خبرهای داغ:
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش کازرون از آغاز رقابت بیش از 2 هزار دانش‌آموز این شهرستان در مسابقات مرحله شهرستانی قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و انشاء نماز خبر داد.
کد خبر: ۸۸۳۰۹۸۷
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶

حکمت ورع  اظهار داشت: امسال با توجه به شعار سال مقام معظم رهبری «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» این مدیریت در کیفیت‌بخشی و جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه، مسابقات قرآن، عترت و نماز را با برنامه‌ریزی اصولی و با نظارت معاونان پرورشی به شکل چرخشی در مدارس برگزار می‌کند.

 وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته این‌گونه مسابقات در کانون و سالن‌های مختلف این شهر با تجمع دانش‌آموزان در پایه‌های مختلف صورت می‌گرفت، تصریح کرد: همین امر باعث اتلاف وقت مربیان پرورشی و عقب افتادن دانش‌آموزان در درس و تکالیفشان و هزینه‌بر بودن رفت‌وآمد آنان و هم‌چنین بی‌رغبتی آنان به شرکت در این مسابقات شده بود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش کازرون متذکر شد: امسال با پیاده کردن این طرح در مدارس دانش‌آموزان بدون هرگونه استرس و اضطرابی به میل و رغبت تمام با نظارت مربیان و معاونان پرورشی در مسابقات شرکت می‌کنند.

ورع خاطرنشان کرد: در رشته‌های مفاهیم قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، انشای نماز، احکام و تفسیر قرآن به‌صورت کتبی و قرائت قرآن، اذان و مداحی به‌صورت شفاهی در تمام پایه‌های تحصیلی در سه مقطع صورت می‌گیرد.

وی گفت: این مسابقات در مدارس دخترانه و پسرانه سه مقطع تحصیلی آغاز شده و تا پانزدهم اسفندماه امسال به پایان می‌رسد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش کازرون با اشاره به چگونگی برگزاری مسابقات دیگر ازجمله سرود همگانی و تئاتر دانش‌آموزان که در سال‌های گذشته در سالن‌های شهر برگزار می‌شد، خاطرنشان کرد: همواره برگزاری این مسابقات با استرس و اضطراب دانش‌آموزان روبه‌رو بود بنابراین با تدابیری که اندیشیده شد این‌گونه مسابقات نیز در خود مدارس دانش‌آموزان صورت می‌گیرد و فیلم آن به‌صورت سی دی و یا فلش به اداره ارسال و مورد داوری قرار خواهد گرفت.

ورع از جشنواره مسابقات قرآنی کلاس اول و دوم پایه ابتدایی در اردیبهشت‌ماه سال آینده در فضای باز باغ نظر این شهر خبر داد و گفت: امسال برای نخستین بار طراحی سؤوال برای آزمون این مسابقات از کتاب قرآن درسی دانش‌آموزان تمام پایه صورت گرفته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها