حفظ منابع طبیعی از نیاز گذشته و به یک ضرورت تبدیل شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به مطالعات صورت گرفته در مورد وضعیت منابع طبیعی استان عنوان کرد: روند بیابان‌زایی در زنجان آغاز شده است.

آقاجانلو با اشاره به اینکه موضوع بیابان‌زایی در استان زنجان وضعیت بحرانی ندارد، تاکید کرد: ولی این موضوع خود زنگ خطری برای همه است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در برنامه‌ریزی‌ها به موضوع منابع طبیعی به عنوان یک موضوع فانتزی نگاه می‌‌شود، گفت: این در حالی است که در صورت عدم توجه به موضوع منابع طبیعی خسارت‌های زیادی به جامعه وارد می‌شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی و آماده کردن ذهن مردم نسبت به منابع طبیعی عنوان کرد: باید در این موضوع فرا دستگاهی و فراگیر نگاه شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار