محمد گلریز در گفتگو با «بسیج»:
خواننده انقلابی گفت: نهضت عاشورا دفاع از آزادگی و مظلوم بوده و این باید الگوی شاعران ما باشد و شعرهای دینی و مذهبی از این مطلب استفاده کنند.
کد خبر: ۸۸۳۱۰۹۴
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
شاعران نهضت آزادگی را الگو قرار دهند/ لزوم راه اندازی تشکیلات مشخص در حوزه های مختلف هنری
محمد گلریز، خواننده انقلابی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با شاعران گفت: رهبر معظم انقلاب همیشه در مورد شعرهای آئینی دغدغه مند بوده اند و بر اسلام و اهل بیت در این زمینه تاکید فرموده اند.

گلریز افزود: ایشان همواره تاکید فرموده اند که شعرها مفهوم داشته باشند و معانی و هدف عالی را دنبال کنند تا مخاطب نتیجه مثبتی را بگیرد.

خواننده انقلابی کشورمان با اشاره به مسائل اهل بیت در صدر اسلام و واقعه عاشورا بیان داشت: نهضت عاشورا دفاع از آزادگی و مظلوم بوده و این باید الگوی شاعران ما باشد و شعرهای دینی و مذهبی از این مطلب استفاده کنند.

گلریز با بیان اینکه تبلیغات حرف اول را در دنیا می زند بیان داشت: استکبار جهانی متوجه شده که باید با سلاح تبلیغات و جنگ نرم حرکت کند و خصوصا آمریکا و اسرائیل با همه قوا در قالب هنرهای مبتذل و در حوزه شعر و فیلم و سریال هدفمند تلاش می کنند. گاهی در داخل نیز شعرهایی می شنویم که تحت تاثیر غرب است و در هدف استکبار حرکت می کند و این مطلب بسیار حساسی است که رهبر معظم انقلاب سال های سال است که در این خصوص تذکر می دهند.

خواننده انقلابی کشورمان اظهار داشت: الان سلاح جنگی که استکبار با آن وارد شده و به دنبال تحت تاثیر قرار دادن کشورهای آزاده است و با اسلام و نهضت آزادگی مخالف است تبلیغات و جنگ نرم در حوزه های مختلف به ویژه شعر است.

گلریز تاکید کرد: مسئولان فرهنگی ما باید تلاش کنند من به عنوان یک عضو کوچک از جامعه هنری پیشنهاد دارم که بنیاد و تشکیلاتی را راه اندازی کنیم که از هر قشر و مکانی یک نماینده باشد مثلا از جمع شعرای دینی و صدا و سیما و ارشاد و جاهای مختلف نماینده ی را مشخص کنیم که سیاست های مذهبی و دینی و انقلاب را در آنجا تدوین کنیم و اینها قدرت اجرایی داشته باشد و نه اینکه فقط صحبت باشد و به مرحله اجرادر بیاید و همه دلشان برای انقلاب و اهل بیت بتپد و مسائلی را که رهبری بارها و بارها تذکر داده اند را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: باید راهکاری بیندیشیم که همه با هم یکدل و همنوا باشند و در مقابل نفوذ دشمن بایستند تبلیغات آنقدر در بعضی ها نفوذ کرده که حتی بعضی شعرهای آئینی و اهل بیتی هم مشکل دارند و انحرافات در آنها دیده می شود. هدف دشمن این است که شعرهای آئینی ما را از دید مردم بیندازد و به صورت بازاری و مادی در بیاورد. ما جوانان با هوشی داریم و سخنرانان هدایت میکنند و مراجع و علما همیشه تاکید می کنند که این مسائل به انحرافات کشیده نشوند.

ارسال نظرات