مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان از 113 مورد حادثه و حریق در بهمن ماه خبرداد.
کد خبر: ۸۸۳۱۰۰۳
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
  به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان،آتش پاد سوم سعید اسمعیل پور مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان  با اعلام خبر 113 مورد حادثه و حریق در بهمن ماه  گفت: بهمن ماه سال جاري 38موردآتش سوزي و 75مورد عملیات امداد و نجات در اين شهرستان بوقوع پيوسته است.
وي افزود: دربهمن ماه سال 95 سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان به 3006 تماسی که با سامانه 125 زده شده، پاسخ داده است که از این میزان تماس با مجموع 37 ساعت و 56 دقیقه  عملیات اطفاء و امداد و نجات و میانگین 3 دقیقه و 37 ثانیه زمان رسیدن به محل حادثه  به کار خود پایان داده است .
به گفته این مقام مسئول:آتش نشانان 38مورد حوادث آتش سوزی را در این ماه پوشش دادند که علل حریق های رخ داده شامل بي احتياطي ، نقص فنی خودرو و ... بوده که از میزان بیشترین تعداد آن (17 مورد)به معابر ( ساختمان های متروکه ،  ضایعات و سطل های زباله) اختصاص دارد .
اسمعیل پور خاطرنشان كرد: ماموران آتش نشاني شهرستان سمنان در اين ماه در75موردحادثه جداگانه شامل باز کردن درب منزل و خودرو(محبوسی) ، گیر کردن حلقه یا انگشتر ،تصادف و واژگونی خودرو ، آسانسور و  ....شركت داشته وبه شهروندان و هموطنان امداد رساني شده و از خطرات ناشي از اين حوادث  نجات داده اند که بیشترین آمار حوادث (37 مورد)نیز مربوط به محبوس شدن درکابین آسانسور و اماکن بوده است .
اسمعیل پور در ادامه گفت: تعداد 5مورد از این حوادث آتش سوزی و امداد و نجات خارج از محدوده شهری رخ داده که توسط نیروی های عملیاتی به خوبی پوشش داده شده است وتعداد نجات یافتگان در این عملیات ها 72 نفر (مرد و زن ) می باشند که توسط نیروی های عملیاتی امداد رسانی شده اند.
وی در آخر یادآور شد :  در این ماه تعداد 195 نفر ساعت از پیش دبستانی ها و مدارس سطح شهر و 385 نفر ساعت از کارکنان ادارات و شرکتها  و  ... دوره های آموزش مقدماتی را  به جهت آموزش فرهنگ ایمنی  فرا گرفتند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها