شهید «اسدالله پازوکی» در عملیات والفجر یک از ناحیه دست مجروح شد و چون شدت جراحاتش زیاد بود، مجبور شدند دستش را قطع کنند.
کد خبر: ۸۸۳۰۹۱۵
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج،شهید اسدالله پازوکی در دوم اردیبهشت سال 1343 در شهرستان پاکدشت به دنیا آمد.

پس از اخذ مدرک دیپلم به جهت کمک به خانواده، به کار کشاورزی مشغول شد. پس از مدتی به عضویت سپاه درآمد  و با طی مراحل آموزشی و با توجه به استعدادهای فراوان به عنوان مسئول واحد آموزش نظامی لشکر 27محمد رسول الله(ص) منصوب شد.

وی در عملیاتهای مهمی همچون والفجر یک و والفجر 8 شرکت کرد و سرانجام در 10 اسفندماه 1364 در منطقه عملیاتی فاو و در جریان عملیات والفجر هشت به شهادت نائل آمد.

«علمدار» همرزم شهید پازوکی در مورد وی چنین می گوید: 

لقب او در بین دوستان و همرزمانش «حاجی» بود. همواره در صف اول نماز او را می دیدم. به یاد دارم روزی که سرگرم صحبت کردن با رزمندگان گردان بود، از بلندگو نوحه آهنگران به گوش رسید که با محتوای زیارت کربلا بود. لحظه ای بعد اسدالله سکوت کرد و به دور دستهای بیابان خیره شد.

در عملیات والفجر یک از ناحیه دست مجروح شد و چون شدت جراحاتش زیاد بود، مجبور شدند که دستش را قطع کنند.

اسدالله قبل از این اتفاق همواره در ماه محرم میان دار هیئت حضرت عباس (ع) بود و به آن حضرت ارادت خاصی داشت. هر وقت دو دستش را بلند می کرد و به سینه فرود می آورد، شور و حالش همه را منقلب می کرد. هرگاه می خواست نامه ای برای خانواده اش بنویسد به همسرش تاکید می کرد که پسرانش را به هیئت های عزاداری امام حسین (ع) ببرد تا از همان بچگی با امام حسین (ع) و واقعه عاشورا آشنا شوند.

رزمندگان بسیار به او احترام می گذاشتند، چون که با یک دستش دوست داشت در جبهه باشد و تاجان دارد با تجاوزگران بجنگد.

بعد از عملیات والفجر هشت که از خط مقدم به عقب برگشتم سراغش را گرفتم که در داخل چادر بچه ها به من گفتند که دو روز پیش در جریان همین عملیات با اصابت گلوله به شهادت نائل آمده است.

از چادر بیرون زدم، درحالی که به پرچم علمدار حسین (ع) خیره شده بودم.

منبع:دفاع  پرس
ارسال نظرات