خبرهای داغ:
رئیس هیئت کاراته شهرستان شیراز گفت: نداشتن سالن اختصاصی یکی از مشکلات عمده هیأت‌های ورزشی شهرستان است.
کد خبر: ۸۸۳۰۹۹۷
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲

مسعود زیگلری  در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: اعتقاد دارم کلیت مدیریت کاراته استان را باید هیأت استان برنامه‌ریزی و در اجرا کار را به هیأت‌های شهرستان‌ها تفویض کند.

وی افزود: با هیأت استان هم‌افزایی داریم و نقطه اشتراکمان پیشرفت کاراته است و شاید اختلاف‌سلیقه‌ای در موارد کاری برای رسیدن به هدف وجود داشته باشد اما در نهایت تلاش ما در جهت ارتقا و پیشرفت کاراته است.

زیگلری ادامه داد: با جدا شدن هیأت کاراته شهرستان شیراز از هیأت استان، در بحث اجرایی کارهایی از دوش استان برداشته‌شده و هیأت استان با فراغ بال بیشتری و زمان بهتری می‌تواند سیاست‌گذاری کند.

زیگلری خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌هایی که با مدرسین فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته تا آخر سال درخواست کلاس‌های بدن‌سازی تخصصی کاراته و روانشناسی خاص کاراته را داشتیم که با استفاده از مدرسین مجرب این دو کارگاه را تا آخر سال برگزار می‌کنیم که البته مربیان ما علم و دانش بدن‌سازی را دارند اما پرداختن به این موضوع را به شکل تخصصی در مربیان معدودی شاهد هستیم.

وی افزود: یک قهرمان و یک مربی در کنار حرفه مربیگری هم باید در مورد علم بدن‌سازی اطلاعات لازم را کسب کند و بر علم تغذیه نیز اشراف داشته باشد.

وی با اشاره به اهتمام هیأت به بحث استعدادیابی بیان کرد: در همه رده‌ها برای انتخاب تیم‌ها برای اعزام به مسابقات بحث استعدادیابی انجام می‌پذیرد که در این راستا حتی درب اردوی شیراز بر روی شهرستان‌ها هم باز گذاشتیم تا آن‌ها را هم پیشرفت دهیم.

زیگلری ادامه داد: در این راستا مسابقاتی را برگزار می‌کنیم که اگر شخصی توانایی دارد و جذب نشده راهنمایی شوند و پله‌های ترقی را بپیماید.

رئیس هیأت کاراته شهرستان شیراز همچنین در مورد مشکلات گریبان گیر کاراته گفت: با توجه به المپیکی شدن کاراته و اعتقاد ما به توانایی حضور بازیکنان می‌طلبد سالن‌های اختصاصی برای کاراته در نظر گرفته شود چراکه مشکل عمده ما نداشتن سالن اختصاصی است و امیدواریم در این راستا اقدامات سریعی انجام بپذیرد.

وی افزود: در مجتمع ورزشی بعثت جایی برای این منظور کلنگ خورده بود که البته بنا به اظهار سرپرست محترم هیأت استان مقرر شد خیلی زود مکانی برای این موضوع در نظر گرفته شود.

زیگلری با بیان اینکه امید بسیاری نسبت به آینده کاراته ایران در المپیک داریم بیان داشت: نوید محمدی بازیکن نوجوان ما فیکس تیم ملی شد و در مسابقات آسیایی مدال کسب کرد و قطعاً می‌تواند در المپیک آینده هم نتیجه بگیرد.

وی تصریح کرد: در مدت یک سال و نیم گذشته در بحث آموزش که یکی از مشکلات این هیأت بود گام‌های مؤثری برداشته شد و بحث آموزش در هیأت کاراته را فعال کردیم.

زیگلری بیان داشت: در طول این مدت شش دوره کلاس تئوری درجه سه دو یک برگزار شد و یک دوره کلاس عملی درجه‌یک دو سه مجدداً برگزار شد و در مجموع هفت دوره آموزشی برای مربیان ما برگزار شد.

راه‌اندازی لیگ کاراته شهر راز برای نخستین بار با مسئولیت مجتبی مدیح جهرمی در دو بخش آقایان و بانوان از دیگر مواردی بود که مورد اشاره وی قرار گرفت و افزود: کار نادری امسال انجام شد و آن این بود که در درون قاب مدال‌ها از سکه طلا استفاده کردیم و کسی که در رنکینگ مسابقات قرار می‌گرفت و مقام می‌آورد واقعاً مدال طلا را کسب می‌کرد.

وی یادآور شد: همچنین در مراسم اختتامیه از داوران، مربیان و ملی‌پوشان شیرازی تا آنجا که در حد توان هیأت کاراته شیراز بود تجلیل به عمل آمد.

رئیس هیأت کاراته شهرستان شیراز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شهرستان شیراز در سال گذشته چهار تیم در قسمت بانوان و 10 تیم در قسمت آقایان و جمعاً 14 تیم در لیگ‌های پایه کشوری داشت که در بخش آقایان تیم‌های نیکا و ارژن شیراز روی سکو رفتند و در بخش بانوان هم تیم فارس رعنا و مجتمع ورزشی صبا صاحب مقام شدند.

وی بیان داشت: امسال نیز همان کارهای تیم داری و لیگ با مساعدت و پشتیبانی مهندس سعید کریمی ادامه یافت و موفق شدیم هفت تیم را روانه لیگ کنیم و شش تیم دیگر نیز بر اساس حمایت‌های پشتیبان‌های دیگری که پیدا شدند، در سه قسمت و چهار تیم بانوان به مرحله پایانی راه یافتند و در قسمت آقایان هم تیم کاتای نونهالان و جوانه‌ها راهی هفته پایانی شدند و آقایان هم در لیگ آینده‌سازان به مرحله پایانی راه پیدا کردند.

این مسئول ورزشی با اشاره به انتقاد برخی نسبت به حضور سه مربی در یک تیم گفت: ایده و نظر ما این بود که اگر مربیان ما می‌خواهند پیشرفت کنند باید به تعدادشان در لیگ‌های کشوری حضورداشته باشند تا همان‌طور که بازیکن عرصه را می‌بیند مربی هم عرصه را ببیند و به‌روز باشد تا بتواند بازیکن و جایگاه کاراته ما پیشرفت کند.

زیگلری در پایان تصریح کرد: هیأت کاراته شهرستان شیراز بر اساس آمار کارشناسان اداره ورزش و جوانان شهرستان، بین 52 هیأت ورزشی در شمار 10 هیأت برتر و رئیس این هیأت نیز به‌عنوان رئیس برتر و دبیر آن هم دبیر برتر شناخته شد که این نشان می‌دهد فعالیت هدف‌دار در این‌ یک سال و نیم نتیجه داده ضمن این‌که مربیان، بازیکنان، باشگاه و همه در این انتخاب‌ها سهیم بوده‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها