خبرهای داغ:
در راستای اجرای قانون خرید از داخل

فهرست کالا و خدمات داخلی منتشر شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: در راستای اجرای قانون استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور، لیست به‌روزرسانی شده کالاها و خدمات شرکت‌های داخلی منتشر شد.
کد خبر: ۸۸۳۰۹۳۸
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱

شاهپور قنبری  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت برای اجرای کامل قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور به‌روز شدن فهرست توانمندی‌های تولیدی و خدماتی کشور در دستور قرار گرفت و این فهرست در پورتال وزارت صنعت، معدن و تجارت به نشانی www.mimt.gov.ir ارائه‌ شده است.

وی افزود: بر اساس دستور نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت تمام واحدها، زیرمجموعه‌ها و شرکت‌های تابعه این وزارتخانه ملزم به خرید کالا و خدماتی شده‌اند که نام آن در این لیست اعلام‌ شده است.

قنبری بابیان اینکه اجرای این قانون در راستای حمایت بیشتر از تولیدات و توانمندی‌های داخلی است، گفت: بر اساس قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور، تمام فعالیت‌های خدماتی و فنی و مهندسی نظیر طراحی، ساخت، نصب و اجرای پروژه‌ها و نیز تأمین کالای موردنیاز باید توسط شرکت‌های داخلی انجام شود و در صورت نبود آن کالا و خدمات در داخل، با اخذ مجوز از وزارتخانه می‌توان آن کالا یا خدمات را از شرکت‌های ایرانی - خارجی یا خارجی اخذ کرد.

وی اضافه کرد: فهرست کالا و خدمات تولید داخل در هر 6 ماه توسط معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با هماهنگی دفاتر تخصصی وزارتخانه و با مشارکت تشکل‌ها و انجمن‌های تخصصی به‌روزرسانی می‌شود.

قنبری در ادامه بابیان اینکه خرید کالا و خدمات در شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از توانمندی‌های داخل با اولویت کالاها و محصولات تولیدی در شهرک‌های استان انجام می‌شود، گفت: در اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی در شهرک‌های صنعتی نیز تمام پیمانکاران ملزم به اجرای این قانون هستند و در این زمینه نظارت کامل و دقیق انجام می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار