فرمانده سپاه ناحیه آرادان: همه متولیان امور مسجد باید وارد میدان شوند و در جهت جذب و تشویق جوانان به مسجد برنامه ریزی کنند.
کد خبر: ۸۸۳۰۹۶۰
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸
به گزارش سرویس بسیج مساجد و محلات خبرگزاری بسیج،  همایش ائمه جمعه و جماعات، هیئت امنا مساجد، خادمین و فرماندهان پایگاههای مقاومت بصورت تجمیعی با سایر حوزه های مقاومت در مسجد شهر کهن آباد برگزار شد.

سرهنگ گلینی فرمانده سپاه ناحیه آرادان گفت: ایجاد هماهنگی و تعامل موثر بین پایگاه های مقاومت بسیج و ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد در راستای تقویت مسجد و بسیج به منظور توسعه دامنه تاثیرگذاری این نهادهای مقدس در جامعه در پاسداری از اسلام و ارزشهای انقلاب اسلامی  از اهداف این همایش است.
 
وی در ادامه به نقش و جايگاه مساجد و ارتباط اين نهاد با بسيج پرداخت وافزود: ائمه جماعات مساجد و هيئت امنا نقش مهمي در جذب بسيج در مساجد دارند. بنابر فرموده امام راحل مسجد سنگر است و بايد سنگر مسجد را حفظ کنيم و بسيج و بسيجيان نيز در حفظ مسجد به عنوان يک سنگر مهم ديني و اجتماعي در جامعه نقش مهم و اساسي دارند. حفظ این جايگاه با همراهي و همکاري ائمه جمعه و جماعات و هيئت هاي امناي مساجد و پايگاه هاي مقاومت بسيج به وجود مي آيد.

فرمانده سپاه آرادان با بیان اینکه بسیج و مسجد دو عنصر مهم در مقابل تهدیدها و آسیب های دشمنان هستند، اظهار داشت: هر اندازه مساجد و پایگاهها تقویت شوند بنیه فرهنگی جامعه قوی شده وجنگ نرم و رسانه ای دشمن بی اثر خواهد بود.

گلینی تشکیل حلقه های شجره طیبه صالحین در مساجد را عامل جذب جوانان و مشارکت آنها در برنامه های فرهنگی مساجد دانست و با بیان این که در فعال کردن مساجد، همه گروه ها و افراد مسؤولیت دارند، گفت: همه متولیان امور مسجد باید وارد میدان شوند و در جهت جذب و تشویق جوانان به مسجد برنامه ریزی کنند که در این میان، استفاده از ابزارهای تشویقی بسیار مؤثر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مخاطب اصلی مساجد را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند، افزود: امروز وظیفه همه ما کشاندن جوانان به سمت مساجد و با نشاط کردن این مکان مقدس و معنوی است.

سرهنگ گلینی، فعالیت های مختلف فرهنگی و اجتماعی جوانان در مساجد را از عوامل مهم بازدارنده نفوذ فرهنگی دشمن در بین نسل جوان جامعه دانست و گفت: هیئت امنا، خادمین مساجد و فرماندهان پایگاههای مقاومت در کنار روحانیون باید با اتخاذ و کارهای لازم بستر مناسبی برای جذب جوانان به مساجد را فراهم و از سوی دیگر آنها را به ارزش‌های دینی و فرهنگ معنوی در جامعه مجهز کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آرادان با اشاره به تغییر روش های تهاجم فرهنگی دشمنان نظام اسلامی بر لزوم تحول در برنامه های فرهنگی بسیج مساجد و محلات و هماهنگی لازم بین امامان جماعت و اعضای هیات امنا و پایگاه های مقاومت بسیج مستقر در مساجد تاکید کرد و گفت: امروز وظیفه بسیج و روحانیون است که گفتمان مقام معظم رهبری را ترویج دهند که این امر باید از سوی مثلث روحانیون، بسیج و هیات امنای مساجد پیگیری شود.

وی با بيان اينكه مساجد به عنوان پايگاهي براي حل و رفع مشكلات و رسيدگي به كليه امور مسلمين است از ائمه جماعات، هيات امناي مساجد و فرماندهان پايگاه هاي مقاومت بسيج خواست با تعامل بيشتر با همديگر براي رفع مشكلات مردم محل تلاش كنند.

لازم بذکر است که این برنامه بصورت کارگروهی انجام شد و کارگروه ها بصورت مجزا شامل فرماندهان پایگاهها و کارگروه هیئت امنا و خادمین و کارگروه ائمه جماعات به بررسی مسائل و مشکلات موجود پرداختند و در انتها جمع بندی توسط امام جمعه شهرستان انجام شد.

 

انتهای پیام/ت

ارسال نظرات