روستای پرزیتون میمند، از توابع شهرستان فیروزآباد است که با داشتن بسیجیانی فعال در تمامی عرصه های زندگی، شاهد ارتقاء خود در تمامی زمینه هاست در ادامه گزارش تهیه شده از فعالیت بسیجیان این روستا را میخوانید.
کد خبر: ۸۸۳۰۹۴۸
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
به گزارش سرویس بسیج مساجد و محلات خبرگزاری بسیج،بخش میمند از توابع شهرستان فیروزآباد فارس با مردمی محروم و زحمتکش نزدیک به ۴۰ روستا و خود شهر کوچک میمند را شامل می شود .در این میان روستاها نزدیک به ۱۴۰۰۰نفر از جمعیت این بخش را در خود جای داده اند.در تمامی این روستاها به همت حوزه های مقاومت محمد رسول ا... و مالک اشتر پایگاه هایی دائر گردیده که بسیجیان در طول سال در آنها حضور یافته و به فعالیت مشغولند.

در بین همه روستاها، روستایی به نام پرزیتون وجود دارد، تفاوت های این روستا با دیگر روستاهای همجوار و بخش میمند در ابعاد گوناگونی به چشم می خورد، از تعداد زیاد شهدای تقدیمی به نظام و انقلاب در ۸سال دفاع مقدس و حرم حضرت زینب (س) گرفته تا حضور پررنگ در تمامی صحنه های انقلاب و حمایت از نظام ،شرکت گسترده در نماز جمعه شهر میمندو...

ولی تفاوت خاصی که در نظر داریم در این گزارش به آن بپردازیم را از منظر بسیجی بودن اهالی آن می دانیم که این وضعیت را در زیر به اجمال بیان می کنیم.

پرزیتون تا حدود ۴سال قبل دارای ۲ پایگاه مقاومت برادر و خواهر بود که پایگاه شهید بهشتی برادران دارای سابقه ای ۲۵ ساله است ولی با توجه به استقبال خوب مردم از بسیج و مشارکت در آن و همچنین افتتاح مسجد دیگری در روستا به نام مسجد حضرت ابوالفضل (ع) لزوم ایجاد پایگاهی دیگر نیز از طرف فرماندهی حوزه حضرت محمد رسول ا... میمند احساس شد و بدین گونه پایگاه مقاومت حضرت امام حسن (ع) نیز ایجاد گردید و این موضوع شد اولین وجه تمایز این روستا در بین روستاهای بخش میمند.

بسیجیان در این ۲ پایگاه مقاومت همواره سعی می کنند تا وضعیت روستا را از بعد فرهنگی و تربیتی ارتقا دهند، حضور ملموس و پررنگ بسیجیان فعال در تمامی امور مهم روستا از جمله هیات امنای مساجد، هیات های مذهبی، شورای اسلامی و دهیاری به گونه ای است که مردم اعتماد زیادی به آن ها داشته و همواره در کنار آنان بوده و در برنامه های گوناگون آنان شرکت می نمایند.

بطور مثال بسیجیان ضمن حفظ آمادگی و انسجام خود در پایگاه های مقاومت، در هیات امنای هر دو  مسجد صاحب الزمان (عج) و حضرت ابوالفضل (ع) و هیات مدیره هیات های سینه زنی و زنجیرزنی روستا عضو اصلی بوده ، به گونه ای که در مواقع اجرای برنامه هایی که همزمان می باشد مثل دهه محرم در مراسمات یکدیگر شرکت نموده و گاهی هر دو هیات را با یکدیگر ادغام کرده و به اجرای برنامه مشترک می پردازند.

در عرصه دیگری نیز که بسیجیان خارج از وظایف سازمانی خود مشغول می باشند شورای اسلامی روستاست که در این خصوص هم بدنه اصلی این شورا از بسیجیان تشکیل شده که این برگ دیگری از افتخارات و حضور بسیجیان در صحنه اجتماعی است.

این نکته را نیز لازم است اضافه نماییم که دهیار مردمی این روستا نیز خود بسیجی است که بارها در جلسات اعلام نموده که خود را بسیجی وتابع فرامین رهبری و فرمانده های رده های مختلف بسیج می داند.

با ذکر خصوصیاتی که بلعث تمایز پرزیتون شده گوشه های از فعالیت بسیجیان را در میادین مختلف برشمرده و به تصویر می کشیم.

شاید یکی از برنامه هایی که جزء پررونق ترین برنامه های پایگاه های مقاومت این روستا باشد نشست های بصیرتی باشد که با دعوت از رجال سیاسی و نظامی کشوری برگزار می گردد، چنانکه با دعوت از یک شخصیت بارها مردم به پایگاه مراجعه نموده و خواستار دعوت دوباره از ایشان شده اند. این برنامه به گونه ای جذاب است که گاها مردم از روستاهای اطراف از جمله پایگاه های  مقاومت شهید مطهری روستای آبگل، شهید دستغیب روستای گنک، امام علی روستای صحراسفید و شهید فیروز رضایی روستای گودکهلویه  نیز در آن شرکت می نمایند.

تشکیل و راه اندازی حلقه صالحین از نکات برجسته ای است که در مسجد می توان بارها شاهد آن بود حلقات صالحینی که به همت سرگروه های دلسوز توانسته نسل نوجوان روستا را به سمت و سوی برنامه های مسجد هدایت نماید، به طوری که درامور اجرایی  برنامه های مسجد نوجوانان و جوانان تمام کارها را از جمله فضاسازی و تبلیغات مراسمات، پذیرایی و ... را انجام می دهند.

ثبت نام در گردان بیت المقدس حوزه مقاومت از جمله نکات بارزی است که در این روستا قابل مشاهده است به گونه ای که یک گروهان از سه گروهان این گردان و فرماندهی گردان، از آن بسیجیان این روستاست.

شاید پرزیتون از معدود روستاهایی باشد که با فرا رسیده فصل تابستان سعی می کند تا اوقات فراغت دانش آموزان را در این سه ماه با اجرای کلاس های فرهنگی، ورزشی، هنری و قرآنی پر کند. به گونه ای که اول تابستان هر سال شاهد ثبت نام و حضور این نسل در کلاس های آموزش خط، نقاشی، کلاس های ورزشی و ... می باشیم.

در حوزه سازندگی اعضای پایگاه مقاومت توانسته اند آثار ماندگاری  شامل پروژه های عمرانی مثل ساخت مسجد، ساخت آب انبار گلزار شهدای روستا، کمک به ساخت خانه برای محرومین، ساخت خانه عالم و ساخت پایگاه مقاومت را از خود به یادگار بگذارند.

در پایان کمک به کشاورزان محروم نیز از دیگر کارهایی است که بسیجیان آن را وظیفه خود می دانند. تعدادی با دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی کارگاه های تولید قارچ، پرورش مرغ بومی، شترمرغ، کارگاه های عرقیات گیری و گاوداری راه اندازی کرده اند.

 

انتهای پیام/ت

ارسال نظرات