خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی گفت: اگر بتوانیم سیستم ارجاع و پزشک خانواده را به صورت کامل در سطح کشور اجرایی کنیم رضایتمندی مردم بالاتر می رود و تعاملات بین پزشک و بیمار بهتر می شود.
کد خبر: ۸۸۳۱۱۱۵
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱

محمدرضا فخر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی با گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی اظهارداشت: همانطور که در همه زمینه ها انقلاب اسلامی در کشور ما نعمت بود در حوزه بهداشت و سلامت همین طور است و اگر خودمان را با کشورهای دیگر مقایسه کنیم در می یابیم که خیلی جلوتر هستیم.

وی عنوان کرد: کسانی که بخش اعظمی از عمر خود را در زمان شاهنشاهی در ایران گذرانده اند به خاطر دارند پزشکان هندی و بنگلادشی در کشور ما فعالیت می کردند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، خدمات پزشکی خودمان را صادر کردیم و جمهوری اسلامی کشوری که خدمات سلامت را به عنوان گردشگری سلامت مطرح می کنند شناخته شده است.

وی ادامه داد: هرچند فعالیت ها در این حوزه هنوز به کمال نرسیده و جا دارد کسانی که در حوزه قانون گذاری، تصمیم گیری و اجرا فعالیت دارند؛ مشکلات در حوزه بهداشت و سلامت را رفع کنند و به مردم ایران که ولی نعمتان جامعه هستند بهترین خدمات ارائه شود.

مشکلات طرح تحول نظام سلامت باید مرتفع شود

فخر با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب در حوزه سلامت نمی توان گفت به خودکفایی رسیده ایم اما وابستگی ما خیلی کمتر شده است خاطرنشان کرد: یکی از جاهای قابل افتخار در کشور حرکت سریع به سمت خودکفایی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در زمینه بهداشت و سلامت است.

وی عنوان کرد: هر روز در بحث نانو و رویال اقدامات خوبی انجام می شود . یکی از کارهای عمده در بحث تشخیص و درمان بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان بحث هسته ای است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان افزود: در داروسازی و سیستم ها و دستگاه هایی که تشخیص بیماری می دهند؛ صنعت هسته ای کاربرد دارد. رادیو دارو مستقیما با مباحث هسته ای ارتباط دارد.

مسئولین سر و سامان دادن بیمه ها را جدی بگیرند

وی اظهارداشت: همزمانی ابلاغ سیاست های سلامت از سوی مقام معظم رهبری و همراهی با طرح تحول سلامت هم پوشانی دارد ولی در بعضی جاها انحراف معیار داریم.

فخر با بیان اینکه یکی از مباحثی که خیلی کمک به تحقق فرمایش رهبر انقلاب دارد بحث بیمه ها است متذکر شد: اگر بحث بیمه ها را مسئولین سرو سامان جدی بدهند و بیمه سراسری و جامعی را ارائه دهند فرمایش رهبر انقلاب محقق می شود.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان تاکید کرد: مشکلات در حوزه سلامت باید مرتفع شود و سیاست های نظام سلامت بهتر و جدی تر اجرا شود.

وی ابراز داشت: طرح تحول سلامت محاسنی دارد اما مشکلاتی هم دارد که باید مسئولین این طرح را به اتمام برسانند.

طرح تحول سلامت محاسن و مشکلاتی دارد/ اجرای سیستم ارجاع و پزشک خانواده برای ارائه خدمات به مردم 

زیرمیزی گرفتن پزشکان در استان ما بسیار اندک است

فخر عنوان کرد: زیرمیزی گرفتن پزشکان یکی از اموری است که در طرح تحول سلامت به صفر نزدیک شد. در استان ما بسیار اندک است.

وی ادامه داد: ارائه خدمات بهتر در مراکز درمانی دولتی و نظارت جدی تر باید انجام گیرد تا مواردی که هنوز از زیرمیزی گرفتن پزشکان در شهرهای بزرگ وجود دارد رفع گردد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان در مورد خطاهای پزشکی نیز اظهار کرد: در کل انسانها ممکن الخطا هستند و در همه عرصه ها خطاهای انسانی وجود دارد اما در نظام پزشکی بسیار حساس تر است چون با درد و رنج و جان انسان ها رو به رو هستیم.

وی خاطرنشان کرد: برای پایین آوردن ضریب خطای پزشکی هرچه علم، تعهد و تخصص بالاتر برود میزان آن خطاها کمتر می شود.

فخر با بیان اینکه بعضی اوقات خطاهای پزشکی را با نحوه برخورد پزشک با بیمار اشتباه می گیریم گفت: پزشکان باید در تعامل با بیماران بیشتر صبر و حوصله به خرج دهند تا نارضایتی مردم کمتر شود و هر اندازه که بتوانیم روحیه خدمت و ایثار را بالا ببریم رضایتمندی مردم بیشتر می شود .

وی ادامه داد: اگر بتوانیم سیستم ارجاع و پزشک خانواده را به صورت کامل در سطح کشور اجرایی کنیم رضایتمندی مردم بالاتر می رود و ارائه خدمات در این راستا در چارچوب بهتری انجام می گیرد و تعاملات بین پزشک و بیمار بهتر می شود.

فخر اظهارکرد: در سطح استان 7 کانون بسیج جامعه پزشکی داریم که 3 کانون در مرکز استان و بقیه در شهرستان های نهبندان، قاین، فردوس و طبس است. 3 دفتر بسیج جامعه پزشکی در شهرستان های سرایان، درمیان و سربیشه داریم.

وی بیان داشت: برنامه های عقیدتی و خدمات رسانی را کانون های بسیج جامعه پزشکی در دستور کار دارند و در جهت حفظ انسجام در ارائه خدمت به محرومین و بصیرت افزایی فعالیت دارند.

وی عنوان کرد: تا پایان سال جاری دفتر مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی را راه اندازی می کنیم.

بیش از 2500 نفر عضو بسیج جامعه پزشکی هستند

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی افزود: جامعه هدف ما 5 هزار نفر هستند که از این تعداد بیش از 2 هزار و 500 نفر عضو بسیج جامعه پزشکی هستند و تا پایان برنامه ششم توسعه تا 70 درصد از جامعه هدف را تحت پوشش قرار می دهیم.

وی ادامه داد: 30 حلقه صالحین فعال در سطح استان داریم و امسال 28 سرگروه صالحین در مرکز استان آموزش دیده اند.

فخر اضافه کرد: برنامه های سازمان یک سری برنامه های ابلاغی داریم که هر ساله در قالب سازندگی، فرهنگی و نیروی انسانی است و ما برنامه ها را بومی سازی و تقسیم به کانون ها برای اجرا ابلاغ می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اهم برنامه ها خدمات رسانی و اعزام تیم های ویزیت رایگان، اعزام تیم های تخصصی و تک تخصصی به مناطق محروم، معرفی بیماران نیازمند به مراکز درمانی و برپایی بیمارستان ثابت و صحرایی را داریم.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی گفت: مهمترین برنامه های فرهنگی سالی یک یادواره شهدای بسیج جامعه پزشکی است که امسال اسفند ماه در طبس داریم.

وی بیان داشت: تشکیل حلقه های صالحین در مراکز درمانی داریم. شورای بسیج جامعه پزشکی در استان و شهرستان ها داریم و کارگروه سلامت ذیل شورای عالی بسیج استان فعال است که طرح دیابت را پیگیری و در سال آینده مقدمات کار را فراهم می کنیم.

فخر با بیان اینکه در زمینه اقدامات بسیج اساتید جامعه پزشکی هم پیگیری های لازم را انجام می دهیم گفت: ایستگاه مطالعه را با همکاری معاونت فرهنگی سپاه استان در 15 مرکز درمانی دائر کردیم.

وی خاطرنشان کرد: بسیج جامعه پزشکی بستری برای حضور همکاران پزشک، پرستار و پیراپزشک و افرادی که در حوزه سلامت دارای اخلاص و روحیه خدمت هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها