رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زنجان:

فرآورده‌های خام دامی که برای عرضه باید گواهی حمل بهداشتی را داشته باشد

فرآورده‌های خام دامی که برای عرضه به مراکز عرضه ارائه می‌شوند، باید گواهی حمل بهداشتی که توسط سیستم یکپارچه ‌قرنطینه‌ای کشور صادر می‌شود را هم داشته باشد.
کد خبر: ۸۸۳۰۸۹۵
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زنجان از عضویت کارشناسان حوزه دامپزشکی در اکیپ‌های نظارت بهداشتی فعال در سطح شهرستان زنجان خبر داد و گفت: این اکیپ‌ها به صورت ویژه و به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند.

محمد سعید بهرامی با توصیه به شهروندان برای استفاده از فرآورده‌های خام دامی که تاریخ تولید و انقضا دارند، اظهار کرد: این موارد به دلیل رعایت مسائل بهداشتی و حفظ سلامت شهروندان توصیه می‌شود.

وی تخم‌مرغ و گوشت چرخ کرده را از جمله فرآورده‌های خام دامی اعلام کرد که دقت در خرید و مصرف آن به صورت جدی به مردم توصیه تاکید شده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زنجان تاکید کرد: مردم به هنگام خرید گوشت چرخ کرده، فقط گوشتی را خرید کنند که فروشنده در مقابل خودشان اقدام به چرخ آن کرده باشد، چرا که در مواردی مشاهده شده، که در گوشت‌های چرخ کرده سنگدان هم مخلوط شده است.

بهرامی با بیان اینکه مخلوط کردن سنگدان در چرخ گوشت تهدید بهداشتی محسوب نمی‌شود، افزود: این اقدام در واقع تقلب محسوب می‌شود و شهروندان باید مراقبت بیشتری داشته باشند.

وی از عضویت کارشناسان حوزه دامپزشکی در اکیپ‌های نظارت بهداشتی فعال در سطح شهرستان زنجان خبر داد و گفت: این اکیپ‌ها به صورت ویژه و به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند.

*آمادگی شبانه‌روزی کارشناسان برای پیگیری گزارش‌های مردمی

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زنجان شماره تلفن 1512 را آماده پاسخگویی و پیگیری تماس‌های مردمی در مورد فعالیت مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی به صورت شبانه‌روزی اعلام کرد و گفت: این مراکز می‌دانند که هر محموله‌ای که برای فروش به شهرستان وارد می‌شود، باید قبل از توزیع برای کنترل نهایی به کارشناسان این حوزه ارائه شود.

بهرامی داشتن کد بهداشتی برای پیگیری را توسط کارشناسان حوزه دامپزشکی از الزامات عرضه فرآورده‌های خام دامی دانست و تاکید کرد: حمل این فرآورده‌ها نیازمند شرایط دمایی و گواهی‌های تعریف شده خود است، که با کنترل‌های پیش‌بینی شده می‌شود در مورد صحت آن اظهار نظر کرد.

وی افزود: فرآورده‌های خام دامی که برای عرضه به مراکز عرضه ارائه می‌شوند، باید گواهی حمل بهداشتی که توسط سیستم یکپارچه ‌قرنطینه‌ای کشور صادر می‌شود را هم داشته باشد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زنجان تاکید کرد: اگر کارشناسان با محموله‌های بدون تاریخ تولید، انقضا و عرضه از طرق کانال‌های غیرمجاز در این حوزه مواجه شوند، اقدام به جمع‌آوری محصول مورد نظر کرده و بر اساس شرایط با متخلفان برخورد می‌کنند.

* راه‌اندازی گشت مشترک با ستاد هماهنگی سفر استان زنجان

بهرامی از راه‌اندازی گشت‌های مشترک با ستاد هماهنگی سفر استان زنجان توسط دامپزشکی خبر داد و ابراز کرد: این گشت‌ها اقدام به بازدیدهایی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی می‌کند که در برخی موارد با تخلفاتی هم مواجه و با آن‌ها برخورد می‌کنند.

گفتنی است، شهرستان زنجان 500 واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی دارد.

منبع: روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان زنجان

بيشتر

نسخه قابل چاپ

تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به سازمان دامپزشکی کشور است

ارسال نظرات