عمر آسفالت در شهرستان نیر به دلیل عدم رعایت استاندارد های اولیه پایین بوده و این امر باعث هدر رفت منابع و افزایش دست انداز ها و وصله های سطح معابر شهرستان شده است.
کد خبر: ۸۸۳۱۰۷۴
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبر گزاری بسیج از نیر به نقل ازنیریمیز، يكي از مهمترين ويژگي‌هايي كه يك شهر را از ساير شهرها متمايز مي‌كند و تاثير زيادي بر منظر شهري دارد، آسفالت يكدست و مناسب معابر است اما متاسفانه آسفالت سطح خیابان ها و معابر شهر نیر تعریفی ندارد و از این سمت شهر تا آن سر آن به جای سطح صاف و یک دست، خیابان پر از دست اندازها و چاله چوله هایی است که اعصاب هر راننده ای را خرد می کند.

بی شک خرابي روسازي راه، تاثير بسزايي در كاهش سرعت ترافيك و به تبع آن ايجاد تاخير بيشتر براي حركت وسايل نقليه از يك طرف و خطر بروز تصادف و افزايش هزينه هاي ناشي از مصرف سوخت، هزينه هاي مربوط به استهلاك وسايل نقليه و مشكلات زيست محيطي را از طرف ديگر درپي دارد.

هر چند پس از تلاش ها و پیگیری های مسئولین بخشی از خیابان اصلی و معابر و کوچه های سطح شهر آسفالت شد اما آنچه که مسلم است عدم رعایت استانداردهای لازم در انجام این کار، هدر رفت میلیون ها تومان از بیت المال را در پی دارد که در صورت توجه بیشتر می تواند در بخش های دیگر گرهی از گره های کور شهرستان را باز کند.

البته این مشکل تنها منحصر به شهرستان نیر نبوده و به گفته کارشناسان عمر متوسط آسفالت در ايران ۳ تا ۴ سال است، اين در حالي است كه متوسط عمر آسفالت راه ها در ساير كشور، بين ۹ تا ۱۰ سال است و این مساله سالانه هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان هزينه به كشور تحميل مي كند.

یکی از کارشناسان امر در این خصوص با بیان اینکه ما بايد پيمانكاران و مهندسين مشاور توانا را فهرست و برای کار انتخاب کنیم افزود: بايد بر كار پیمانکارها نظارت دقيقي داشته باشيم و اگر انجام عملیات آسفالت ریزی و لکه گیری معابر شهر در يك محيط رقابتي انجام شود بسياري از مشكلات حل خواهد شد.

وی افزود: ما براي تمام بخش ها مانند روش اجراي آسفالت در مناطق سردسيري و گرمسيري آئين نامه داريم ولي متاسفانه اجرا نمي شود براي مثال در يك منطقه سرد مانند نیر از قيري استفاده مي كنند كه با این شرايط آب و هوايي سازگاري ندارد، دليل اقدام خود را نيز كمياب بودن قير مناسب عنوان مي كند كه متاسفانه اين ادعا واقعيت نیز دارد.


.

ارسال نظرات