خبرهای داغ:
مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان استان قزوین:
مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان استان قزوین اذعان کرد: طرح دو فوریتی تامین امنیت سخنرانی ها قانون عادلانه‌ای نیست، مگر آن‌که قانون و چهارچوبی هم با شرایطی مشابه برای سخنرانان و افراد تندرو قرار داده شود.
کد خبر: ۸۸۳۱۱۱۴
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴

حجت‌الاسلام شعبانی مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون طرح دو فوریتی تامین امنیت سخنرانی ها و تاثیر آن در دانشگاه‌ها اظهار کرد: این طرح توسط فراکسیون امید در مجلس مطرح گردیده و تقریبا حدود یک‌سوم نمایندگان با آن موافق هستند.

وی اضافه کرد: متاسفانه برخی از افرادی که عضو فراکسیون امید هم نیستند با اجرای طرح دو فوریتی تامین امنیت موافق هستند که بسیار جالب توجه است.

این مسئول در خصوص محتوای طرح دو فوریتی تامین امنیت مطرح کرد: بر اساس محتوای این طرح اگر در یک مراسم سخنرانی، فردی انتقاد کند و یا با رفتار و یا اقدامات خود موجب اختلال در نظم جلسه شود برخورد قانونی با وی می‌شود و کسانی که وظیفه تامین امنیت و نظم جلسه را نیز عهده دار هستند، مورد بازخواست قرار خواهند گرفت.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان استان قزوین ایده شروع این طرح را در سخنرانی آقای مطهری در مشهد دانست و تبیین کرد: در پی انتقادی که در این سخنرانی به آقای مطهری شد و هم‌چنین به دنبال آن شکوه ایشان به رئیس جمهور و استمداد خواستن از وی جرقه‌های طرح دوفوریتی تامین امنیت در کشور زده شد.

شعبانی در خصوص آسیب‌های اجرایی شدن طرح دو فوریتی تامین امنیت تصریح کرد: تصویب این طرح به معنای خفه‌کردن مردم همیشه در صحنه است و نشان‌دهنده آن است که مردم هیچ گونه حقی در کشورشان ندارند.

وی ادامه داد: این طرح به هیچ وجه برای مردم خیرخواهانه نبوده و تنها چتر حمایتی از سوی دولتمردان برای سخنرانانی است که خود با سخنرانی‌هایشان سبب ایجاد اختلال و بی‌نظمی در جامعه می‌شوند.

این مسئول افزود: مطرح شدن طرح دو فوریتی تامین امنیت از سوی افرادی که ادعای تفکرات آزاداندیشی و نواندیشی دارند بسیار تعجب‌آور است؛ چراکه اجرایی شدن این طرح به معنای ایجاد خفقان و بستن دست و پای کسانی است که از طرفداران انقلاب هستند.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان استان قزوین تشریح کرد: مردم و مسئولین باید با دید بازتر و آگاهانه‌تر به طرح دو فوریتی تامین امنیت نگاه کنند و باید بدانند که اجرای این طرح بسیار مشکل‌آفرین خواهد بود.

شعبانی منع یک طرفه را قانونی ناعادلانه و به معنای سلب آزادی دانست و خاطرنشان کرد: طرح دو فوریتی تامین امنیت قانون عادلانه‌ای نیست، مگر آن‌که قانون و چهارچوبی هم با شرایطی مشابه برای سخنرانان و افراد تندرو قرار داده شود.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها